53. Raielle

23 6 11
                                    

Net als ik weg wil gaan naar Cragal als iemand de hal inloopt.
'Mijn excuses, wie bent u?'
'Ik ben Theren Black, prins van Hankropia en generaal van Wickerxot. Ik kom hier names respectievelijk koningin Lave en koning Serv. U bent?'
'Ah, ik ben Raielle, rechterhand van koningin Tahire, en waarvoor bent u hier?'
'Ik ben hun afgezant.'
Zo snel? Ze hebben niet eens een brief gestuurd.
'U heeft geen brief geschreven? Wij hadden niet verwacht zo snel iemand te zien.'
'Ik heb geen brief geschreven, inderdaad. Ik zou graag met de hoogste macht spreken. Da-'
Hij wil met de raad van dode heersers spreken? Hij weet toch hopelijk wel dat alleen de heerser dat mag?
'Ik vrees dat u de raad van dode heersers niet kunt spreken, maar koningin Tahire zou moeten kunnen. Morgen, denk ik, nogmaals, we verwachtten niemand.'
'De raad ... van dode heersers?'
Oh wacht toch niet, lekker dan.
'Dat klopt.'
'Kunt u daar meer over vertellen?'
'Daarover zult u met koningin Tahire moeten spreken.' Wat ik heb er geen zin in omdat nu allemaal uit te leggen.
'Prima. In de tussentijd, wat is hier te doen? Kunt u een kamer regelen?'
'Wij kunnen hier in het paleis een kamer regelen, ja. U zou op de markt kunne-'
Al gedaan. Is er niet iets als magische onderwijzing?'
'Jazeker, alleen da-'
'Wat wordt er onderwezen?'
'Eh, onze magische gebruiken.'
'Zoals?'
'Deze week onder andere reanimatie.'
'Ik zou graag langs gaan. Waar is de universiteit ongeveer?'
Hij wil langs gaan, hij is weet ik veel rond de dertig? En hij wil naar magische scholing gaan?
'Net buiten het stadscentrum, hierbuiten links. Ma-'
'Dank u.'
Nadat te zeggen loopt ie gewoon weg. Ik zucht. Dan moet hij er zelf maar achter komen dat hij met een stel tienjarige gaat zitten. Ik loop weg om te melden aan koningin Tahire dat er een afgezant is. Onderweg naar haar kantoor kom ik 1 van de dienstmeisje tegen. "Zorg dat er een kamer wordt klaar gemaakt voor een gast, hij is er vandaag." Ze knikt en loopt snel weg.
Bij het kantoor van Tahire klop ik en wacht tot ik naar binnen wordt geroepen, wat eigenlijk al na een seconde is. "Wat is er Raielle? Zei je net niet dat je naar Cragal ging?" "Jawel, alleen is er een afgezant van Hankropia en Wickerxot binnen gekomen."
Ze knikt, niet wegkijkend van de stapel papieren voor haar. "Ik heb gezegd dat hij u waarschijnlijk morgen kan spreken." Ze knikt opnieuw. Ik vraag mij af of ze het überhaupt heeft gehoord, ze zit diep in die papieren ervoor.

SIEGE S01 ©Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu