Část 42. - Jak jednou Bronnovi nešlo jen o peníze

102 6 1
                                    

Zpropadení chodci, zpropadený Tyrion! Bronn již vzdal hledání svého lorda a rozhodl se vzít roha. Jen co začala bitva, dostal se do přístaviště. Řádil tu chaos, nebude problém ukrást menší loď a dostat se co nejdříve z pekla, které tu brzy nastane.

„Co to sakra...?" zašklebil se. Někdo se pravděpodobně vloupal na jednu z lodí flotily Eurona Greyjoye nebo to tak alespoň vypadalo. Mohli to být další lidé, kteří se chtěli z přibližujícího se pekla dostat. Loď nebyla zrovna nejmenší, mohl by se k nim přidat a zajistit si tak poměrně bezpečný útěk odsud.

Přiběhl na molo, cestou si pohvizdoval, naposledy se otočil, zda si jej nikdo nevšímá a proplížil se na palubu lodi, poklidně si odpočívající v přístavu a plna nezvaných hostů na její palubě.

Zloději se až příliš zajímali o obrovskou kuši na přídi lodi a Bronna si zatím nevšimli. Pousmál se a otočil se směrem k podpalubí, musí zkontrolovat zásoby před cestou, neodjede přeci s prázdnou, na všem lze v jiných přístavech vydělat.

„Hej!" z podpalubí na něj vyběhl černovlasý chlapec s pevným pohledem, širokými rameny, velkou hlavou a ještě větší železnou bojovou palicí. Bronn lehce pozvedl ruce, ale ne dost vysoko. Byl přichystán tasit svůj nůž, aby se bránil při potížích.

„Doufám, že odjíždíte, protože mám naspěch," Bronn vykouzlil svůj nejokouzlivější úsměv.

„Co jsi zač?" mladík byl neoblomný a provrtával Bronna pohledem.

„Jen další zbloudilá duše jako vy a rád bych se přidal na cestu pryč z tohoto bohy zapomenutého města," vysvětlil.

Již si jich všiml muž, který se snažil zprovoznit kuši na přídi lodi, „Gendry, kdo to je?" zavolal na ně. Postarší muž s šedivými vousy i vlasy se k nim přiblížil. Vypadal však, že je ještě schopen boje a dal by jako protivník zabrat.

„Kdo jsi a co tu děláš?" vyhrkl na Bronna, těkal očima z něj na mladíka Gendryho. Zdálo se, že má o černovlasého hocha velký strach a každý neznámý člověk vedle něj skýtá nebezpečí. O co se tento mladík zasloužil, že je tak důležitý? Byl to syn? Nebyl však na svého otce příliš podobný, pokud by tomu tak bylo.

„Jsem Bronn z Černovody, hledal jsem svého pána Tyriona Lannistera, bohužel město bude brzy napadeno chodci, tak nemám zájem umřít v jeho službách. Znáte to, loajalita," pokrčil nevinně rameny, „doufal jsem, že budete stejně smýšlející gentlemani a můžeme si vzájemně pomoci uprchnout jisté smrti," mrkl na Davose.

„Nejsi od Greyjoyů?" Davos si ho změřil pohledem. Bronn se nahnul do strany, aby viděl, kdo to přichází za Davosovými zády, „mám pocit, že o Greyjoye tu není nouze," Bronn zahlédl Theona, tak alespoň některé členy této zajímavé posádky znal. On si vždy velmi dobře pamatoval lordy. Společně s Theonem přicházeli i dva poslední muži z jeho posádky, kteří odjeli s nimi. Poslední Železní věrní Theonovi.

„Říkal jsi, že nemůžeš najít Tyriona Lannistera?" Gendry snížil své kladivo z úrovně očí, ale stále ho měl nachystané.

„Přesně tak," otočil se Bronn nazpět ke Gendrymu, „věřím, že vzal roha už dávno a klasicky o tom nikomu neřekl," Bronn už složil ruce zpět k tělu, když viděl, že žádné další zbraně na něj nemíří.

„Daenerys o něm mluvila," snažil se Gendry rozpomenout na přesné znění, stáhl obočí stejně jako se stahovaly mraky nad ním. Davos napjatě očekával, na co si mladík vzpomene a mezitím Theon došel k nim a zeptal se na nového muže v jejich řadách. Davos mu vše vysvětlil a Bronn se představil, „mezi tebou a Euronem musí panovat pěkná rivalita, koukám," poznamenal Bronn k Theonovi.

„Unesl mou sestru, musíme prohledat i ostatní lodě. Sebrali jsme zatím tuhle, protože je v přístavišti nejdál od zraků lidí a nepřátelských Greyjoyů," vysvětlil mu Theon, byl trochu roztěkaný a z Bronna nervózní, očekával zradu v každém člověku, na kterého se podíval. Věc, co získali od Ramsayeho Boltona se Sansou společně. Problémy s důvěrou.

„Takže se tu ještě zdržíme?" zdvihl Bronn obočí, nelíbilo se mu, kam rozhovor směřuje. Přál si jen rychlou cestu odsud.

„Jak jen to bude nutné," zamručel Theon, jejich plány rozhodně dnes nikdo nenaruší. Za Bronnovými zády se ozvalo dunivé buchnutí, jak špička Gendryho palice dopadla na zem, aby nemusel držet celou její váhu. Stále však držel dlouhou rukojeť, „my neutíkáme z boje, právě naopak, Bronne, zůstáváme," jeho hlas byl neústupný a v tu chvíli si Bronn nebyl zcela jistý, kdo této různorodé posádce skutečně velí.

„Dobře tedy, asi špatná loď," znervózněl a couvl o kus dál od Gendryho a jeho nebezpečně vyhlížející zbraně. Tyto typy tupých zbraní byly v rukou silných podsaditějších mužů vždy nejnebezpečnější. Podobně jako tomu bylo u Roberta Baratheona, když svojí bojovou palicí rozdrtil pevné avšak tenké šlachovité tělo Rhaegara Targaryena. Zdálo se to jako dávné časy.

„A pokud ti to pomůže," dodal k jeho ústupu Gendry, „tak Daenerys Targaryen řekla o svém rádci Tyrionovi, že už nepatří mezi její věrné," vzpomněl si. Bronn se zastavil ve svém ústupu, zůstal zírat na Gendryho.

„Ne," musel počkat, až se mu v hlavě vše srovná, černovlasý mladík zcela změnil jeho plány. Bojoval sám se sebou, chtěl odjet a nechat město za sebou i se všemi lordy a pány a namyšlenými paničkami. Jak je jen všechny nenáviděl, byli dobří akorát jen na rozdávání svého nekonečného bohatství. Přežraní a znudění, dychtící po zábavě a vyvolávající války. Zpropadená aristokracie a zpropadený Tyrion, se kterým mohl dlouhé večery na všechny tyto věci barvitě nadávat.

„Celou dobu jsem hledal špatně, myslel jsem, že ho nechala unést Cersei, ale ona ho uklidila ze hry ta malá mrška s draky," Bronnovi všechno došlo, udělal několik dlouhých kroků a opřel se o zábradlí lodi, aby se rozhlédl po ostatních v přístavišti, „hledal jsem špatně," zopakoval znovu pro sebe.

„Na co jsi přišel Bronne z Černovody?" optal se Davos Mořský muže, který zaujal pozornost všech. Bronn se spokojeně obrátil na ostatní, „Daenerys nemůže svého rádce věznit nikde ve městě, jediné, co jí poskytne takovou možnost je některá z jejích lodí," vysvětlil. Nápad zněl slibně, ale lodě Daenerys určitě nebudou opuštěné jako lodě z flotily na konci přístavu.

„Pomohu ti," nabídl se Theon, „ale musíš mi pomoci najít Yaru," kladl si podmínky. Bronn přikývl a nachystal si do rukou krátké ostré nože. Budou muset být nenápadní a velmi rychlí.

 Budou muset být nenápadní a velmi rychlí

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.
Oathbreaker [Alternativní konec] [GOT]Kde žijí příběhy. Začni objevovat