Mensen wouden snel een hoofdstukje van Rack van mij, dus heb ik het eerste hoofdstukje van mijn nieuwe karakter erg kort gemaakt. Zie dit maar als een intro van Linerail, de huurmoordenaar.
Ik sleep mijn mes met een steen. Het geluid was best vermakelijk voor mijn oren. Jammer genoeg was het al zo vaak gebruikt dat het er uit zag als een fossiel. Een nieuwe missie had ik ondertussen, spannend. In de diepe moerassen van Hankropia woonde namelijk een magiër familie, gehaat door de rest van het land, want ze stonden er om bekend om veel te stelen. Maar, je moest ze niet stoppen, aldus éen van mijn klanten. Mijn klant had me verteld dat de dochter van het echtpaar waarvan het huisje was een appel had gestolen. Dat zag mijn klant, maar vervolgens sprak ze een toverspreuk over de familie van mijn klant uit, en schijnbaar waren nou alle familieleden voor twee weken in trollen veranderd. Ze waren ondertussen weer mensen, en eigenlijk kon ik er zelf wel om lachen. Dat soort dingen gebeuren. Zelf was ik voorzichtig genoeg, nog nooit gepakt voor een moord. Terwijl ik toch zeker in elk land van dit werelddeel iemand heb vermoord. Ik wist dat er hiernaast nog een soort wereld was, want ik had ooit een vriend. Een grootse avonturier. Deze desbetreffende avonturier kwam terug van een lange reis, en vertelde me over een vreemde wereld... Ik moest hem alleen vermoorden, dus ik had eigenlijk later geen idee of hij dronken was of niet, sinds ik hem niet meer sprak. Hij was immers dood.
Ik liep langzaam door de modder; mijn laarzen zaten ondertussen erg onder de modder. Mijn mes was vlijmscherp, een snede door de keel zou al wel genoeg moeten zijn. Het leek best makkelijk allemaal, maar dat was het niet.
JE LEEST
SIEGE S01 ©
FantasySIEGE, een verhaal over een wereld. In die wereld, zit een continent met elf landen. Al lang hebben ze oorlog met elkaar... Maar ook samenwerkingen worden gesmeed. Volg de verhalen van meer dan 10 karakters, die allemaal hun eigen avonturen beleven...