§ HOOFDSTUK 25 §

2.8K 104 11
                                    

P.O.V Danica

De eerste les was blijkbaar al begonnen, dus klop ik op de deur.

'Binnen,' hoor ik iemand nors roepen.

Ik open de deur van het lokaal langzaam en een bom van verschillende geuren dringt mijn neus binnen. "Blijven ademen. Adem in, adem uit." zegt Caillin. Adem in, adem uit. Ik loop het lokaal verder in.

'En jij bent?' vraagt een man, van rond de 30 denk ik. 'Danica Vondael, ik ben nieuw,' zeg ik simpel. 'Ah ja, ga maar naast Dominique zitten,'

Ik kijk de klas rond om er achter te komen wie Dominique is. Een jongen, met donker blond haar, kijkt me geamuseerd aan. Dat zal hem wel zijn. Ik loop naar hem toe en kom met een plof neer op de stoel.

'Danica is het dus,' fluistert Dominique in mijn oor. Ik draai mijn hoofd langzaam om naar hem. 'Bijzonder, he?' zeg ik fake gefascineerd. Dominique kijkt me raar aan en draait zijn hoofd weer naar het bord. Ik rol met mijn ogen en kijk ook weer naar het bord.

'Oké, open je boek op bladzijde 71. Jullie maken de opdrachten één tot acht,' zegt de docent. Ik open mijn rugzak voor mijn boek, maar zie dan dat hij leeg is. Op een zak bloed na dan. Snel rits ik me tas weer dicht. Niemand, maar dan ook niemand, hoeft te weten dat ik bloed bij mij draag. Ik ben zo stom geweest om mijn boeken niet uit mijn kluis te halen.

Met een zucht steek ik mijn hand op. 'Danica?'

'Ik ben mijn boek vergeten te pakken,'

'Ga hem nu maar pakken,' zegt de docent. 'Ik ga wel met haar mee, aangezien ze nieuw is,' hoor ik Dominique naast me zeggen. 'Weet je wat? Danica, laat deze les maar. Dominique, aangezien jij nooit wat doet in de les mag je Danica een rondleiding geven door de school,' zegt de docent. Geweldig.

Ik sta op en pak mijn rugzak van de grond af. Zonder op Dominique te wachten, loop ik snel het lokaal uit.

"Heb nu al iemand achter mij aan zitten," mind-link ik naar Hunter. "Valt hij je lastig?" Linkt hij terug. "Nog niet," Ik begin te grijnzen.

'Hallo? Aarde aan Danica?' Van schrik vebreek ik de link. 'Wat?' snauw ik. 'Ik vroeg je een aantal keer iets, maar je bleef voor je uit staren,' zegt Dominique. Ik rol met mijn ogen en loop weer verder.

'Dus, van waar kom je?' vraagt Dominique na een lange stilte. 'Maakt dat wat uit?' vraag ik emotieloos. 'Uh, nee. Maar ik dacht, laat ik eens een keer aardig doen voor de nieuwe,'

Ik grijp Dominique bij zijn kraag en duw hem tegen de muur. 'Luister, tegen mij hoef je niet leuk te doen. Als het moet ben ik zo weer weg,' sis ik boos. 'Danica!' roept iemand waarschuwend. Ik draai mijn hoofd en zie Hunter staan. Met een zucht laat ik Dominique los.

Hunter loopt op me af. 'Je zou je gedragen,' fluistert hij boos in me oor. 'Ik gedraag me ook,' fluister ik met op een geklemde kaken. Boos kijk ik hem aan. Het enige wat Hunter doet is met zijn hoofd schudden.

Hunter loopt langs me, op Dominique af. 'Yo, ik ben Hunter. Sorry voor Danica, ze kan soms.. Een beetje uit haar slof schieten,' zegt Hunter. 'Dominique, en geeft niet man. Ik hou wel van een beetje pit,' Dominique kijkt me met een smerige grijns aan.

Ik laat mijn ogen snel verspringen naar mijn Hybrid ogen. Zo snel, dat hij waarschijnlijk twijfelt wat hij zag. Met gefronste wenkbrauwen kijkt hij me aan.

Hunter draait zich naar mij om. Ik kijk hem onschuldig aan.

'Voor wat waren jullie uit de les?' vraagt Hunter in het algemeen. 'Hij moest me een rondleiding geven,' zeg ik, wijzend naar Dominique. 'Ik neem het wel van je over, ik heb de rondleiding al gehad,' Hunter geeft Dominique een klopje op zijn schouder en loopt dan naar mij.

Hunter grijpt mijn boven arm vast en trekt mij mee.

*

Mokkend loop ik de kantine in. Hunter heeft mij tijdens de hele rondleiding een preek gegeven wat ik wel en niet mag. "Niks dat met weerwolven of Hybrids te maken heeft, geen bovennatuurlijke krachten of snelheden en niet intimideren met je ogen," had hij gezegd.

'Nica, kom op. Ik doe het voor je eigen bestwil,' zegt Hunter achter mij. Ik stop met lopen en draai me om. 'Moest je me daarvoor dan continu een preek geven? Continu boos worden?' snauw ik. Hunter kijkt me spijtig aan. 'Sorry, oké?' zucht hij. Ik knik.

'Laten we nou maar een plekje zoeken,' mompel ik. Hunter loopt naast me en legt zijn arm over mijn schouder. 'Mag dit?' vraagt hij voorzichtig. Ik knik alleen.

We lopen langs allemaal tafels, opzoek naar een vrije plek. Sommige meiden kijken mij jaloers aan. Alleen omdat Hunter en ik zo lopen? Ik rol met mijn ogen.

'Hier,' zegt Hunter. Ik neem plaats aan de lege tafel en leg mijn tas op tafel. Hunter overhandigt mij een lege beker. 'Wat moet ik hier mee?' vraag ik niet begrijpend. 'Ik neem aan dat je al had gezien wat er in je tas zit?' Ik knik. 'Schenk voorzichtig en onopvallend wat over in deze beker,' zegt hij. Hij haalt de deksel met rietje van de beker af en legt die op tafel. Ik pak de beker van hem over en knijp voorzichtig wat bloed in de beker. Ik doe de deksel met rietje weer op de beker en begin te drinken.

Opgelucht zucht ik. 'Dit had ik nodig,' mompel ik genietend. Hunter begint te lachen. 'Dacht ik al, Drew had me een beetje uitgelegd wat je lekker vind kwa lunch,' Ik kijk hem vragend aan. 'Ik heb Drew nooit verteld wat ik lekker vind?'

'Oh, raar,' Hunter kijkt ook bedenkelijk. 'Misschien is het iets wat-' Hunter word afgekapt door iemand.

'Danica?'

A/N: Laatste kans voor de Q&A! Morgen rond 13:00 uur zal ik de Q&A online zetten, dus stel nu nog je vragen of opmerkingen!

Ikzelf

Danica

Caillin (Danica haar wolf)

Connor

Jackson (Connor zijn wolf)

Lucy

Megan (Lucy haar wolf)

Jake

Jeremy (Jake zijn wolf)

Hunter

Lewis (Hunter zijn wolf)

Roos

Untamed | HerschrijvenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu