Část 55. - Zima klepe na dveře

105 5 4
                                    

Bran Stark padal ke skalám, ostré kamenné hrany čekaly na jeho tělo, až se rozmáčkne pádem a nesmyslně tak ukončí svůj život. Netrvalo dlouho a pod jeho padajícím tělem se zformovaly vrány, vypadalo to, že naráží jedna do druhé a zmačkávají se k sobě a splývají jedna do druhé. Velmi rychle se dokázaly zformovat do tvaru, který byl známý již několika obyvatelům Západozemí. Mohli spatřit podobná stvoření létat na Severu i nad Královým přístavištěm – drak.

Jako mrknutím oka se pod Branovým padajícím tělem zjevil Drogon a Bran na něj se žuchnutím dopadl. Zachytil se ostnů na krku, aby nesklouzl po boku draka. Vrány se dokázaly zformovat tak, aby Bran dopadl na drakův hřbet v místech, kde byl zvyklý vozit svoji matku.

Drogon se zalekl, že se náhle z trůnního sálu ocitl nad horami, které nikdy ve svém životě neviděl. Neohrabaně roztáhl poraněná křídla, snažil se jimi máchat a dostat se výš od špičatých skal. Bran se pevně držel, aby ho Drogon ze sebe neshodil, zatím si drak ani nevšiml, že na svém hřbetě má nevítaného hosta. Bran sám rozrušeně dýchal, krapet se třásl z dlouhého pádu z Orlího hnízda. Dvakrát se trhaně nadechl a pak znovu zavřel oči jako při pádu.

Nahnuli se s drakem nepřiměřeně do strany, Bran přitom musel zatnout zuby, aby znovu neotevřel oči a nepodíval se na hrůzu pod sebou, kterou představovala blížící se země. Branova mysl se propojila s drakem. Nezdálo se mu, že se Drogon zcela poddal, avšak částečně jejich hlavy byly propojeny. Nekoordinovaný let se podstatně zlepšil, Drogon držel křídla pevně napnutá, díry v blánách sice znesnadňovaly drakovi nést se oblohou tak jistě jako kdysi, ale přesto mohl po větru klouzat dolů, využívat poryvů větru a dostat se tak z dosahu špičatých skal.

Bran mohl vidět okolí očima ještěra zcela odlišnými barvami. Zelená se nezdála tak jasná jako pro člověka, naopak červené spektrum barev se rozlilo v jeho vidění, byl to zrak predátora. Tvary dostaly mnohem ostřejší strukturu a naopak mraky se více rozplývaly, to pomáhalo drakům lépe se orientovat vysoko na obloze.

S vypětím společných sil dokázali přistát na nedaleké travnaté plošině.

{[Stolen-Relic] Co se týká dračího vidění, je to zcela jen moje fantazie, nikde jsem nečetla o zraku plazů apod., kteří to mají určitě úplně jinak a myslím si, že ani tak dobře nevidí. Draci stejnak nejsou, tak si každý můžeme namyslet co chceme ohledně draků. Třeba draky vegetariány. Draky bez zubů. Draky vědátory a držitele Nobelovy ceny. Draky úplný idioty. Draky, co polykají atomovky. Draky co plivou atomovky. A mnohé další...}

----------

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

----------

-z minulé kapitoly-

„Proroctví," zamumlal si Tyrion pod vousy a podíval se na Gendryho vedle sebe, „opravdu je o ní?" zašeptal Gendry k Tyrionovi. Jediný Sam vystoupil o krok před ně a poklekl, svěsil hlavu, „já Samwell z rodu Tarlyů slibuji věrnost," začal.

Oathbreaker [Alternativní konec] [GOT]Kde žijí příběhy. Začni objevovat