56. Vythe

32 7 2
                                    

Eerste hoofdstuk van @QueenAtalamenta :)

Hij is te ver gegaan. Hij is veel te ver gegaan. Welke zieke geest verzint het om een heel volk uit te moorden. Een heel volk! Duizenden onschuldige mensen die hun leven hebben moeten geven omdat die Yawan en Glanola het een goed idee vonden een heel volk uit te moorden. En voor wat? Land. Alleen voor hun land, omdat ze die terug willen hebben. Maar welk land is er om naar terug te keren als alles al verbrand en vergiftigd is? Ze zullen het er geen dag overleven. Zelfs de wezens van de Nevelen zullen het er niet lang volhouden. En ja, misschien hebben ze wel reïncarnatie, maar dat zal hen alleen veroordelen tot een eeuwigheid van doodgaan als ze boven blijven. De tijd dat ze leven, zullen ze leven in een dood land. Ze zullen hun wens niet kunnen vervullen op deze manier.

Het is onze schuld, we hebben het te lang aangekeken. We hadden al veel eerder in moeten grijpen. Door onze nalatigheid zijn miljoenen mensen gestorven. We zijn te laat. Ze zullen niemand in leven laten. Ze zullen niets meer in leven laten. In geen 10.000 jaar is onze bemoeienis nodig geweest bij zoiets ernstigs als dit. Wij, de Sáthu, hebben in geen 10.000 jaar zoiets groots als dit meegemaakt. We zijn tot een legende geworden. We zijn vergeten, niemand weet meer wie we zijn, en dat kunnen ze ook niet te weten komen. Daar hebben de oude goden van weleer wel voor gezorgd. Niemand kan onze organisatie uitbeelden, erover schrijven, erover praten, of op elke andere mogelijke manier iemand buiten de organisatie laten weten wie we zijn. Niemand behalve de Hoogste Sath.

Maar misschien is het nu tijd uit de schaduwen te kruipen. Misschien moeten we ons eindelijk weer bekend maken aan de mensen en wezens van de Nevelen, opdat er weer vrede kan zijn. Misschien kunnen de mensen en wezens van de Nevelen weer in vrede samen op de aarde wonen, nu ze gelijke krachten hebben. We zullen dit tot onze missie maken, onze levensmissie, en onze immuniteit voor magie en andere vaardigheden zal ons beschermen. Wij zullen de vrede herstellen. We zullen zorgen dat iedereen samen kan leven. We zullen, als een van de partijen tegenwerkt, ze ertoe máken mee te werken. We zullen terug de schaduwen in kunnen kruipen.

We zijn de Sáthu.

SIEGE S01 ©Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu