Část 53. - Spálený sál

88 4 0
                                    

-z minulé kapitoly-

„Nyní přišel pravý soudce, Tyrione," Daenerys sjela pohledem z milovaného draka na zrádce.

-nyní-

Neposkvrnění předhodili Tyriona před hrozivého draka.

„Ne, tohle nemůžeš, Daenerys!" rozrušil se Jaime snad ještě víc, náhle se mu smrt bratra nezamlouvala. Přikročil k němu a alespoň si mohl dobře prohlédnout muže stojící v ústraní sálu skrytí za sloupovým. Jon a pravděpodobně dva jeho přátelé.

Střetl se s Jonem pohledem. Doufal, že je stále nakloněn jemu i Tyrionovi jako tomu bylo na Dračím kameni. Kývl na něj hlavou a všiml si, že Tyrion udělal to samé.

Stál pod tlamou draka, která již jednou na něj vyšlehla oheň, přežil jedině díky rychlému zásahu Bronna. Bylo to zvláštní, ale ten pocit strachu z něj částečně vymizel od doby, kdy letěl na hřbetě Viseriona. Drogon nejspíš vycítil, že Jaime nemá strach jako ostatní smrtelníci. Zkoumavě na něj hleděl ještěrčíma očima a nepřipravoval se sežehnout poslední dva Lannistery. Přitom před ním stáli jako na talíři. Z Jaimeho oblečení se linul pach čerstvého masa, které navíc draka vábilo.

Daenerys si to velmi dobře uvědomovala, „dracarys," vyslovila bez váhání.

„Teď," odstrčil od sebe mladšího bratra a ten se vydal ke sloupoví za Jonem. Jaime naopak běžel nazpět ke skupině Neposkvrněných. Drogon si vybral k zapálení větší cíl a poslal oheň směrem k němu a Neposkvrněným, dávno si nevážil jednotlivých životů, které bral. Daenerys je to svou krutostí naučila, draci si navykli pálit lidi, cítit spálené maso.

Drogon se vrhl hlavou a celým tělem ke sloupoví za vysokým Lannisterem, prvně se mezi sloupy zasekl, když se ale znovu narovnal a narazil do sloupů ještě jednou, pod jeho vahou se zlomily v půli. Vyslal oheň znovu.

Jaimeho nikdo neviděl, utekl buď chodbami, které velmi dobře znal, ze všech v této místnosti nejlépe anebo se schovával někde za sloupovím.

Od Drogonova ohně chytly dlouhé závěsy visící až k patám Železného trůnu. Rudá bašta se opět třásla a Drogon nepřestával chrlit oheň. Daenerys stála uprostřed toho všeho, užívala si, že místnost, ve které tak dlouho vládli falešní králové a královny se konečně očistilo ohněm jejího dítěte. Otočila se k trůnu a pomalými kroky vycházela po schůdcích až k němu. Vypadal jako v plamenech, když za ním hořely dlouhé závěsy.

Dračí oheň zahříval místnost do nepříjemně vysokých teplot.

Jon strhl Sama kus do strany, jinak by na něj spadla odlupující se zeď. Místnost se znovu zatřásla pod zborcenými sloupy a muži málem padli na zem.

„Musíme odsud jít, tohle je konec," naléhal na ně tři Tyrion. Dostali se daleko, ale bál se, že odsud již nemohli nic udělat. Možnosti vyprchaly a oni se mohli akorát vynasnažit zachránit své životy. Jenže Gendry se zamračil, „to ne, musíme tomuhle učinit konec," nenechal by Královo přístaviště padnout, ani kdyby za to měl zaplatit vlastním životem.

Sam pohlédl na Gendryho, pochopil, co tím myslí a sjel pohledem na Jona, „Jone," nadechl se zhluboka, „Rhaegar Targaryen byl tvým otcem," hlasitá budova málem pohltila Samův hlas.

„Ne," zakroutil Jon hlavou.

„Jone, je to pravda, našel jsem záznamy v Citadele, tví rodiče se vzali."

Jonova odmítavá reakce byla jen snahou nečelit skutečnosti. Neměl v sobě dostatek víry, aby dokázal tak rychle pobrat to, co mu Sam právě řekl.

„Jsi Targaryen," vyslovil to Tyrion, až to Jona bodlo v uších. Trpaslík se velmi dobře vyznal v hlavách lidí a tenhle mladík jen potřeboval vědět, že za ním někdo stojí a podpoří to, čím ve skutečnosti je. Poklekl proto před ním, usmíval se, zahořela v něm ještě naděje. I když v hloubi duše tušil, že nejspíš všichni skončí v ohni.

„Jsi právoplatný následník trůnu," Tyrionova slova bodla ještě více. Jon couvl před nimi, kroutil hlavou. Svět se s ním obrátil vzhůru nohama, veškeré jeho přesvědčení a znalosti o rodině byly teď jiné. Sam i Gendry učinili stejně tak, poklekli před Jonem. Gendry k němu vzhlédl, „věřím v tebe, Západozemí potřebuje spravedlivého krále," pousmál se.

„Máš na to veškeré právo i naši podporu," přitakal Samwell.

Poklekli před ním tři následníci silných rodů Západozemí. Gendry byl sice bastardem, ale pokud by mu někdo udělil právo nazývat se Baratheonem, bude lordem stejně jako oni.

Jon zacouval do sálu od sloupoví. Samotný sál byl v ohni.

Daenerys vystoupala po schodech až k Železnému trůnu. Jon Sníh ji sledoval, jak toužebně se dotkla mečů, které tvořily opěradlo trůnu. Kolem hořely záclony, z dálky trůn vypadal jako v ohni. Nad špičkami mečů plál oheň. Daenerys si na trůn sedla a hned jak dosedla, Drogon se stočil kolem jejího nového místa. Výhružně zařval na všechny v sále, zaměřil pohled na Jona, stojícího uprostřed sálu čelem k trůnu.

„Daenerys," zavolal na ni přes hluk ohně a vrčícího draka.

„Daenerys," zavolal na ni přes hluk ohně a vrčícího draka

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.
Oathbreaker [Alternativní konec] [GOT]Kde žijí příběhy. Začni objevovat