Sál se plnil chodci, královští vojáci, Neposkvrnění i ostatní tušili, že si snaží vybojovat poslední minuty svého života. Nebyla cesta k úniku, nebylo nic, kam oko dohlédlo, bylo celé město obsazeno chodci. Pouze pár šťastlivců, kteří byli v přístavu a odpluli, udělali dobře.
Před Jaimem a Jonem stanul Noční král, prohlédl si znavené bojovníky. Když ho Jaime spatřil, řekl ihned Jonovi, „běž, chraň Tyriona," přikázal mu téměř. Jon kroutil hlavou, měl by se postavit Nočnímu králi on sám.
„V boji vydržím dlouho a až padnu, přenechám Nočního krále tobě," Jaime zněl smrtelně vážně. Jon polkl a vydal se za Tyrionem a Samwellem, kolem nichž se začínali stahovat chodci. Jaime se narovnal v zádech a pozvedl meč Vdovin nářek v levé ruce, položil si ostří do zlaté ruky a zamířil s ním k Nočnímu králi, přivřel jedno oko a představil si, jak by Nočního krále přeseknul v půli. Při té představě se radostně ušklíbl, pak zatnul zuby a vrhnul se proti němu.--------------------------
Sandor se tyčil nad Aryou a umírající Daenerys s Jehlou v zádech. Třáslo se mu celé tělo, když pozvedl meč, který uzmul z jedné mrtvoly na bojišti cestou na Rudou baštu.
„Je mi to líto, maličká," stáhl zmučeně obočí, když nad ní pozvedával zbraň. Chtěl ukončit její trápení. Nedokázal se dívat na dívku, která obětovala skoro vše, prošla si tolika a stala se silnou mladou ženou, aby pak nakonec zůstala navždy jako otrok Nočního krále. Byl odhodlán tohle udělat, i přesto, že se mu srdce lámalo. Švihl silně svým mečem.
Pod ním se ozvalo zajíknutí.
Meč se zarazil do velké palice. Černovlasý chlapec si klekl na jedno koleno pod tíhou Sandorova nárazu, ale dál pevně držel nad sebou i Aryou palici. Málem padl pod jeho silou.
„Prosím," zatnul zuby Gendry, „nedělej to."
Sandor ucouvl vzad i s mečem v rukou. Gendry se nejistě otočil k Aryi a poočku stále sledoval Sandora, jak se zachová. Pochopil, že vysoký muž se zjizvenou tváří musí být Aryin dávný přítel a přišel ji sem osvobodit od věčného utrpení. Ale nezdálo se, že by v rukou třímal valyrijský meč nebo měl u sebe dýku z dračího skla, takže by Aryu stejně neosvobodil. Mladík zaměřil svůj pohled na Aryu, která měla ve tváři dosti naštvaný výraz.
„Aryo?" zašeptal. Stála před ním, byla neozbrojená a stála bez hnutí, sledovala jej a zdálo se mu, že jí cukly svaly v obličeji. Mohl v ní Gendry probudit emoce?-----------------------------------
Noční král třímal v rukou dlouhou hůl s ostřím na obou koncích, švihal jí sem a tam velmi rychle. Zdálo se, že Jaime dokáže pouze odrážet jeho jednoduché útoky, pouze se bránit. Noční král si s rytířem jen hrál. Jon se zbavoval chodců těžkým mečem rodu Tarlyů, co kroužili kolem jeho přátel, Samwell již získal do rukou také meč a dýku od padlého královského vojáka. Ohánět se s mečem však takhle neuměl.
Jaime mezitím uskočil před nebezpečným výpadem Nočního krále, tentokrát to bylo o fous. Proti dlouhé holi se ohnala Srdcozhouba a vyvedla Nočního krále na chvíli z rovnováhy. Jon musel přispěchat Lannisterovi na pomoc, jinak by sám dlouho nevydržel.
„Říkal jsem..." chtěl ho Jaime odehnat, ale Jon se na něj přísně podíval, „ty jsi nedobrovolný levák a já možná brzy na koleno mrzák, společně můžeme být alespoň jako jeden," a rovněž zněl smrtelně vážně jako předtím Jaime. Noční král jim nedal oddechu, ukázalo se, že se opravdu předtím jen předváděl a nyní rychlost jeho hole se téměř nedala pozorovat. Jak mohou takového protivníka přemoci?
ČTEŠ
Oathbreaker [Alternativní konec] [GOT]
FanficDOKONČENO Západozemí od událostí →4. dílu 7. série← kdy se Jaime Lannister snažil ukončit válku v jejím samém počátku a to zabitím posledního Targaryena na bitevním poli. Od té chvíle se děj odehrává zcela jiným způsobem, než jste viděli ve vašich t...