Mama ajak pergi shopping, dekat saja. Belakang rumah saja. Mulanya aku malas. Fikirkan pinggang yang tengah sakit ni. Tapi, aku perlu udara luar.
Rasa badan ni lemah gila. Baring, duduk, berak. Makan pun, tak lalu. Bukannya tak ada selera tapi jadi takut nak makan.
Walaupun aku bukan rajin sangat nak berfikir tapi aku tetap juga berhati-hati nak makan. Semalam dah la makan makanan masin. Risau pula nak makan masakan hari ni.
Aku sebenarnya seorang yang jaga permakanan. Tapi ada makanan yang aku tak boleh nak tolak. Bukannya aku tak tau. Makanan mana yang baik dan buruk. Tapi....
What a life without good foods.
Nasib la siapa yang ada fikiran macam aku. Memang kita makan saja apa yang kita nak. Cuma untuk aku ada had. Tak lah aku bantai semua.
Dan selalunya aku tak campur makanan sesuka hati. Sebab aku percaya, setiap makanan ada khasiatnya. Dan ia boleh jadi racun kalau tersalah campuran atau terlebih pengambilan.
Tapi sekarang ni, aku rasa menyesal gila. Duduk dekat ruang makan kat aras bawah Aeon Bukit Tinggi ni, buat aku pandang makanan kegemaran aku. Tengok pula orang makan hotdog depan aku.
Huwaaaa...
Apa ni? Takkan nak derhaka pada badan? Esok nak p check darah ni. Siap beli air alkali ni.
Dugaan...
Bertabahlah wahai Cik Tekak. Kita kena jaga makanan sekarang. Bukan untuk check darah esok saja. Sampai bila-bila. Kita nak sihat, kan?
Cepatlah balik. Bau makanan tu pun terasa nak makan. Tengok orang makan, telan liur.
Tong!
Mesej dari Tinder. Azrim. Aku senyum. Ini kenalan yang tak pernah putus kawan dengan aku. Dari mula aku dan dia match. Kadang dia hilang. Mungkin menjalani rawatan kimoterapinya.
Hi love
Buat apa tu?Tunggu mama shopping.
You tak shopping?
Taklah.
Dah. Sekejap je.
Lepas tu, I duduk kat cafe ni.
Pinggang I sakit.Kat mana?
Aeon.
Dan aku mula rasa menyesal. Pengalaman dengan J tak reti nak jadi pengajaran ke?
Bukit Tinggi?
Allah. Nak menipu ke nak kata yang betul.
Aku buka profile dia. 23mile away. Dia jauh. Tak mungkin dia nak sampai sini. 23 mile away bukannya dekat. Bukan 23 mile tu mcm 23km ikut waze.
Haah.
Paling dekat dengan rumah.Dan terasa kebodohan pada ayat terakhir tu.
Bila nak belajar berahsia???!!!!
YOU ARE READING
Salamku Untuk Kali Terakhir
RandomBerkenalan di aplikasi Tinder. Bertemu tanpa sengaja. Berkawan. Bercerita. Perhubungan tanpa nama. Bukan kawan sebab perasaan itu, lebih dari seorang kawan. Tapi tidak juga bercinta. Sebab si dia sudah punya pilihan hati. Hadirnya Zafuan dan Zimi. Z...