21

1K 38 6
                                    

Aku betul-betul dah gila. Ah! Apa la bodoh sangat aku ni? Kenapa? Kenapa?

Sebab kau bodoh la....

Kenapa aku pergi bagitahu dia yang aku suka dia? Kenapa?! Mana malu aku? Mana ego aku? Mana semua yang aku jaga selama ni? Macam mana aku boleh selamba gajah saja pergi bagitahu dia?

Bodohnya!!!!

Rasa nak menangis dengan kebodohan diri sendiri. Memalukan diri sendiri. Padahal bukan aku tak tau, dia ada seseorang yang dia suka. Suka sangat-sangat.

Kebodohan apakah ini?!!!

Menjerat diri sendiri ke apa? Jujur tak bertempat. Mana kau letak maruah kau? Mana weh? Mana?

Blub!

Mesej WhatsApp yang aku khaskan untuk kawan baik aku. Walaupun dia dah lama tak WhatsApp aku. Setiap kali mesejnya masuk, pasti aku akan buka dengan segera.

Doakan aku weh.
Nak pergi interview nanti.
Aku nak halalkan hubungan aku dengan dia
Macam yang kami rancang.

Aamin.
Aku nak gila teman kau pergi interview tu.
Tapi kau pun tau isu aku.

Aku tau.

Kawan kau gila.
Dia cakap kat orang yang dia suka.
Yang dia suka orang tu.

Pelik.
Kau jarang suka orang.

Tu belum pelik.
Lagi pelik aku suka dia from the beginning.
Dari mula profile dia lalu kat depan mata aku.
Walaupun tak ada gambar dia.
Aku ignore sebab hati aku kata.
Aku akan melekat dekat dia.
Kalau aku swipe right.
Tapi aku still swipe right.
Sebab profile dia dah 3 kali lalu depan mata aku.
Setiap kali aku rasa nak swipe.

Kau memang pelik.
Dari dulu lagi.
Kau lain dari manusia normal lain.
You are the odd one.
Dia orang yang macam mana bila berborak?

Sarkastik.

Sesuailah dengan kau.
Hahahaha.
Tapi dia tak ada karekter macam Zimi.
Zimi lembut.
Zimi Sangat berhemah.

Aku nak menangis sekarang ni. Aku rindukan Zimi. Tapi Zimi dekat tapi jauh. Dia sentiasa ada dengan aku. Tapi, dia langsung tak membaja perasaan aku untuk dia. Walaupun aku yakin, dia pun suka aku. Tapi, bila perasaan tu tak dibaja, ia akan layu dan mati. Dan aku mula percaya, dia sebenarnya tak ada perasaan oun pada aku.

Aku cuma bertepuk sebelah tangan.

Aku suka bila dengan Zimi. Dia suka buat hati aku berbunga. Buat aku sentiasa ingin ketawa. Dia buat aku rasa istimewa.

Tapi, cintanya bukan untuk aku.

Aku redha. Aku pasrah. Aku terima dengan baiknya. Lagipun, aku memang dah latih hati aku.

Cintaku hanya untuk suamiku.

Cinta itu hak eksklusif seorang suami.

Salamku Untuk Kali Terakhir Where stories live. Discover now