10. Layla ✔️

35 7 2
                                    

En de overflood gaat verder... Het vierde hoofdstuk van Rosy_Bounty let's go!

Het is de volgende ochtend en Nahi kwam me vijf minuten geleden wekken. Ik was natuurlijk helemaal kapot van die reis van gisteren en toen ik in het kasteel was aangekomen was ik meteen in slaap gevallen. Nahi wilt dat ik straks de eerste ben die gaat leren boogschieten, iets wat ik dus nog nooit heb gedaan. Nahi zegt dat ik een natuurtalent in boogschieten ben, maar ik moet het nog maar geloven. Ik trek de kleding aan die Nahi me gebracht heeft, een lange witte jurk en witte leren schoenen. Opeens klopt er iemand op de deur.
"Layla, ben je klaar met omkleden en mag ik binnen komen?" Ik schrik, het is een vrouwenstem. Ik loop naar de deur toe en doe hem open. Ik zie in de deuropening een vrouw staan die alwat ouder is, maar ze heeft een brede glimlach op haar gezicht dus ik voel me meteen op mijn plek. De mevrouw schud mij de hand.
"Ik ben vanaf nu jouw dienstmeisje, je mag me Ella noemen." Ella duwt me een paar stapjes mee naar achter toe: "Layla, je jurk is veel te wijd om je middel. Kom, dan doe ik er een strik omheen." Ik loop vertwijfelend naar Ella toe maar ze doet zonder moeite een roze lint om mijn middel en knoopt het aan de achterkant vast. Ik voel me meteen een prinses. Ella fluisterd in mijn oor: "Als je nu je best doet ga ik ervoor zorgen dat je weer terugkan naar Flista12." Er verschijnt een glimlach op mijn gezicht en ik weet dat ik de vrouw kan vertrouwen. Op dat moment staat Nahi achter ons. Hij trekt me zonder iets tegen me te zeggen aan mijn arm mee door het kasteel naar een binnenplaats waar ik kan leren boogschieten.
Nahi zegt tegen me: "Waarschijnlijk heb je dit nog nooit gedaan maar pak een pijl en een boog en mik op het gele rondje in het midden van de schijf." Ik ben te verbaasd om iets te zeggen maar ik pak toch een pijl en een boog. Mijn handen doen het werk en binnen 5 seconden zit de pijl in het het gele rondje, precies in het midden. Nahi begint te klappen: "Layla, vanaf nu ben je van ons." Ik voel mijn hart breken, ik wil terug naar mijn dorp toe.

Datum Uitkomst: 21 April 2018
Schrijfster: Rosy_Bounty ©
Koninkrijk: Shaflista

SIEGE S01 ©Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu