Mijn tweede hoofdstukje. Enjoy!
Het overleg was begonnen. Wel dertig van de beste strijders van Fregardos zaten aan een grote tafel, met mij en de commandant aan de twee hoofden.
"Ik ben niet tevreden over hoe je over dit land heerst," begon de commandant. Hij keek geïrriteerd mijn richting op. Dit had ik wel aanzien komen. De commandant was een man van de oorlog, zo werd er over hem gesproken. Hij had in vele oorlogen gevochten, en hij vond het jammer dat ik een niet hele aanvallende aard had. Ik hoopte stiekem dat ik hem een beetje kon misleiden, en dat hij in ieder geval niet de oorlog met Fribelium wou verklaren, want dat was de beste alliantie had ik het idee. De koning, Yawan, vertrouwde mij. Verder gingen de samenwerkingen met Wickerxot en Shaflista ook wel goed, had ik het idee.
"Hoezo niet? De handel gaat het allerbest, maar volgens mij zouden we in dit gesprek gaan overleggen over met wie we de oorlog gaan verklaren, en wie we als alliantie houden."
"Daar gaat dit gesprek inderdaad over, maar op het moment hebben we een paar vage oorlogen, en de laatste veldslag, met Hankropia, is al zeven maanden geleden!" De commandant sloeg met zijn vuist op de tafel en zijn mannen begonnen te jubelen.
"Ja, nou en? We zitten officieel midden in vier oorlogen al, om er nou nog eentje te beginnen..."
"Brand Hankropia dan gewoon plat!" Alle soldaten begonnen harder te schreeuwen, en ik voelde me een beetje een leider zonder rechten. Maar ach, Hankropia was zwak en een deel van de voormalige alliantie. Het rijk van mijn vriend, Yawan, zou er wel blij mij zijn. Verder had ook Wickerxot oorlog met Hankropia.
"Oké dan. Dus dat doen we?" Ik keek naar het gezicht van de commandant, afwachtend of hij het een goed plan vond, maar hij liet niks merken.
"Dat is belachelijk! Alleen dat!" De commandant liep nu rood aan. Dat had ik niet verwacht.
"Wat wil je nog meer doen dan?"
"Nog een oorlogje beginnen."
"Met wie dan?"
"Ehhm. Met Fribelium? De koning komt nu hierheen, we kunnen hem in een hinderlaag lokken!" Dat was pas een slecht plan. Hoe zou hij Yawan dat aan kunnen doen?!
"Denk je dat ik gek ben?! Yawan is mijn vriend!" Ik ging staan, en de commandant keek verwonderd.
"Zo zo zo... Je hebt dus toch een eigen mening. Ik geef je een keuze: Oorlog met Fribelium, of oorlog met Preüla." Preüla was een erg vredelievend land, en dus ook niet het perfecte doelwit. Verder had Wickerxot daar wel oorlog mee. Keuzes, keuzes... Ik liep weg en hoorde mijn commandant zeggen dat ik drie weken had om een keuze te maken bij dit dilemma...Ik kwam buiten en zag dat er allemaal narren buiten liepen. Wat was hier aan de hand, de jaarlijkse narrencommissie? Ja dus. Deze dag kon niet beter worden. Sommige waren aan het jongleren, en anderen deden, gewoon gek. Ik zag Yawan staan. Hij had zo te zien zijn menselijke gedaante aangenomen. Éen nar liep op Yawan aan, en hij viel hem opeens aan. Was het een soort van dief, maar dan in een narrenpak? Yawan had duidelijk iets belangrijks verloren, maar de nar ging op in de menigte. Yawan begon meteen te zeuren.
"Dit had ik niet voorzien. Nou ben ik mijn speciaal klaargemaakte garnalen kwijt die ik had meegenomen voor de reis! Die die hier op het kasteel gemaakt werden." Waren die garnalen zo speciaal voor hem?! Ze waren niet te eten!!! Ik had geen zin in zijn gezeur, maar misschien was het wel slim om hem te vertellen over het dilemma dat de commandant hem had gegeven.
"Nou wat erg voor je. Maar ik had dus net een gesprek met de-" Yawan liep weg, richting een bepaalde nar. Ach dan niet. Maar met wie moest ik nou de oorlog beginnen?Datum Uitkomst: 21 April 2018
Schrijver: Ik :) ©
Koninkrijk: Fregardos
JE LEEST
SIEGE S01 ©
FantasySIEGE, een verhaal over een wereld. In die wereld, zit een continent met elf landen. Al lang hebben ze oorlog met elkaar... Maar ook samenwerkingen worden gesmeed. Volg de verhalen van meer dan 10 karakters, die allemaal hun eigen avonturen beleven...