l ... [3]

7K 275 46
                                    

Selamun aleykum arkadaşlar.

Oy vermeden bölüme geçmek yok :)

İyi okumalar dilerim.

[3.Bölüm)

"Peki,hayat dedikleri bu yarışta,ölen midir kaybeden yoksa yaşayan mı ?"


Babaannemin çağrısıyla sofranın başına geçtim.

"Eline sağlık nenem."

"Afiyet olsun kızım.Daha ne kadar ders çalışacaksın odanda ?"

" Derse ara vermiştim zaten.Bir şeyler okuyordum."

"Ne okuyordun bakayım ?"

Günlüğümden kimsenin haberi yoktu.Olmasını da istemiyordum.Bana kalsın istiyordum.

"Bir şeyler işte neden sordun ki ?" diye sordum kaşlarımı çatarken. "Darlama kızı Esma Hanım."

Dedemin araya girmesinden hoşnut olmuştum.Babaannem kaşığını masaya bıraktı.Suyundan bir yudum aldı ve bakışlarını ahiretliğinden bana çevirdi.

"Bu deli kız okumaya okumaya unutmuştur Kur'an-ı Kerim'i. En baştan öğreteyim diyorum."

Ah nenem keşke yanılıyor olsaydın.Unutmuştum.Bunun verdiği acı çok kötüydü.Çok yanlış sularda yüzmüştüm. Annemin bana öğrettiği birçok doğruyu görmezden gelmiştim sanki.

Doğruya yönelişimde babaannemin işe el atmasıyla başlamıştı.Önce namazlarla başlamıştık.Kılmayı her unutuşumda bana hatırlatıyordu.Akşam ve yatsı namazını unutursam evde uyarıyordu.Dışarıda olduğum zamanlar ise arıyordu.Ders giriş ve çıkış saatlerimi bildiğinden müsait olduğum zamanlar arıyordu.Kısa sohbetlerin arasına sıkıştırıp soruyordu namazımı kılıp kılmadığımı.

Babaannemi onayladım.Yemekten sonra bir saat kadar çalıştık.Her şeyi unutmuş değildim.Hatırlıyordum tabi. Sonra beraber yatsı namazını kıldık.

Sabah erkenden kalkmam gerektiğinden odama çekildim.Başımı yastığıma koyduğumda günlüğümden dün gece  okuduğum yerler aklımı doldurmuştu. Uyuyamayınca alışkanlık haline gelen şeyi yaptım ve günlüğümü araladım.

Yeniden ve yeniden yaşıyordum.Aklımda canlanıyordu her şey.

Sonraki gün olur da yurda yerleşemezsem diye istediğim üniversitenin yakınlarındaki özel yurtlara baktım.Kendimce araştırma yapıyordum.Nil'de bir haller vardı.Bir şey söylemedi. Akşama kalmadı ve evine gitti.

O akşamı onun hesabını karıştırmakla geçirdim.Yaptığı tercih listesini atmıştı önceden.Ekran görüntüsünü almıştım.Galeriden tekrar baktım resme.Birçok okulu ortak olarak yazmıştık ama o daha çok yer yazmıştı.Onun adını söylemek bile heyecanlanmama yetiyordu.Ondan çok hoşlanıyordum.Eğer beraber olursak yaptığım tercihten asla pişman olmayacağıma emindim.Sevgime karşılık verecekti.Buna emindim çünkü ondan çok hoşlanıyordum ve bir süre sonra her an onu düşünmeye başlamıştım.Bu aşk değil miydi?

Sonra araya biraz zaman girmişti.Birkaç gün o süreçte ilgilendiğim ,yaptığım bir şeylerden bahsetmiştim ama kısa kısa yazmıştım.Buraları hızla geçtim.

Yerleştirmenin açıklandığı gün bilgisayarın başında annemle bekliyorduk.Açıklandığı haberini aldığımda hemen girdik siteye. Bir yandan da teyzemle konuşuyorduk.

Bizim MesafelerimizHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin