"I sayang dia."
Aku baca ayat tu, dan aku mengeluh. Aku dah mula bosan dan muak. Tak habis lagi dia ingin meluahkan apa yang dia rasa. Sikit pun tak menjaga hatiku.
Dia sendiri dapat agak yang aku sukakan dia walaupun aku dah bersungguh-sungguh menafikan. Tapi, dia langsung tak tahu nak jaga hati aku.
Orang nak kata aku gila. Silakan. Aku memang gila. Aku tak pernah jumpa dia. Muka dia macam mana pun, aku tak tahu. Dia tak letak pun gambarnya di profilenya.
Dan aku pun tak pernah tanya apa-apa tentang dia. Kerjanya. Keluarganya. Kawan-kawannnya. Semua tentang dia, aku langsung tak tahu. Tak ambil tahu pun.
Tapi entah kenapa? Aku sangat tertarik dengan personlitinya. Pada aku, dia sangat menarik. Seorang bad boy dalam definasi aku.
Bukan bermakna dia jahat atau nakal tapi perilkunya yang padaku seksi. Dan untuk aku, seseorang yang aku pandang seksi adalah bad boy.
Jangan tanya macam mana seseorang tu jadi seksi dimataku. Sebab aku pun, tak tahu macam mana nak terangkan. Yang pasti, berpakaian menjolok mata belum tentu seksi. Itu menyeksakan.
Aku pandang skrin telefon. Tarik nafas dalam. Jari jemari aku mula menari-nari diatas skrin telefon. Mula untuk berkomunikasi dengannya.
I dah cakap kat you.
Your last resort is jumpa parents dia.
Itu bukti yang you serious nak kat dia.
Gila?
Lagilah dia bencikan I.🤦
Dah tu?
You nak buat apa?
Tunggu sampai dia kahwin dengan orang lain baru you nak menyesal ke?Ya.
Kalau itu buat dia bahagia.It's your choice.
Aku dah tak tau nak cakap apa lagi. Dia kata, aku dan cinta hatinya tu punya perangai yang sama. Tapi bila aku beri pendapatku, dia tak nak dengar.
Aku biarkan. Lagipun, waktu begini, dia akan abaikan mesej ku walaupun baru je dia reply tadi.
Sedikit pun aku tak kisah. Atau sebenarnya aku berlagak langsung tak kisah walaupun hakikatnya aku benggang dibiarkan begitu saja.
Aku bukan siapa-siapa. Hanyalah kenalan yang dia langsung tak kenal. Random friend.
What do you expect?
YOU ARE READING
Salamku Untuk Kali Terakhir
RandomBerkenalan di aplikasi Tinder. Bertemu tanpa sengaja. Berkawan. Bercerita. Perhubungan tanpa nama. Bukan kawan sebab perasaan itu, lebih dari seorang kawan. Tapi tidak juga bercinta. Sebab si dia sudah punya pilihan hati. Hadirnya Zafuan dan Zimi. Z...