Lev stanul tváří v tvář mladému vlkovi.
Mohl si jen domýšlet, co si může Jon myslet.
„Daenerys Targaryen je v bezpečí, pokud chceš vědět tohle," uklidňoval ho Jaime a Jon spustil svůj meč zpět do pochvy.
„Čekal jsem tu Tyriona," oznámil mu. Pomalu začínal litovat toho, co provedl. Tyrion měl nejspíš plán, kterým chtěl Jaimeho odsud dostat. Jon se právě teď stal součástí jeho plánu.
Jaime vypadal stejně tak překvapeně jako on, „nápodobně," přitakal a couval od vstupu do podzemí, kde plápolal oheň. Jeho tělo stále vrhalo stíny na stěny okolo.
Oba se snažili schovat hlouběji v kobkách. Zacházeli dál do rozlehlých prostorů kobek, čím blíže se ozývalo řinčení mečů o sebe a o štíty Neposkvrněných.
„Východ," ozval se Jaime, „Tyrion mi říkal o východu, který vede z podzemních kobek až na cimbuří."
„Tak to abychom ho našli," souhlasil Jon Sníh, nechtěl zrazovat Tyrionovu důvěru a nechat jeho bratra na holičkách. Ve spěchu procházeli chodbami.
Ozval se řev mohutného draka a celá pevnost se zachvěla. Jon s Jaimem se zastavili. Draci nebyli s nimi dole v podzemí, ale nacházeli se venku, kam se stahovali vojáci Lannisterů. Zbývalo jich jen pár.
„Tam na konci, ty dveře by mohly vést ven, nahoru na cimbuří," ukázal Jon Sníh prstem na pevné železné dveře před nimi. Jaime byl z řevu draků trochu vylekaný, avšak ihned reagoval na Jona, „ano, to budou ony," pokýval hlavou. Rychle se přibližovali, než jim cestu zastoupili dva Neposkvrnění.
Jaime pomalu vydechl, sledoval náznaky v očích mužů, kteří se chystali vrhnout do boje. Malá škubnutí svalů kolem očí a v pažích. Jon Sníh tasil Dlouhý dráp a pevně sevřel rukojeť.
Boj s bojovníky beze strachu započal.
Jako první k nim vystřelil bojovník napravo, ten, který byl blíže k Jaimemu. Chtěli zajmout pouze jeho, Jona Sněha se nesměli dotknout. Mladý vlk byl pohotový a zablokoval meč, kterým se Neposkvrněný rozmáchl po Jaimem. Ten využil situace a vrhl se k bojovníkovu boku, chtěl mu zasadit ránu do boku. Jenže voják byl pohotový, vykopl nohou do boku a udeřil Jaimeho do zdravé ruky, která svírala dýku.
Mezitím druhý voják, aby Jona Sněha nezranil, naběhl do něj štítem. Jon klopýtl, ale rychle se narovnal a švihl mečem po vojákovi. Ten se mu hbitě bránil a odrážel útoky velkého meče.
Jaime zůstal beze zbraně čelit Neposkvrněnému. Uhnul jednomu výpadku meče a urychleně začal couvat k železným dveřím. Stále uvažoval, jak proti vojákovi použít okovy, které volně visely z jeho zdravé paže, ale neodvažoval se podniknout nic tak nejistého proti Neposkvrněnému.
Naopak Jon Sníh sváděl s Neposkvrněným tuhý boj, přesto se oba dva drželi, aby si nějak vážněji ublížili. Neposkvrněný nesměl Jona Sněha poranit, byl hostem jeho královny a králem Severu. Jon naopak nechtěl zbytečně ukončit jeho život, byla to stráž Daenerys. Bál se, že pokud se tohle královna dozví, nikdy mu nepomůže proti Nočnímu králi a armádě nemrtvých za Zdí.
Jemu i Neposkvrněnému se zkřížili meče, Jon pevně svíral rukojeť a vojáka k sobě nepustil ani o kousek blíž. Jeho oči se střetly s Jaimeho, který se na něj v tu chvíli podíval. Couval ke dveřím, neozbrojen a neschopen se Neposkvrněnému ubránit s jen jednou zdravou rukou.
Dlouhý dráp Jona Sněha se zaleskl, jak na něho dopadalo světlo ohně, a zabořil se do živého masa. Neposkvrněný ve své šedé zbroji celý ztuhl, když se mu do boku zakousla ostrá hrana meče. Dlouhý dráp přesekl vojákovi půl břicha a ten se v agónii skácel k zemi.
ČTEŠ
Oathbreaker [Alternativní konec] [GOT]
FanficDOKONČENO Západozemí od událostí →4. dílu 7. série← kdy se Jaime Lannister snažil ukončit válku v jejím samém počátku a to zabitím posledního Targaryena na bitevním poli. Od té chvíle se děj odehrává zcela jiným způsobem, než jste viděli ve vašich t...