- P.O.V Danica -
"Happy birthday to you, happy birthday to you!" Vermoeid open ik mijn ogen. In mijn zichtveld komen mijn vrienden, die een taart vast hebben en uit volle borst zingen.
Ik begin te glimlachen. Ik ben vandaag 23 jaar geworden.
"Gefeliciteerd mop!" roept Lucy enthousiast. "Dankje wel, iedereen bedankt." glimlach ik. De taart wordt op mijn bureau gezet door Luna McLogan.
"Oh jeetje! De cadeautjes!" roept de Luna in paniek. "Mam." zucht Lucy. De Luna rent mijn kamer uit en komt een paar tellen later terug met een zak. Met opgetrokken wenkbrauw kijk ik naar de zak. De Luna rommelt er wat in tot ze het juiste doosje gevonden heeft.
Ze loopt naar mij toe en geeft mij drie zoenen op de wang. "Gefeliciteerd meissie." glimlacht ze. "Dank u wel."
Ze overhandigd mij een klein, crème kleurig doosje met een lint er om heen. Ik open het doosje voorzichtig en een goud kleurige ketting komt tevoorschijn. Er hangt een klein bedeltje aan, een huilende wolf. "Het is.. Prachtig! Dank u wel." zeg ik.
De Alpha stapt nu op mij af, geeft mij drie zoenen, feliciteert mij en overhandigd mij ook een klein doosje. Ik open hem voorzichtig, er ligt een goud bijpassend armbandje in met een maantje er aan. Ik bedank de Alpha met een glimlach.
Lucy komt met een enge grijns op mijn bed zitten. Wantrouwend kijk ik haar aan. Ze overhandigd mij twee tasjes. Ik open de eerste tas en voel mijn hoofd gelijk rood worden. Langzaam pak ik het witte lingerie setje uit de tas. "Lucy!" sis ik. Iedereen begint te lachen. Snel stop ik het weer in het tasje en open de andere tas. Een prachtig bordeaux rood jurkje. "Wauw, hij is prachtig Luus!"
(Foto in media)Ze doet arrogant een hair-flip. "Ik heb wel smaak." zegt ze op bitchie toon. Ik grinnik even.
"Move hond, mijn beurt." grijnst Roos. Ze geeft mij een doos die ik gelijk overneem. Er zitten prachtige zwarte hakken in. "Voor onder je jurk." zegt ze met een knipoog.
"Ja, mag ik dan nu?" vraagt Connor ongeduldig met een grijns. Ik lach even. "Kom maar, Alphaatje." grijns ik, terwijl ik op bed klop. Connor komt naast mij zitten en kijkt mij eventjes twijfelend aan. Hij zucht eventjes en geeft mij dan een snelle kus op mijn wang.
Hij pakt uit zijn jaszak een doosje en geeft hem aan mij. Ik open het doosje en zie er zes capsules in liggen met een of ander vloeistof. "Wat is dit?" vragend kijk ik hem aan. "Je weet toch dat wij, weerwolven, niet dronken kunnen worden?" Ik knik. "Hier door kunnen wij dat wel. Dan zijn we voor een avondje gewoon mensen." hij grijnst trots naar mij. Verbaasd en enthousiast kijk ik van de capsules naar Connor.
"Chickie! Vanavond gaan wij uit!" gilt Lucy enthousiast. Ik sla mijn armen om Connor zijn nek. Hij schrikt even van mijn actie maar knuffelt mij al snel terug. "Dankje wel." fluister ik.
Stefan kucht even en snel laat ik Connor los. "Het diner staat als het goed is klaar, dus kunnen we gaan eten." zegt Stefan. Oh ja, vergeten te zeggen. Mike is dus gestopt als beta, en nu heeft Roos die taak gekregen. Aangezien zij en Stefan mates zijn, kwam het perfect uit. "Nou, we zien je wel beneden." zegt de Alpha. Ik knik naar hem.
Zodra iedereen de kamer heeft verlaten stap ik uit bed. Ik zoek een leuk outfit uit voor de dag, dat bestaat uit een zwarte jeansbroek en een grijze crop top. Ik pak nog snel schoon ondergoed uit mijn kast en loop dan de badkamer in. Ik draai de douche aan en zodra hij warm is kleed ik mij uit.
Ik stap onder de warme stralen en genietend sluit ik mijn ogen. Zijn gezicht flits voorbij, met een glimlach op zijn gezicht. Verschrikt open ik mijn ogen. Je verbeelt het je Danica, rustig aan.
Ik was snel mijn haren en mijn lichaam, spoel vervolgens alles af en stap dan de douche uit. Ik droog mijzelf snel af en kleed mij aan. Mijn haren föhn ik en ik doe een beetje make-up op.
*
Genietend zak ik onderuit op mijn stoel. Het diner was super lekker. Lucy, Jake en Connor hadden mij geleerd om normaal voedsel te eten inplaats van mensen of dieren. Ik moet zeggen, het smaakt geweldig dat normale voedsel. Ik zucht even en wrijf over mijn buik.
"Ben je zwanger?" vraagt Stefan grijnzend. "Ja, man. Een drie maand oude voedsel baby." zeg ik serieus. Iedereen aan tafel begint te lachen.
"Wie zijn de zes gelukkige die mee uit gaan vanavond?" vraag ik. "Ik, Roos, Jake, Connor, Stefan en jij." zegt Lucy. Ik knik. "Cool, hoe laat en waar?" vraag ik dan. "Heb geduld, het is wel je verjaardag." grijnst Connor. Ik rol lachend mijn ogen.
In die vijf jaar zijn Connor en ik goed bevriend geraakt. Aan het begin was het nogal ongemakkelijk, nu ook soms, maar het gaat al veel beter.
Ineens plaatst iemand zijn handen voor mijn ogen.
"Wie ben je? Wat doe je? Ksst ga weg!" roep ik gelijk. Iedereen begint weer te lachen, zelf kan ik ook niet een grijns onderdrukken. "Raad maar." zegt hij. Mijn mond valt open en gelijk sta ik op.
"Hunter!" gil ik en vlieg hem om zijn nek. "Gefeliciteerd, Nica." lacht hij. Hunter heb ik twee jaar niet gezien, hij is op reis gegaan om zich zelf aan te passen. Dan pas wou Connor hem in de pack nemen. Hunter duwt zich iets van mij af en kijkt mij glimlachend aan.
"Yo, vangen!" roept Connor vanaf de andere kant van de eetzaal. Connor gooit een doosje naar Hunter toe, die hij vervolgens behendig opvangt. "Dan kan je vanavond ook mee uit gaan." zegt hij er nog achter aan. Hunter heeft ook een capsule gekregen en knikt er goedkeurend naar.
"Dat zie ik wel zitten, een avondje lam woorden." grijnst hij.
A/N: Daar zijn we dan, deel 2! Ik had het geduld niet om lang te wachten met uploaden, ik vind het schrijven gewoon zo leuk en ik heb opeens wat inspiratie.
Ook doe ik dus mee met Wattys2019, maar hoe vergroot je de kans om te winnen? Meer stemmen? Zo ja, BLIJF STEMMEN GUYS!
JE LEEST
Untamed | Herschrijven
WerewolfUntamed Deel 1: Ik loop de school binnen en ze komen gelijk op me af. Ik blijf stokstijf stil staan. 'Dat je hier nog durft te komen, Rogue' zegt hij fel. 'Waarom gun je me zoveel aandacht?' zeg ik rustig. Zijn ogen beginnen langzaam geel te worden...