§ HOOFDSTUK 6 §

4.1K 144 9
                                    

P.O.V Danica

Luke heeft me kort uitgelegd wat voor rituelen het zullen zijn. Daar onder valt helaas moord.

Er zullen een aantal mensen op een rij staan, normale mensen en mensen die uit de kerkers komen. De mensen die uit de kerkers komen staan al op de lijst voor de doodstraf. Dan is het aan mij de taak om er achter te komen wie de doodstraf hoort te krijgen, en die moet ik dan vermoorden. Of ik maak de verkeerde keus.. En ik vermoord een onschuldig persoon.

Een ander ritueel is het bewijzen van mijn jaag skills. Ik moet in wolf- Hybrid vorm het bos in rennen, en binnen twee minuten een hert gevangen hebben. Op zich lijkt me dat niet heel moeilijk, ik ben sneller dan een normale wolf.

Het ritueel dat als laatste komt, is mijn bloed vermengen met dat van de Alpha. Zo erg zal dat niet eens zijn.

Ik lig al de heletijd op me bed naar het plafond te staren. Nadenkend over de rituelen. Ik moet en zal toch echt een besluit nemen binnenkort.

Ik schrik op uit me gedachten als er op de deur word geklopt.

'Binnen' zeg ik. Zodra Lucy en Jake mijn kamer binnen komen ga ik recht op zitten.

'We wouden alvast wat dingen bespreken, voor je verjaardagsfeest' zegt Lucy. 'We zouden het toch bij Roos doen?' vraag ik. 'We hebben het verplaatst naar hier, Roos weet er al van en vond het prima. Dit omdat er toch vampieren in de buurt kunnen zijn die ons wel willen afmaken' zegt Lucy. Ik grinnik even. Waardoor Jake me vragend aan kijkt.

'Ik ben onsterfelijk' zeg ik schouder ophalend. Jake en Lucy kijken me verbaasd aan. 'Wat kan je nog meer?' vraagt Jake met een grijns. 'Nou, zoals een wolf kan ik mind-linken. Ik kan vampieren dwang' zeg ik, en denk even na wat ik nog meer kan. Lucy kijkt me ineens met een grijns aan.

"Breng Jake is onder dwang" mind-linked Lucy naar me.
Ik probeer me lach in te houden. "Wat wil je dat ik doe?" mind-link ik terug.

'Waarom waren jullie aan het mind-linken?' vraagt Jake achterdochtig. Ik grinnik even terwijl Lucy aan het nadenken is.

"Laat hem make-up op doen, en vervolgens in zijn onderbroek door het pack huis rennen" mind-linked ze naar me.

Ik kijk Jake aan, die me wantrouwend aan kijkt.

Ik leg me hand op zijn schouder en voel hoe me ogen zwart met ijsblauw veranderen. Jake zijn ogen worden blauw. 'Je geeft geen commentaar, je loopt naar jullie kamer en doet zo veel mogelijk make-up op. Je kleed je uit tot je in je onderbroek staat en rent dan rond in het pack huis. Begrepen?' commandeer ik met vampier dwang. Jake knikt langzaam. 'Woorden.' zeg ik streng. 'Ik geef geen commentaar. Ik doe zoveel mogelijk make-up op, kleed me uit tot me onderbroek en ren dan rond in het pack huis' zegt Jake rustig.

Ik laat Jake zijn schouder los en voel hoe me ogen weer normaal worden. Jake zijn ogen worden ook weer normaal, maar dan met een glazige blik. Jake staat op van mijn bed en loopt de kamer uit.

Lucy en ik barsten in lachen uit terwijl we Jake snel volgen. Zoals ik had gezegt, loopt hij naar hun kamer.

Lucy en ik staan in de deuropening toe te kijken hoe Jake allemaal make-up op doet. De lippenstift zit al deels op zijn wang, en zijn ogen zitten onder de oogschaduw en mascara. Vervolgens begint Jake zich uit te kleden tot dat hij alleen nog maar in zijn boxershort staat.

Lucy en ik stappen snel opzij als Jake onze kant op komt. Als hij op de gang staat begint hij met rennen. Lucy en ik houden het niet meer en barsten in lachen uit. 'Hij.. Hij doet h.. Het nog echt!' roept Lucy lachend.

De Alpha komt er bij staan en kijkt toe hoe wij lachen en hoe Jake langs komt rennen. 'Wat.. Wat is Jake aan het doen?' vraagt de Alpha verbaast. Jake komt uit een andere gang rennen en rent weer langs ons. 'En waarom heeft hij geen kleding aan en make-up op?' vraagt hij weer.

'Da..Danica bracht hem.. Hem onder dwang' zegt Lucy lachend. Nu kijkt de Alpha mij niet begrijpend aan. 'Hoe kan jij hem onder dwang brengen?' vraagt hij verbaasd.

'Een Hybrid kan dat, dat is het deel dat ik van een vampier heb. Lucy wou het graag' zeg ik schouderophalend. De Alpha begint nu ook te lachen.

Jake komt aan rennen en stopt dan. Hij schud zijn hoofd even en knippert dan een paar keer goed met zijn ogen.

Hij kijkt even om zich heen en dan naar zijn lichaam. 'W-waarom sta ik in mijn onderbroek?' hij kijkt ons niet begrijpend aan en wrijft even over zijn gezicht. Als hij op zijn hand kijkt zucht hij. 'En waarom heb ik make-up op?!' roept hij. Lucy begint weer te lachen en ik hou onschuldig me handen in de lucht.

'Danica?! Ik krijg jou nog wel!' roept hij naar me, met een kleine grijns. Hij wilt op me af rennen maar ik ren snel op Hybrid snelheid weg.

'Danica!' roept hij. Als we buiten zijn sta ik stil. 'Je.. Je bent zo.. Snel' hijgt hij. Trots kijk ik hem aan. Mensen om ons heen beginnen te lachen. Jake beseft zich dat hij nog in zijn boxershort staat en rent op wolven snelheid weer naar binnen.

Ik daar in tegen loop rustig weer het pack huis in.

Als ik aankom bij mijn kamer zie ik Lucy en de Alpha nog op de gang staan. Jake komt zijn kamer uit lopen, met kleding aan.

'Om nog toe te voegen wat ik nog meer kan als Hybrid; sneller rennen dan een weerwolf of vampier' grijns ik. Jake rolt lachend zijn ogen. 'Ja dat heb ik gemerkt'

"Kan ik je nog even onder 4 ogen spreken?" mind-linked de Alpha naar me. Ik knik onopvallend naar hem.

'Ik ga Danica nog even het pack huis laten zien' zegt de Alpha tegen Lucy en Jake. Ze knikken en lopen hun kamer in.

Ik volg de Alpha naar zijn kantoor. Hij neemt plaats op de grote stoel en ik op een stoel voor het bureau.

'Het is belangrijk dat je nu wel een keus maakt of je bij de pack wilt of niet. De raad wilt het graag optijd weten' vertelt de Alpha. Ik knik begrijpend.

'Dus, ga je de risico's aan, en sluit je je aan bij de pack?'

Untamed | HerschrijvenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu