Na een korte pauze met hoofdstukken van Layla, is het tijd voor H5!
Er zijn nu al dagen voorbij gegaan in het kasteel. En het is nog elke dag hetzelfde, wakker worden gemaakt door Ella die me meehelpt met mijn jurk aantrekken, ontbijten, een hele ochtend boogschieten, lunchen, in de middag naar een school toe waar ik dingen leer, avondeten, opnieuw boogschieten en dan slapen. Maar vandaag is alles anders als ik wakker wordt. Ik wordt zoals gewoonlijk wakker gemaakt door Ella maar ze vraagt mij om mijn pyjamajurkje aan te houden, maar wel gewoon mijn leren schoenen aan te trekken en of ik mijn mond wil houden en met haar mee wil lopen. Ik doe wat ze vraagt maar ben wel benieuwd wat we gaan doen als we opeens een andere gang nemen dan dat we gewoonlijk nemen. Na een paar minuten lopen komen we in een van de kelder van het kasteel uit, tenminste zo lijkt het. Ella gaat me voor naar éen van de achterste deuren en als ze die open doet zie ik een paard in het midden van de stal staan. Ik kijk Ella vragend aan en ze begint te fluisteren.
"Ik had je beloofd dat ik je mee zou helpen om te ontsnappen, dat gaan we nu doen. Houd asjeblieft je mond want anders gaat het hele plan niet door," ik knik en loop maar met Ella mee, "we gaan op dit paard naar Shaflista toe. Ik kom er ook vandaan en ik ga ervoor zorgen dat jij de heerseres van Shaflista wordt. Als dat is gelukt gaan we naar Flista12 toe om de mensen daar te helpen tegen de aanval van Raffalala." Ik knik, Ella is waarschijnlijk heel zeker van haar zaak. Ella laat mij zonder ook maar iets te zeggen een tas zien waar allemaal jurken inzitten voor mij en ik voel me schuldig dat Ella alles voor me heeft moeten regelen. Opeens tilt ze me op en binnen een paar seconden zit ik op het paard en Ella springt zonder enige moeite ook op het paard, maar dan achter me. Ze pakt de leidsels en het paard begint te bewegen, eerst langzaam en dan steeds sneller. We rijden op een snel tempo de kelders uit en dan zijn we buiten, aan de achterkant van het kasteel. Ella spoort het paard aan om zo hard mogelijk te rennen en ik merk al snel dat we veel harder gaan dan een paar dagen daarvoor op de wagen. We gaan met een grote boog om het kasteel heen en als we het grote kasteel achter ons hebben gelaten gaan we zachter rijden. Ella mompelt: "Er komt gelukkig niemand achter ons aan, dan had ons plannetje voor niks geweest." Ik knik en weet dat Ella te vertrouwen is, meer dan wie dan ook. Ik merk na een tijdje dat we weer in Shaflista zijn en dat we richtig Shaflist, de hoofdstad gaan. Opeens zie ik in de verte Shaflist liggen, en ik vind het meteen al prachtig. Als we door de straten van de stad rijden hoor ik meerdere mensen praten.
"Daar heb je Layla, onze redder." Ik kijk Ella vragend aan maar die maakt een teken met haar ogen dat ze later alles uitlegt. We rijden de oprit van het kasteel op en voor de deur stapt Ella van het paard af. Ze maakt het paard vast aan een soort van ketting aan de muur en tilt daarna mij van het paard af. Als Ella even niet naar mij kijkt pakt een man me bij mijn arm vast.
"Dat gaat niet gebeuren, ze hoort bij Raffalala."Datum Uitkomst: 22 April 2018
Schrijfster: Rosy_Bounty ©
Koninkrijk: Shaflista
JE LEEST
SIEGE S01 ©
FantasySIEGE, een verhaal over een wereld. In die wereld, zit een continent met elf landen. Al lang hebben ze oorlog met elkaar... Maar ook samenwerkingen worden gesmeed. Volg de verhalen van meer dan 10 karakters, die allemaal hun eigen avonturen beleven...