38. Raielle

26 5 2
                                    

Eerste hoofdstukje van @sigridsammy . Er komen trouwens geen hoofdstukjes van Layla meer :(. Dit komt door iets wat er privé met de schrijfsters is. (Ik weet niet of ik de laatste informatie in dit boek kan zeggen, sinds dit boek momenteel op 6 staat)


  Raielle, Hofmagier en rechterhand van koningin van Tipotoio'Raielle, kom even helpen. We hebben al een hele tijd geen contact gehad met onze buurlanden,ik wil graag dat er een uitnodiging voor een diplomatiek bezoek wordt gestuurd naar onzeallianties en ik wil dat er gecheckt wordt of we nog oorlog hebben met iemand. Zo ja, stuur dielanden dan ook een brief waarin staat dat we graag een vredesovereenkomst willen.' Ik kijk opvan mijn werk. Mijn koningin staat met een fronsend gezicht te kijken naar wat documenten.'Komt goed koningin Tahire.' Ze knikt en geeft het verder geen aandacht meer. Ik pak snel denodig documenten waarin staat wat onze relaties zijn en begin dan te schrijven. 


Beste alliantie, 

Tipotoio is al een hele tijd zeer inactief geweest in wereld relaties. Daarom verzoeken wij u om een diplomatiek bezoek langs tebrengen.

 Raielle, rechterhand van koningin Tahire van Tipotoio 


Oke, brieven voor de allianties zijn klaar, nu de brieven voor de oorlogen. 


Beste Fregardos/Shaflista/Frebelium 

Officieel hebben uw land en Tipotoio nog oorlog, daarom willen wij graag een vredesovereenkomst. 

Raielle, rechterhand van koningin Tahire van Tipotoio 


Zo, dat is klaar. Nu even acht boodschappers sturen en dan wachten op bericht terug. Ik loopweg na de brieven af te hebben gegeven en ga naar het trainingsveld om mijn magie te oefenen.Ik besluit dat ik mijn onderwater ademen wil verbeteren, dus loop ik naar de poel met water. Ikloop rustig het water tot ik helemaal onderwater sta en laat mijn magie door mijn lichaam stromen.Ik stuur het zo om ongemerkt lucht naar beneden te halen en "eet" dan de luchtbellen. Ik ga zoeen tijdje door tot ik verveeld raak en weer het water uitloop. Mijn kleding is helemaal nat, maardat is geen probleem. Ik gebruik mijn magie gewoon om het water uit mijn kleding te trekken. Hetkleine bolletje water gooi ik terug.Ik kijk bij hoe andere trainen en besluit na een tijdje om terug te lopen. Ik moet binnenkort nognaar Cragal, de zielenstad, om te kijken hoe het gaat met de mijnen. Dus ik besluit dat ik in tweedagen wel kan vertrekken zodat ik er in vier dagen ben. Ik loop naar mijn werkkamer om nog werkaf te maken en daarna kan ik spullen gaan inpakken. In mijn werkkamer schrijf ik snel een briefaan de koningin om te laten weten dat ik in twee dagen vertrek. Daarna ga ik verder met de restvan mijn taken.  

SIEGE S01 ©Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu