12

1.4K 47 0
                                    

Demam lagi?

As always bila jumpa doktor.
Demam hilang.
Tapi dah buat check denggi.
Negatif.
Alhamdulillah.

Oh. Okeylah tu.
Macam saya dulu.
Virus je.

Geram je dengan dia punya 'macam saya' tu.
Sebab tu la kita ni jadi risau.
Serah diri kat doktor.
Dah kena makan ubat.

Hahahaaha.
Relax la.
Ok dah kan?

Rasa nak cubit je awak tu.

Cubit la.
Saya rela.

😴

Hahahaha.

Dan aku memang tidur pun lepas tu. Sebab tu aku malas makan ubat. Aku hilang kawalan pada diri sendiri.

Namun, tak sampai setengah jam aku tidur, telefonku berbunyi. Akal dan mindaku mencerna bunyi itu.

Line call.

Terus aku capai telefon. Bulat mataku. Panggilan kecemasan untuk online game yang aku main. Permainan strategy peperangan. Dan jika ada panggilan dari Line apps, tentu tentang game. Aku kena serang ke?

Namun, bila mataku dah dapat mencerna nama di skrin, jadi benggang. Tidurku diganggu oleh panggilan telefon dari Jas. Juga seorang kenalan Tinder. Yang aku berikan line id.

Haila...

Setelah beberapa ketika, panggilan mati. Namun, berbunyi lagi. Terpaksalah aku menjawabnya

Aku bukan tak nak angkat dari awal. Tapi aku baru je kenal dia. Aku pun tak tau kenapa senang gila aku bagi line id  kepadanya. Padahal baru kenal tak sampai setengah jam.

Aku pun tak selesa pun chatting dengan dia. Dia sangat membosankan. Terlalu mengalah. Bosan.

Bila menjawab panggilannya, aku harap sekejap saja. Dengan keadaan aku yang batuk, sakit pinggang dan selsema, dia boleh drag panggilan itu sampai sejam.

Mampuih.

Dahlah ada masa, aku tak faham apa dia cakap. Maka, aku buatlah macam line tak clear. Sebenarnya, aku tak faham dan tak tau apa nak respond.

Agak-agaknya, kalau J yang telefon, macam mana jadinya?

Ah, dia. Aku beriya nak bagi line id aku. Dia tolak mentah-mentah.

Hampeh.

Salamku Untuk Kali Terakhir Where stories live. Discover now