Zaterdag 01-01-542
Een nieuw jaar, een nieuw begin. Het leven in Fribelium is doorgegaan, mensen zijn weer op de vlaktes gaan wonen, trainingen voor soldaten en mijn Sabotage Squad (SS) zijn stug door gegaan en de mensen leven in meer luxe dan ooit tevoren. Het gesprek met ene Theren Black, wat alweer een tijd geleden was, is goed verlopen. De alliantie met Wickerxot/Hankropia zal zeker van pas komen. Vandaag is ook de dag voor de laatste test van de Stugge SS training, wat uiterst interressant zou kunnen zijn...
(Uit dagboek perspectief)
Ik loop denkend naar het kantoor van From, ik heb namelijk een 'belangerijke taak' voor hem. Ik open de deur en hij kijkt naar me op.
"Hallo, Hoe kan ik u van dienst zijn? Ik heb het redelijk druk, mijnheer."
"Ook hallo, From." Na een kleine pauze ga ik verder. "Ik heb een taak voor je. Vandaag komen 18 Fribeliaanse kroonjuwelen van de opgraaflocatie naar het paleis toe, jij moet ervoor zorgen dat niemand bij die kroonjuwelen kan komen, zoek 20 à 30 van je beste wachters uit om deze juwelen in de gaten te houden, ze zijn van onschatbare waarde."
"Ik zal ervoor zorgen dat niemand die juwelen in het zicht krijgt. Mijnheer!"
"Goed."
Dat is geregeld, de laatste test staat klaar, op naar de academie.
Bij de academie aangekomen laat ik iedereen bij elkaar roepen, als iedereen eenmaal op het binneplein staat begin ik met het uitleggen van de laatste test.
"18 volharde studenten staan hier voor me, overgebleven uit honderden. Door de training van de beste leraren zijn jullie eindelijk klaar voor de laatste test, haal je deze test, je hebt één kans, heb je geslaagd, dan ben je deel van de SS."
Na een dramatische stilte leg ik uit wat dit inhoudt.
"De laatste test gaat als volgt, ergens in het kasteel Hemeltop liggen achttien 'kroonjuwelen'. Beschremd door dertig van mijn beste bewakers. Jullie doel is om onopgemerkt en zonder geweld één van die juwelen te pakken en terug te brengen naar hier, op deze tafel naast mij. Succes!"
De studenten blijven even in afwachting staan, wachtend op iets.
"Zei ik niet dat jullie test al is begonnen? Opschieten!"
Iedereen begint na mijn zin met rennen, om zich voor te bereiden op wat hun misschien te wachten staat.
Terwijl die opdracht bezig is, ben ik terug gegaan naar mijn huis. Hij heeft een beetje stof staan vangen, maar het is niet al te erg. Ik loop mijn laborotorium in en zie wat een paar maanden niet in een bepaalde kamer komen doet. Een enorm rattennest in het midden van mijn kamer. Maar met een beetje staal conjureren is dat zo opgelost.
Ik loop naar een van mijn werkbanken en ik zie het opgedroogde bloed van Glanola staan, misschien kan ik daar nog mijn experiment mee afronden, elvenbloed is namelijk een zeer goede binder van essence. Hopelijk door het een beetje op te warmen kan ik het weer gebruiken. Ik zet het bakje op een laag vuur om de cellen niet kapot te maken, en na een tijdje op te warmen is het bloed weer vloeibaar. Na het afkoelen terwijl ik het bakje oppak mors ik wat op mijn arm.
Ik schreeuw het uit van de pijn “AAAAAAA, dat brand, wat in de naam van Gilliusk is dat?” Na mijn arm te hebben verbonden doordat Glanola blijkbaar bloed heeft dat brandwonden geeft, begin ik met mijn onderzoek. Dit is geen elvenbloed, maar wat is het wel?
Woensdag 07-01-542
Na dagen hebben zitten peinsen over wat voor gave Glanola heeft, ben ik geen stap dichterbij gekomen. Ondertussen ben ik ook terug geweest bij de SS academie, 10 van de 18 geslaagd, de SS bestaat nu. Wat ik wel te weten ben gekomen is dat haar bloed ongelovelijke bindingskrachten heeft, 502 uren om precies te zijn. Dus ik weet niet wat het is, maar het is krachtig, en ik wil meer...
JE LEEST
SIEGE S01 ©
FantasySIEGE, een verhaal over een wereld. In die wereld, zit een continent met elf landen. Al lang hebben ze oorlog met elkaar... Maar ook samenwerkingen worden gesmeed. Volg de verhalen van meer dan 10 karakters, die allemaal hun eigen avonturen beleven...