P.O.V Danica
'Nica,' hoor ik ver weg. 'Nica, wakker worden,' hoor ik weer. Zachtjes word ik heen en weer geschud. 'Ja.. Ja.. Ik kom, momentje,' mompel ik.
'Nica, we moeten naar school,' Ik open mijn ogen. De groene kijkers van Hunter kijken mij lief aan. 'School?' vraag ik, met mijn oh zo geweldige ochtendstem. 'Ja, school. Drew zei dat we vandaag naar school gaan,' zegt Hunter.
'Ik, uhm.. Heb al kleding voor je klaar gelegd, ik hoop dat je het wat vind,' zegt hij zachtjes, terwijl hij nerveus in zijn nek wrijft. En glimlach ontstaat op mijn gezicht. 'Dank je,'
Hunter verlaat mijn kamer, zodat ik me kan gaan klaarmaken. Ik stap uit bed en kijk naar het stapeltje kleding wat voor mij klaar ligt. Waarschijnlijk heeft hij kleding van Josie gepakt, aangezien ik niks mee had genomen.
Een zwarte ripped jeans, met een kort, zwart AC/DC shirtje heeft Hunter gekozen. Smaak heeft hij wel. Maar, ik heb alleen geen schoon ondergoed.
"Josie, heb je toevallig schoon ondergoed voor me?" mind-link ik naar Josie. "Ja, ik kom het wel even brengen," linkt ze terug. Een paar tellen later verschijnt Josie met het ondergoed. 'Dank je,' Ik glimlach dankbaar naar haar.
Met het schone ondergoed en kleding loop ik naar de douche. Ik leg alles netjes op de verwarming en zet de douche aan. Na een paar tellen is het water de juiste warmte en begin ik met uitkleden.
Ik stap onder de warme stralen en geniet even van het water. Plots beginnen mijn gedachten druk te worden. Waarom wil ik Connor niet meer zien? Omdat hij het lef had om mij aan te vallen, toen ik hem niet gehoorzaamde. Waarom ben ik bij de pack weg? Ik had ruimte nodig. Geen Alpha om mij heen, geen vrienden die telkens vragen naar een nieuwe mate.
Waarom ben ik met Drew meegegaan? Omdat hij te vertrouwen is, en ik zo verder weg van de pack ben. Niemand die mij makkelijk kan vinden in de bewoonde mensenwereld.
Ik zucht even en begin dan met mijn haar wassen. Ik doe een dotje shampoo op mijn hand en verspreid het vervolgens over mijn haar. Ik zeep gelijk mijn lichaam in en spoel vervolgens alles weer af.
Ik stap onder de stralen vandaan en zet de douche uit. Snel pak ik een handdoek en droog mezelf af. Ik trek het schone ondergoed en kleding aan, en kijk vervolgens tevreden in de spiegel.
Mijn blik gaat naar het litteken op mijn neus. Nog steeds snap ik niet hoe ik er aan kom. Het is tijdens volle maan gebeurd, dat weet ik wel. Ik haal mijn schouders op. Zolang de mensen er maar niks over vragen, anders moet ik met een lul smoes komen.
Ik borstel mijn lange bruine haren, om alle klitten er uit te halen. Vervolgens laat ik het los over mijn schouders hangen en doe een laagje mascara op mijn wimpers.
Ik loop terug naar mijn kamer en zie een paar zwarte Adidas schoenen staan. Met opgetrokken wenkbrauw kijk ik er naar. Als ik naar de maat kijk, zie ik dat het precies mijn maat is. Het zal wel. Ik trek de schoenen aan, pak mijn jas en loop naar beneden.
'Blij met je schoenen?' vraagt Hunter. 'Jij hebt ze gekocht?' vraag ik verbaasd. Hunter knikt. 'Dank je,' mompel ik beduusd.
'Zullen we dan maar gaan? Je tas staat bij de voordeur,' Ik knik. Ik loop naar de gang, met Hunter achter me, en pak een zwarte rugtas van de grond. We gaan vandaag gewoon helemaal zwart.
Hunter opent de voordeur en laat mij voor gaan. Hij haalt een rode auto, volgens mij een Ferrari, van het slot en ik stap in. Hunter stapt aan de bestuurderskant in en start de auto.
'Drew laat ons met zo'n dure auto, naar een school gaan met mensen?' 'Jup, het blijkt dat meer mensen in dure auto's rijden,' zegt Hunter.
We rijden weg bij het huis, op naar mijn nieuwe school.
*
Hunter parkeert de auto voor een grote school. Deze school is groter dan mijn vorige school. Ik stap uit de auto en kijk bewonderend naar het gebouw.
'Kom je?' 'Ja, kom er aan,' mompel ik. Ik loop naar Hunter toe, en samen lopen we het grote gebouw in. Een aantal mensen kijken ons raar aan. 'Negeer het,' zegt Hunter streng. Ik rol met mijn ogen.
'Goedemorgen, waar kan ik jullie mee helpen?' Een vrouw, van rond de 40, kijkt ons vragend aan. 'Ik ben Hunter York, dit is Danica Vondael. Wij zijn nieuwe studenten hier,' zegt Hunter. Hoezo weet iedereen mijn achternaam? 'Ah ja, jullie verzorger.. Drew, liet ons al weten dat jullie zouden komen,' de vrouw kijkt ons met een glimlach aan. 'Jullie kluis sleutel, jullie kluisjes zitten naast elkaar. Kluis 361 en 362 zijn van jullie, daar in vinden jullie de boeken en rooster. Fijne dag verder!' zegt de vrouw enthousiast. Hunter neemt de sleutels aan geeft er één aan mij.
We lopen naar onze kluisjes toe, ik heb kluis 362 gekregen. Zodra we bij onze kluisjes aankomen, open ik hem gelijk om te kijken wat er in zit. Ongeveer zes boeken zitten er in. Aan het deurtje hangt een A4 papiertje, het rooster. 'Welke klas zit jij?' vraag ik aan Hunter. '4H1, jij?' '4H7' zucht ik. 'Geef je rooster is,' ik overhandig mijn rooster en kijk hem vragend aan.
'Wiskunde, gym en Latijns hebben we samen. In de pauzes spreken we gewoon weer bij de kluisjes af, oké?' 'Ja, is goed,'
Ik wil me omdraaien om naar de les te lopen, maar Hunter houd me tegen. 'Nica, gedraag je wel,' Hunter kijkt me streng aan. 'Ja, rustig aan. En hoezo noem je me eigenlijk telkens Nica? Iedereen noemt me Dani of Danica,' lach ik. Hunter haalt zijn schouders op.
'Nica vindt ik leuk klinken.'
A/N: Bijna komt de Q&A online! Stel nu nog je vragen of opmerkingen.
Ikzelf
Danica
Caillin (Danica haar wolf)
Connor
Jackson (Connor zijn wolf)
Lucy
Megan (Lucy haar wolf)
Jake
Jeremy (Jake zijn wolf)
Hunter
Lewis (Hunter zijn wolf)
Roos
JE LEEST
Untamed | Herschrijven
WerewolfUntamed Deel 1: Ik loop de school binnen en ze komen gelijk op me af. Ik blijf stokstijf stil staan. 'Dat je hier nog durft te komen, Rogue' zegt hij fel. 'Waarom gun je me zoveel aandacht?' zeg ik rustig. Zijn ogen beginnen langzaam geel te worden...