25. Black

36 5 0
                                    

Een nieuw hoofdstukje van BlackArrowLectuur yaaayy.

Ik heb geen ogen in mijn rug, dus met schild voor me en rug naar de hoofdstad loop ik terug naar de poort. Ik werp enkel korte blikken achter me om te zorgen dat ik niet ergens tegenaan loop.
De poort wordt voor me geopend.

'Generaal!', wordt er tegen me geroepen. 'Wat is het, soldaat?' 'Groot nieuws. Echt gigantisch. Dit doet het front omke-' 'Het punt?' 'Dat wilde ik net zeggen, de koning van Hankropia is omgekomen.'
'Interessant, interessant. Ik denk dat zekere belegeraars dat nog niet weten. Nu hebben wij de onderhandelingsmacht. Hoe is hij gestorven?' 'Vermoord door een draak.' 'Draken, draken, draken, wie heeft er draken? Fregardos heeft er sowieso. Als de koning er nu gewoon was om diplomatiek te bedrijven. Of als hij me nu gewoon wat politieke macht zou geven.'

Poort meteen weer uit. Ik zie in de verte nog een leger aankomen. Het zou best het leger van de koning kunnen zijn.

Er wordt een pijl op me geschoten vanuit het belegeringskamp. Ik zou het ook niet vertrouwen als de persoon waar net mee gesproken is meteen terugkomt nadat hij veilig binnen de muren is geweest.
Met hulp van magie vang ik hem uit de lucht en breek hem in meerdere stukken.

'Ik kom praten. Alweer? Ja alweer. Ik stel de vraag alvast voor jullie.'
'Geef ons één reden waarom we je niet hier en nu doden.'
'Ik weet er meerdere. Dit is niet de plek waar jullie moeten zijn. Jullie koning is dood. Niet ons toedoen, maar dood is hij. Hankropia zou zo uit elkaar kunnen vallen als jullie niet thuis ingrijpen. Dan is er nog dat er een leger in zicht op jullie flank afkomt en als die jullie bereikt dan zitten jullie in de val, dat begrijpen jullie ook.'
'Pardon?!'
'Een begrijpelijke reactie. Ik heb een aanbod. Niet heel ingewikkeld. Jullie trekken terug en verlaten ons grondgebied. Worden jullie staande gehouden dan hebben jullie hier mijn zegelring.'
Ik overhandig mijn ring. Gitzwarte opaal op een zilveren ring. Oud-Wickse inscripties op zowel binnen- als buitenrand.
'Ik verwacht hem binnen een week terug. Verder zorgen jullie dat wie er ook op de troon komt, hij vrede wil met ons. En anders hebben wij nog iemand met een claim om de troon die we er op kunnen zetten.'
'Prinses Lave.' 'Precies.'
'Dat zijn alle eisen? Om eerlijk te zijn, ik geloof er niets van.'
'Dat zijn alle eisen. En echt, die koning is dood. En u wilt toch niet dat de opvolger straks niet u, maar een ander het leger in handen geeft? Binnen een dag moet u weg zijn of we lopen u plat.'

Ik sein met een bliksemspreuk naar het leger in de verte dat ze niet op dit kamp af moeten komen. Terwijl ik terugloop krijg ik in zwakkere bliksemschichten terug dat de koning me wil spreken zodra hij terugkomt.

Dan ga ik maar documenten verzamelen om over te spreken. Want ongetwijfeld zal het over oorlog gaan.
En ik vind een document waar ik zeer kwaad van word.

Datum Uitkomst: 23 April 2018
Schrijver: BlackArrowLectuur ©
Koninkrijk: Wickerxot

SIEGE S01 ©Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu