Gülce TURAN
Uykumdan uyandığımda bir süre gözlerimi açmadım.
Yüzüme vuran güneş ışığı ile gülümsedim. Kış ayında olsak da güneşin dokunduğu yer ısınıyor. Dün gece deliksiz bir uyku çektim. Uzun süredir gördüğüm kabuslar dün nasıl olduysa beni rahat bırakmıştı.
Bunun verdiği mutlulukla gözlerimi açtım. Baş ucumda gördüğüm şeyle gözlerim kocaman açıldı.
Daha önce hiç görmediğim güzellikle bir tane kırmızı gül ve yanında da not vardı. Heyecanla yerimde doğruldum.
Çiçeği es geçip notu aldım ve okumaya başladım.
"Aşk mıdır ki can-ü dil mülkünü yağma eyleyen
Aşk mıdır sinem içre gelip de can eyleyen.
Sen ne dersin safderun?
Sevgililer günün kutlu olsun.
Vaveyla."
Notu Egemen'in bıraktığını anlasam da ne yazdığına dair hiçbir şey anladım. Kaşlarımı çatmış karta bakarken aklıma gelen şeyle telefonumu elime aldım.
Hızla internete girdim ve şiirin anlamını bulmaya çalıştım. Biraz uğraştıktan sonra bulduğum anlamı heyecanla okumaya başladım.
"Sevgilinin gönül varlığını yağma eyleyen aşk mıdır? Ve sonrasında cansız göğsüm içinde, gelişi ile bana tekrar can veren aşk mıdır?"
Bu da ne demek? Sen bana ne anlatmaya çalışıyorsun Egemen? Kafam iyice karışırken uzandım ve masanın üzerindeki gülü aldım.
Kokusunu içime çektiğimde gülümsedim. Hayatımda ilk kez çiçek alıyorum. Bu bile benim için büyük bir şey iken bunu alanın Egemen olması nasıl bir his anlatamam.
Notu tekrar okuduğumda bu sefer Egemen'in kendine yakıştırdığı sıfata baktım. geçen sefer kendisine vaveyla dediğinde internetten ne demek olduğuna bakmıştım. Kendine bağırma-çığlık anlamına gelen bir kelime seçmesi canımı sıkmıştı.
Bu adam kendinin hiç mi farkında değildi? Ya da benim gözümdeki yerini hiç mi görmüyordu?
Ah be Egemen. Ne olur işimi biraz kolaylaştırsan? Ben zaten karmakarışığım, ne yapacağımı bilemiyorum. Ne olur san bana yol göstersen?
Bir anda kapının açılmasıyla yerimden sıçradım.
"Uyan gül güzeli." Diye bağıran Seval içeri girdiğinde kıkırdadım.
Beni uyanık görünce şaşırıp;
"Kalkmışsın bile. Günaydın canım." Dedi.
"Günaydın." Diye cevap verdiğim esnada bakışları elime indi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Dilhun
General Fiction"Neden böyle yapıyorsun Egemen?" Derken sesim ağlamaklı çıkmıştı. Gözlerim dolu dolu olsa da inatla kendimi tutuyorum. Ağlamayacağım! Egemen bana döndüğünde, kahve gözlerinde gördüğüm kararlılık canımı acıttı. "Anlamıyorsun değil mi Gülce?" "Anlamı...