4. Layla ✔️

54 7 0
                                    

Het tweede hoofdstukje van Rosy_Bounty is ook uit. Ik hoorde dat ze gaat proberen om heel veel hoofdstukjes te maken, dagelijks ofzo.

De man die tegenover me staat kijkt me aan alsof ik net gek ben geworden: "En dat beslis jij? Zijn er niet echte mannen die dit beslissen in dit dorpje waar jullie wonen." Ik kijk hem boos aan en ik voel mijn woede opkomen maar ik weet dat ik het nog even in moet houden.
Ik kijk hem weer aan: "Waar komen jullie eigenlijk vandaan?"
De man zucht: "Is dit een tactiek om ons af te leiden ofzo? Maar omdat je het zo graag wilt weten, we komen uit Raffalala. En we zijn van plan om heel Shaflista over te nemen en niet alleen dit schrale, kleine dorpje. Hoe heet dit trouwens?" Ik heb het gevoel dat heel veel mensen die eerst achter me stonden weglopen om zich op de strijd te voorbereiden en ik geef ze er gelijk in, dat is de enigste kans dat we dit kunnen winnen. Opeens besef ik dat het aan mij is om de mannen nog af te blijven leiden. Ik kijk de man weer aan.
"Wij wonen in Flista12. Er zijn in ons koningkrijk achttien dorpen en ieder dorp heet Flista, maar elk dorp heeft ook een getal achter de naam staan zodat je wel weer precies kan aangeven in welk dorp je woont. De stad waar de koning van dit rijk zit heet Shaflist." De man begint te lachen en alle mannen die achter hem staan lachen mee. Dat geeft me de kans om even achterom te kijken, kijken wie er nog staat. Ik zie Frankie een eindje achter me staan maar de rest is weggevlucht. Frankie steekt zijn duim op en ik glimlach, hij glimlacht terug. Opeens gebeurt er iets in mijn hart, wat ik nog nooit heb gehad maar het voelt heel fijn. Ik kijk terug naar de man als ik hoor dat ze uitgelachen zijn. De man steekt zijn hand uit.
"Ik ben Nahi, wie ben jij?" Ik schud zijn hand maar weet meteen dat het een foute keuze was. Hij trekt me naar zich toe en slaat zijn hand voor mijn mond: "Niet zo slim hé, om iemand die je niet kent een hand te schudden." Ik probeer me los te worstelen maar hij is te sterk.
Ik hoor Frankie opeens heel hard schreeuwen: "Ze hebben Layla!! Kom helpen!!" Frankie komt op ons aflopen maar als een man naast ons zijn zwaard trekt deinst hij weer een paar stappen achteruit. Voordat ik het doorheb doet een andere man touw om mijn enkels en tilt de man die me al de hele tijd vast heeft op.
"Kom, dan brengen we haar naar de wagen toe."

Datum Uitkomst: 21 April 2018
Schrijfster: Rosy_Bounty ©
Koninkrijk: Shaflista

SIEGE S01 ©Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu