Er wordt op de deur geklopt.
'Binnen.'
'Diplomaat uit?'
'Drimba.'
'Ik neem aan dat jullie mijn brief ontvangen hebben?'
'Dat hebben wij. Drimba gaat akkoord. We sluiten graag vrede.'
'Geweldig nieuws. Nu we toch bezig zijn, zouden wij een ambassade in jullie hoofdstad mogen bouwen? En omgekeerd natuurlijk.'
'Ik ben bevoegd die keuze te maken, maar ik overleg tot liever met mijn heer.'
'Dat kan ik begrijpen. Drimba is goed bebost, toch? Zou Wickerxot wellicht scheepsladingen hout mogen importeren?'
'Tegen?'
'Geld, of als jullie daar niet in geïnteresseerd zijn, we hebben hier zat erts voor wapens in de grond zitten.'
'We zullen het overwegen.'
'Prachtig. Zou u dan nu het Verdrag van Wick willen ondertekenen?'
'Het Koninkrijk Drimba en de Verenigde Koninkrijken van Wickerxot en Hankropia zullen vrede sluiten. Lijkt me in orde.'
Hij krabbelt zijn naam onderaan het papier. Ook ik zet mijn naam eronder.
'Wij willen ook graag een kopie.'
'Maar natuurlijk.'
Ik laat een bel klinken.
'Ja, heer?'
'Haal iemand die dit verdrag overschrijft zodat we een ondertekende kopie kunnen maken.'
De dienaar knikt.
'Ja, binnen.'
'Mijn heer, we hebben nieuws ontvangen vanuit Fribelium. Een nieuwe koning zit op de troon.'
'Wie?'
'Een dwerg.'
Er wordt nogmaals geklopt.
'Binnen.'
'Heer Black, we hebben een brief ontvangen uit Fribelium. Een nieuwe koning zit op de troon.'
'Dat is mij net vertelt.'
'U vergist zich, er zit alweer een nieuwe koning op de troon.'
'Wie?'
'Nog een dwerg. Conley Rust-Amber.'
'Regel een diplomatiek gesprek. Als we deze dwerg kunnen overtuigen een alliantie met ons te hebben, hebben we op het andere continent vier bondgenoten en geen vijanden. Dan moet het niet moeilijk zijn hier de macht te nemen.'
'Natuurlijk, mijn heer.'
En ook nieuws uit Preüla. Hun koning gaat akkoord met optie één. En dus krijgt Hankropia de noordelijke saillant en Wickerxot verlengt haar zuidelijke grens richting het westnoordwesten, tot aan de kust. De eerste Wickse scheepswerven kunnen gebouwd gaan worden.
Alles loopt perfect. De bouw aan mijn standbeeld is begonnen in de rotsvlaktes boven Wick.
Ik ga denk ik maar eens langs de Eksterorde. Eens zien hoe het daar gaat. Misschien daarna nog langs mijn magiërs.
Gonh is ontsnapt. Hoe hij zijn magie terugkreeg, geen idee.
Het lef me incapabel te noemen. Ik kan geen wereldpolitiek beheersen? Ik ben de meest succesvolle Wickse leider in de geschiedenis. Vijanden buigen onder mijn macht en ik heb vele allianties over de hele wereld.
Maar dat er een leger is dat me kan helpen de wereld over te nemen is goed nieuws.
Op naar de Eksterorde.
De Eksterorde bezit een grote hal. Wanneer ik daar binnenkom zie ik Wickse mensen over muurtjes heen springen en tegen muren op lopen, in touwen klimmen en aan stangen zwaaien, van grote hoogte vallen en gewoon doorlopen alsof er niets gebeurd is.
'Qim'pho, hoe staat het met de exploitatie van Exploitatie? Kunnen zweven hoeven ze niet, maar levensenergieën zien en telekinese moeten ze beheersen.'
'Heer Theren, ik wist niet dat u op bezoek zou komen. We zijn nog niet aan Exploitatie toe. En eerlijk gezegd, de leraren hebben het ook nog niet helemaal onder controle. Uw aantekeningen zijn niet van de beste kwaliteit.'
'Daarvan ben ik op de hoogte. Tussen al het papierwerk door probeer ik wel een goed boek erover te schrijven, maar je weet hoe druk ik het heb. Ik mag straks afreizen naar de kust.'
'Wick en Xot zijn binnenstaten.'
'Niet meer. De oorlog met Preüla is afgehandeld. En zich camoufleren, kunnen ze dat?'
'Voordat we daarmee willen beginnen willen we dat ze mobiel zijn.'
'En lukt dat?'
'Kijkt u zelf, en als u dat wilt, probeert u het zelf eens.'
'Dat wil ik wel doen. Eerst even zien waar het budget van de uitrusting naartoe is gegaan.'
'Komt u mee.'
Een goede hoeveelheid dolken van goede kwaliteit. Laarzen om in te rennen, met goed grip. Schrijfblokken en potloden. Klimgerei.
'Je leert hen toch wel in het Wicks te schrijven?'
Een akelige stilte volgt.
JE LEEST
SIEGE S01 ©
FantasySIEGE, een verhaal over een wereld. In die wereld, zit een continent met elf landen. Al lang hebben ze oorlog met elkaar... Maar ook samenwerkingen worden gesmeed. Volg de verhalen van meer dan 10 karakters, die allemaal hun eigen avonturen beleven...