§ HOOFDSTUK 9 §

3.7K 142 2
                                    

P.O.V Danica

Iedereen is in een grote zaal gaan verzamelen, ik ben vooraan bij de Alpha en Luna gaan staan.

'Stilte graag!' roept de Alpha. 'We gaan beginnen met het tweede ritueel. Zoals u ziet hangen er hier een aantal schermen, hier kunnen jullie mee kijken bij het ritueel. Ik, mijn gamma en beta, de andere Alpha's en beveiligers gaan mee naar de kerkers,' verteld de Alpha. Ik slik bij het woord kerkers. 'We hebben een speciale ruimte voor het ritueel, waar 6 mensen geknield zullen zitten. Danica zal moeten achter halen wie de doodstraf krijgt, als dit haar lukt kunnen we de rituelen afronden en zal ze officieel een lid zijn van de pack!'

Mensen beginnen te klappen en te juichen. 'Laten we dan maar gaan'

De Alpha loopt voorop met zijn gamma en beta achter hem, ik loop tussen Nick en Ryan. Achter ons lopen de andere Alpha's en wat beveiligers. Connor zal er ook wel tussen lopen.

We lopen door meerdere deuren tot we bij een grote deur komen die goed is afgesloten. Een beveiliger staat er bij. Zodra de Alpha een sein geeft doet de beveiliger de deur open.

''Het is bijna zo ver Dani.. Ik-ik ben bang, wat nou als we de verkeerde pakken?'' zegt Caillin, in lichte paniek. 'Het komt goed, je weet wat Jake en de Alpha hebben gezegt' zeg ik in de hoop Caillin gerust te stellen. ''Maar wacht!'' roept Caillin ineens. Automatisch sta ik ook stil waardoor er een paar Alpha's zijn die tegen me aanbotsen. Als reactie krijg ik een waarschuwende grom. ''Mogen we geen vampier dwang gebruiken?'' vraagt Caillin. 'Dat is wel echt een slim idee, Caillin' mompel ik bedenkelijk.

Ik schrik op uit mijn link met Caillin door een hand die op mijn onderrug ligt. 'Gaat het?' fluisterd iemand in me oor. Ik knik enkel en loop snel naar de Alpha. 'Alpha McLogan?' hij hoort me niet. Hij is dan ook natuurlijk veel verder in de gangen. God, waarom zijn de gangen in de kerkers hier zo lang.

Met Hybrid snelheid ren ik naar de Alpha en stop recht voor hem, waardoor hij even schrikt. Ik grinnik even. 'Alpha McLogan, Caillin kwam net met een idee,' begin ik. Hij kijkt me even vragend aan. 'Caillin?' 'Ja, me wolf' Hij knikt. 'Welk idee had ze?' vraagt hij dan. Ik pak hem bij zijn arm en trek hem een stukje verder weg van de rest. 'Aangezien ik andere gaves heb dan de normale weerwolf, mag ik vampier dwang gebruiken?' vraag ik voorzichtig. De Alpha kijkt even bedenkelijk. 'Dat zal ik met de raad moeten overleggen, momentje ga ik gelijk doen' De Alpha zijn ogen veranderen geel, hij is nu aan het mind-linken met iemand van de raad. Terwijl hij dat doet kijk ik een beetje om me heen.

Iedereen is met elkaar aan het praten. Ik versterk mijn gehoor en luister naar hun gesprekken.

''Een bijzonder meisje is dit'' hoor ik iemand zeggen. ''Haar wolf is ook zo bijzonder'' zegt iemand anders. ''Nou maar hopen dat ze door dit ritueel heen komt'' mompelt de eerste weer. ''Niet zo netjes om af te luisteren, Danica'' zegt plotseling iemand zachtjes. Ik kijk snel naar de groep, maar de enige die mij strak aankijkt is Connor. Hij krijgt een kleine grijns op zijn gezicht, of te wel.. Hij weet dat ik hem hoorde..

'Danica, goed nieuws.. Je mag de vampieren dwang gebruiken' zegt de Alpha. Ik glimlach dankbaar naar hem. We vervolgen onze weg naar de aparte kamer.

Als we daar uiteindelijk zijn komt de geur van bloed mijn neus in. Het is een vreselijke geur. In het midden van de kamer zitten inderdaad 6 mensen geknield. Met zijn alle een zak over hun hoofd. Dat je hier vrijwillig aan mee zou willen doen..

'Goed, we zijn aangekomen bij het volgende ritueel. Er is een kleine aanpassing, Danica,' hij wijst naar mij. 'Mag haar gave gebruiken. Aangezien ze in principe half weerwolf half vampier is mag ze vampieren dwang gebruiken. De manier hoe één van deze mensen aan hun eind komen, mag Danica zelf bepalen' verteld de Alpha. De Alpha geeft een klein knikje naar me als teken dat ik mag beginnen.

Ik voel hoe me ogen zwart met ijsblauw worden. Ik kijk alle Alpha's en beveiligers even aan. Connor blijf ik nog extra lang aankijken, wat het gevolg heeft dat hij even slikt.

Ik loop naar de eerste persoon die op zijn knieën zit. Ik trek de zak van zijn hoofd. Het is een man, van ongeveer in de 40. Een stoppelbaardje is gegroeid en zijn haar zit plat op zijn hoofd.

Met mijn ijsblauwe ogen kijk ik hem strak in zijn ogen aan, ik leg me hand op zijn schouder en zijn ogen veranderen geel. Weerwolf dus. 'Je beantwoord rustig mijn vraag met woorden. Wat heb je gedaan dat je hier bent opgesloten' vraag ik serieus. 'Ik heb brand gesticht in een huis hier op het terrein.' antwoord de man rustig. Sommige mensen achter me hoor ik een fascinerend geluidje maken. Ik laat de man zijn schouder los en zijn ogen veranderen weer naar zijn normale kleur. Mijn ogen blijven tenslotte zwart met ijsblauw.

Bij de tweede persoon trek ik ook de zak er af, ook een man maar een stuk jonger. Ik gok eind 20. Ook bij hem vraag ik het zelfde onder dwang. 'Ik heb de dochter van de Alpha geslagen' antwoord hij rustig. Ik hoor Alpha McLogan kort grommen. 'Hoe heb je haar geslagen?' vraag ik. 'In haar maag' antwoord hij. Ik laat zijn schouder los en kijk de Alpha even aan. De Alpha knikt naar me. Ik kijk de man die op zijn knieën zit met een grijns aan. Ik sla hem meerdere malen hard in zijn maag en loop naar de volgende persoon.

De derde heeft een paar beveiligers vermoord. De vierde heeft iemand uit de pack ontvoerd. De vijfde heeft wat gesloten, maar de zesde.. Dat vond ik nog wel het ergste.

De zesde was het kindertehuis van de pack binnen gedrongen, een aantal kinderen gemarteld en vervolgens langzaam hun keel open gesneden. Vreselijk! Maar, gek genoeg, is geen van hun iemand die vrijwillig hier aan mee deed. Het zijn echte gevangenen.

Mijn ogen zijn ondertussen weer normaal blauw en ik kijk Alpha McLogan aan. 'Ik heb mijn keus gemaakt' zeg ik rustig. De Alpha knikt.

Ik loop achter de zes gevangenen langs en sta stil achter de zesde. Ik laat me ogen weer zwart met ijsblauw worden. Ik kijk iedereen even aan. Als ik bij Connor zijn ogen kom zie ik dat ze zwart zijn. Hij probeert me, op dit moment, serieus te intimideren?

Ik pak de zesde gevangene bij zijn haar vast en trek zijn hoofd naar achter. Ik blijf Connor nog steeds aankijken. Ik laat me Hybrid nagels groeien, en zet ze tegen de man zijn keel aan.

Langzaam scheur ik zijn keel open met mijn nagels en gooi hem op de grond. Ik voel hoe me ogen weer normaal blauw worden. Ik kijk de Alpha aan, die mijn met een geruststellende glimlach aan kijkt.

Ik had de juiste persoon...

Untamed | HerschrijvenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu