I kdyby však Jaime chtěl otevřít oči, nic by neviděl. Z nedostatku vzduchu se mu zatmívalo před očima, tlak v jeho hlavě nabýval na síle. Vyrušení z jeho poklidu zapříčilo to, že se rytíř trochu nadechl. Jeho dutiny se zaplnily vodou, bolest svazovala jeho lebku, plíce i krk. Přestával o sobě vědět, mohl v poklidu zemřít, jenže někdo se rozhodl, že tohle není jeho osud. Nyní instinktivně bojoval o život. Házel sebou, dožadoval se vzduchu.
Cítil ruku na svém rameni. Hbité prsty odcvakly jeho brnění. Jaime sebou neustále házel, alespoň to pomohlo k tomu, aby těžké brnění ze sebe shodil. Potom ho silné paže popadly za tuniku a vytáhly nad hladinu. Jaime byl nalokaný slané vody, nemohl popadnout dech. Na chvíli ztratil vědomí.
------------------------
Tyrion stál na kopci a sledoval bitvu pod sebou. Stále zuřil boj, poslední vojáci, kteří přežili, se snažili utéci před zahnutými šavlemi dothráckých bojovníků. Oheň dohasínal, pálil zbytky, které se na bitevním poli ještě povalovaly. Zbytky koní, lidských těl i dostavníků.
Ani se nepohnul, když sledoval svého bratra, jak se blíží s kopím k Daenerys a drakovi.
Všechno to viděl.
Z vody se vynořil jen Bronn z Černovody, který byl kdysi Tyrionovi věrným služebníkem a bodyguardem. Jaimeho stále neviděl.
Náhle Tyrionovi bodlo u srdce. Pokud se Jaime vynoří, čeká ho jistá smrt. Tyrion rozhodně nechtěl vidět bratra jako potravu pro draka, měl ho vždy rád, navíc, nebýt jeho, byl by Tyrion dávno mrtvý. Jaime ho pustil z vězení, kde na něj čekala smrt. Dlužil mu a Lannisterové své dluhy vždy splácejí.
Po tomto kratším rozmyšlení rozkázal ať ho jeden dothrak vezme na koně a přiveze k Matce draků. Ať raději Jaimeho vězní, ale nemohl jediného člena rodiny, který se k němu vždy choval slušně, nechat zabít.
---------------------------------
Vyčerpaná tvář dopadla do písku na břehu. Spadení do písku probralo Jaimeho z jeho ztráty vědomí. Vykašlal vodu, která natekla do jeho plic. Těžce se zapíral pažemi o zem, a když dokašlal, převrátil se na záda. Popel a hlína z bojiště se lepila na mokré oblečení. Nad jeho hlavou se sklonila Bronnova hlava, hlava jeho zachránce. Zapomněl, že má s sebou muže, který ho nenechá zemřít, dokud nedostane svoje peníze. Kdyby měl Jaime Lannister pohřeb, tak Bronn přijde a ještě ho oživí, aby dostal slíbený hrad. Pokud by teď Bronn zabil i Daenerys s drakem, Jaime by se neostýchal dát mu klidně i celé Královo přístaviště.
Rytíř beze zbroje si zakryl výhled na svého žoldáka, slunce ho bodalo do očí. Mlhavý zrak spatřil vysoko nad sebou černou ostnatou hlavu draka. Copak se neutopil jen proto, že má shořet?
Sípavě se nadechl přes plíce podrážděné slanou vodou. Utrpení zdaleka nebylo u konce, a přitom už mohl mít na dně moře všechno za sebou.
Proč drak neútočil? Proč už dávno neukončil jejich bídné životy?
V dálce slyšel známý hlas, ale byl ještě příliš daleko, aby rozeznal slova. Bronn si klekl vedle něj a hned na to se znaven svalil k zemi. Také těžce oddechoval jako Jaime.
Nad jejich těly se objevila mladá královna.
„Chtěl jsi ukončit můj život, dej mi jediný důvod, proč bych měla ušetřit ten tvůj," řekla pevně. Supěla vzteky. Přesně jako její otec, ten vztek, ta síla, ten plamen uvnitř jejich srdcí. V Targaryenech plála životní energie jako divoký oheň.„Jsem Lannister," nadechl se znovu, „už to je důvod mě zabít," pousmál se bezmocně. Daenerys zůstávala stát nad jeho tělem. Znala ho? Věděla, že on je muž, který zabil jejího otce?
„Daenerys Targaryen!" uslyšel Jaime v dáli. Už hlas poznával, byl to jeho mladší bratr. Myslel si, že už ho nikdy ve svém životě nespatří. Malý Tyrion, bystrý trpaslík, kterého sestra nenáviděla.
„Daenerys, snažně tě prosím, abys ušetřila jeho život," Tyrion dojel na koni i s jedním dothrakem za sebou, „a dám ti hned i důvody, proč, má královno," řekl okamžitě. Dothrak hbitě seskočil z koně a pomohl Tyrionovi se z vysokého oře dostat na zem. Vytasil svoji šavli a hlídal okolí, jelikož se stále odehrávala bitva a řev zraněných dothraků i Lannisterovských vojáků se ozýval ze všech stran.
Daenerys natáhla ruku směrem k Drogonovi, aby se zklidnil a poodstoupil. Chtěl popadnout nepřátelského šlechtice do svých zubů a rozdrtit všechny kosti v jeho těle. Neustále cenil obrovské tesáky na ležícího muže pod sebou.
„Na to není čas, Drogon je zraněný, musí být ošetřen," zarazila Daenerys Tyriona, než stačil cokoliv říct. Tvrdě se podívala na Jaimeho, nejraději by poručila Drogonovi, aby ho na místě upálil zaživa. Tenhle muž ji nikdy nebude poslouchat, když měl tolik odvahy se postavit čisté smrti tváří v tvář, jen proto, aby ji zabil. Zároveň nechtěla proti sobě poštvat chytrého rádce, kterého byl tento muž bratrem.
Bronn napjatě pozoroval Tyriona, se kterým se střetl pohledem. Tyrion měl lehce sklopenou tvář, každá sekunda rozhodovala o jejich životech.
Bronn se bál pohnout, už vůbec si nedovolil se zvednout. Měl právo něco říct? Jednalo se i o jeho život. Sloužil jak Jaimemu, tak v minulosti Tyrionovi.
Složitou situaci vyřešil Jaime, který k němu otočil hlavu, „myslím, že všechny peníze roztavil drak, nemám ti čím zaplatit za tvoje zásluhy," zašeptal. Stále leželi vyčerpaní na břehu vedle sebe.
Jaime čekal jistou smrt, ani nedoufal, že ho Daenerys ušetří.
„Nenech se nyní zabít kvůli mně," radil mu Jaime. Bronn pokýval hlavou, byl rád, že jeho pán by to nevnímal jako zradu, kdyby začal znovu sloužit Tyrionovi nebo komukoliv dalšímu.
„To je v pořádku, nechám si zaplatit od tvého bratra za tvoji záchranu," zasmál se Bronn. Vtipkování v těžkých chvílích mu rozhodně šlo.
Tyrion byl napětím bez sebe, jejich krátký rozhovor slyšeli všichni. Někdy opravdu litoval toho, že měl Bronn tak prořízlou pusu. Daenerys se však zdála, že oba muže zcela ignoruje.„Lannisterové již nejsou hrozbou," řekla klidněji, „už zbývá jen jeden, kterého nebudu mít pod dohledem," změřila si Jaimeho pohledem, „svažte je a vezměte je s sebou," poručila dothrakům a mávla rukou k Jaimemu s Bronnem. Jaime věnoval Tyrionovi dlouhý pohled. Mísil se s nechápavým a toužícím po vysvětlení až k vyčítavému přimhouření očí. Netušil, co jeho bratr dělá. Zda se opravdu přidal na stranu Daenerys anebo se pouze snaží zachránit svůj zadek pomocí své chytré hlavy. Tak jako tak, musel se ho na to později zeptat.
Jaimeho i Bronna popadli dothrakové za ramena a postavili je na nohy. Svázali jim zápěstí před sebe a provazy přivázaly k sedlům svých koní. Čekala je dlouhá cesta na Dračí kámen, bývalé sídlo Baratheonů. Daenerys s draky ho nyní obývala a vedla z něj svá vojska a flotily.
Jaime Lannister se stal znovu zajatcem. Ze spárů vlků unikl, dokáže však lev utéct z tlamy draka?
ČTEŠ
Oathbreaker [Alternativní konec] [GOT]
Fiksi PenggemarDOKONČENO Západozemí od událostí →4. dílu 7. série← kdy se Jaime Lannister snažil ukončit válku v jejím samém počátku a to zabitím posledního Targaryena na bitevním poli. Od té chvíle se děj odehrává zcela jiným způsobem, než jste viděli ve vašich t...