Část 33. - Manipulace

118 8 2
                                    

Samwell Tarly po několika dnech dojel se svým povozem a Fialkou do Králova přístaviště, jejich cesta proběhla bez větších problémů. Jako první zajistil ubytování pro Fialku s dítětem. Snažil se poté vytvořit si kontakty po městě, ale nebyl příliš úspěšný. Nejspíš se ptal příliš okatě, protože na svoji osobu upoutal pozornost samotného královského dvoru. Kontaktoval jej Tyrion, což bylo jeho největším štěstím, zajistil bezpečné setkání v malém domě na okraji města.

„Je tu útulno," pochválil Sam strohý interiér chaloupky.

„Prosím," pokynul Tyrion Samovi, aby se posadil a přešel tak jeho poznámku. Usadili se na bytelných dřevěných židlích, jejichž povrch byl hrubý a více nezpracovaný, bez nátěru nebo laku. Tyrion si opřel loket o stejně tak vyhotovený stůl a počkal, až dva strážci v civilním oblečení zajistí okolí domku. Nikdo by je neměl rušit. Byl to malý a nenápadný dům, patřil k takovým účelům. V zadní části se dokonce nacházel poklop, o kterém mohl Sam pouze spekulovat k čemu slouží.

„Ve městě si o tobě začínají povídat, měl bys být více opatrný," poradil mu Tyrion, začal rozhovor tak, aby měl Samwell pocit, že má snad o něj starost.

„Bylo to všechno dost narychlo, jsem si vědom toho, že jsem se prozradil," přiznal Sam, opatrně seděl na židli, byl nervózní z tak rychlého setkání, které Tyrion zařídil, „čekám na Jona Sněha."

„Jon je přeci s námi, máš pro něj zprávy? Zjistil jsi něco v Citadele?" zeptal se ho Tyrion. Upozornil jej, že se ví o jeho návštěvě velké knihovny plné vědomostí. Sam byl nervózní, ale Tyrionovi věřil, už předtím, když promýšlel, kdo se jeho získanou informaci dozví, měl být malý rádce mezi prvními.

„Jde o Jona samotného," pohlédl ke dveřím, snad jestli u nich nestojí voják nebo kdokoliv jiný, kdo by je mohl zaslechnout, „já sám nemohu s tou informací co dělat, na to jsou potřeba lidé s vyšší mocí," tišil hlas a poukázal na Tyriona. Rádce zvedl obočí a dál nechal Sama mluvit, „procházel jsem staré záznamy, narazil jsem na to téměř náhodou. Na takovou věc se snad ani nedá narazit cíleně," zakroutil očima.

„Je známo, že Rhaegar Targaryen unesl Lyannu Stark, že ano?" ujistil se Sam. Tyrion tiše přikývl, bál se, jak tohle bude pokračovat. On už se zaobíral pouze budoucností, netušil, že něco mohlo ještě přijít z minulosti.

„Jde právě o tomhle. Nalezl jsem, že Rhaegar a Lyanna měli tajnou svatbu. On ji neunesl, Tyrione, ona s ním utekla. Byla sestrou Neda Starka a jistě víš, že on měl jednoho nemanželského syna."

Tyrion se zamyslel, netrvalo to dlouho, aby si dal dvě a dvě dohromady, „Jon," špitl jen. Samwell jeho myšlenky potvrdil, „Rhaegar byl starší bratr Daenerys, víš tedy, že jeho dítě má větší právo na trůn než jeho sestra."

„Zpropadeně," Tyrion zatnul zuby a položil si dlaň přes oči a čelo jakoby se na něj chystala bolest hlavy, „ten poslední, který mohl nadělat problémy, tak vlastně vytvořil ten největší," řekl ztrápeně. Složité časy ještě více zesložitil.

„Víš, co to znamená?" pohlédl na něj Tyrion.

„Ano a mám strach," Sam semkl rty.

„Jaké máš důkazy?" Tyrion si podepřel hlavu. I kdyby to byla pravda, byla to zatím jen slova. Jak tohle mohl kdokoliv dosvědčit? Ned Stark byl mrtvý.

„V Citadele žije muž, který je oddal," spustil Sam a Tyrion se zhluboka nadechl, takový důkaz neočekával.

„Nesetkal jsem se s ním osobně, ale dozvěděl jsem se, že tam stále je," promnul prsty, věděl, jak je nebezpečné o tom vůbec mluvit a kolik by si toho mohl dovolit Tyrionovi vůbec prozradit.

Oathbreaker [Alternativní konec] [GOT]Kde žijí příběhy. Začni objevovat