'Hallo, wie bent u?'
'Ik ben prins en generaal Black. Ik kom hier lessen bijwonen.'
'Ben u daar niet een beetje oud voor?'
'Hoezo?'
'Nou, normaal gesproken begint men hier al jong met de stof, het duurt gewoon zo lang om het te beheersen.'
'Ik ben een uitzondering.'
'Als u dat zegt. We stonden net op het punt naar buiten te gaan zodat ze konden oefenen. Ik kan u tijdens het opletten wel de basis bijbrengen.'
'Graag.'
We lopen naar een lesplein buiten.
'Dus hoeveel kunt u al in de basis van reanimatie?'
'Ik kan wapens vanuit een dimensie onder ons oproepen.'
'Kleine wezens?'
'Dat niet.'
'Geesten?'
'Ook niet.'
'Laten we daar dan mee beginnen. Geesten leven in een andere laag van de wereld dan wij. Het eerste dat je moet kunnen - Tory, niet dat soort wezens!' Ze gebruikt een spreuk waardoor het wezen, een golem van vuur, verdwijnt. 'Is conjuratie zo makkelijk tegen te gaan?' 'Verbanningspreuken zijn zeer moeilijk, maar die zijn ook heel moeilijk tegen te gaan, dus het is een bijna eerlijke ruil. Dat terzijde, het eerste dat je moet kunnen is kunnen reiken tot in de laag der geesten. Probeer contact te zoeken met de geesten die hier zweven.'
Dat moet niet al te moeilijk zijn. Ik ken immers een spreuk die het gebrek aan levensaura in een lichaam laat zien. Met een beetje aanpassen moet ik dan ook levensaura's zonder lichaam kunnen zien. Evenals levensaura's in een lichaam.
Gelukt. Het stikt hier van de geesten.
'Dat is gelukt.'
'Serieus? Dat is één van de grootste stappen.'
'En wat is de volgende stap?'
'Probeer een geest als het ware uit die laag te trekken en geef hem een beetje van je eigen energie.'
Denkt ze nu echt dat ik mijn eigen energie daaraan ga verspillen? Overal schuilt essence. Dat kan ik gewoon gebruiken.
Na drie pogingen zweeft er eindelijk een geest in onze laag.
'Zeer knap! Probeer hem nu maar weer te verbannen.'
Ik begin door simpelweg de essence die ik erin heb gestopt er met destructie uit te tappen.
'Niet op die manier! Zo lijdt de geest pijn, als dat te vaak gebeurt gaat hij dood. Ga op zoek naar het deel in hem waardoor hij aan de laag der geesten wordt geankerd en geef dit vrij baan. Zo zal de geest uit zichzelf terug willen springen naar de laag der geesten.'
'Werkt dat ook zo met wezens uit andere dimensies?' 'Ja.'
Weer iets waardevols geleerd. Maar dan is er dus ook een manier om geesten te doden. Een manier om permanent van een geest af te komen.
En verbannen is de geest.
'Ik ben denk ik toe aan het daadwerkelijke reanimeren.'
'Dat weet ik nog niet zeker, maar ik zal even een andere docent roepen zodat je een poging kunt doen. Ik moet hier blijven opletten.'
Even later loop ik met een andere docent naar een begraafplaats.
'Zoek hier een geest die past bij dit lichaam.' Voor me ligt een konijnenkarkas.
JE LEEST
SIEGE S01 ©
FantasySIEGE, een verhaal over een wereld. In die wereld, zit een continent met elf landen. Al lang hebben ze oorlog met elkaar... Maar ook samenwerkingen worden gesmeed. Volg de verhalen van meer dan 10 karakters, die allemaal hun eigen avonturen beleven...