Nikdo neřešil, kdo by měl sedět na Železném trůnu. Takové záležitosti byly odloženy na později. Prozatím se o chod města postarali Lannisterové. Započaly opravy, zajistil se přísun potravin, dopravní spojení a s dirigováním zbylých vojáků pomáhal především Jaime. Avšak brzy se ozývaly nespokojené hlasy poddaných, že po smrti Cersei Lannister se praktické vlády ujali opět Lannisteři. O velkém vítězství nad Nočním králem se už dozvědělo celé Západozemí. Do Králova přístaviště se začínali stahovat lordi z různých koutů země. Mezi nimi byla i lady Sansa s lordem Petyrem, s nimi samozřejmě Bran Stark po boku kněžky Melisandry. Celá rodina Starků byla šťastná, když se dozvěděli, čím si jejich mladší sestra Arya prošla a je zázrak, že magie Bílých chodců ji zcela opustila a ona se opět stala smrtelnou.
O nástupci trůnu mělo být brzy rozhodnuto, ale až po pohřbu obou královen. Bylo přichystáno vše potřebné. Obřad se konal pod širým nebem, protože septum bylo zničené. Shromáždilo se snad celé město, i přes tak velké množství lidí, se celý obřad nesl ve velké tichosti. Celé město utichlo ať již z úcty k Cersei nebo Daenerys. V těchto těžkých časech byl každý rád, že bitvu přežil. V davu lidí se prodíral jeden muž, „kdo všechno zemřel?" ptal se lidí v davu.
„Spoustu lidí zemřelo," odpovídali mu.
„Ale čí je to pohřeb?" dožadoval se.
„Královen, v ten den obě zemřely," odpovídali mu.
„Cersei Lannister a Daen..." roztřepal se mu hlas, „Daenerys Targaryen?" zeptal se se vší úctou. Lidé přikyvovali. Muž se ztrápeně přidal k davu a pozoroval pohřby.
-----------------------------------
Lordi se sešli v jednací místnosti.
Tyrion a Sam přichystali v tajnosti příslušné dokumenty, které si nechali poslat z Citadely, aby dosvědčili Jonův původ.
„Můžeme začít?" optal se Tyrion přítomných. Jaime Lannister, Brienne z Tarthu, Jon Sníh, Samwell Tarly, Sansa Stark, Petyr Baelish a pár dalších lordů ze vzdálenějších krajů. Lordi ze Železných ostrovů se nedostavili. Všichni se usadili.„Myslím, že všichni souhlasíme s tím, abychom přehodnotili následnictví trůnu a prošli si jisté dokumenty, které bychom tady s lordem Tarlym chtěli předložit," pronesl Tyrion, vše se neslo v komorním duchu. Všichni někoho ztratili, město se postupně vzpamatovávalo z bitvy a ještě v nich zůstávala pochmurná nálada ze společného pohřbu královen.
„Byl by potřeba někdo, kdo je neutrální," přitakal Sam.
„Mohu také k tomu mluvit?" ozvala se Sansa a pohledy přešly k ní. Jaime na ni jemně kývl, „zajisté," řekl skoro jednohlasně s Tyrionem a Jonem. Sansa se narovnala na židli, „přivezla jsem s sebou někoho, kdo by situaci mohl lépe osvětlit."
„Skvěle, bude lepší, když probereme všechny možnosti," souhlasil Tyrion, před sebou jemně pohladil složky s listinami.
Všichni souhlasili a do jednací místnosti vstoupil Bran Stark, po jeho boku kráčela Melisandra. Lordi udiveně zírali.
„Zdravím vás a děkujeme, že jsme se mohli zúčastnit tak důležitého jednání. Jsem Bran Stark ze Zimohradu," podíval se na rudou kněžku, „zde přítomná kněžka se jmenuje Melisandra, byl s ní pán Světla, poznala některé z jeho plánů a tajemství, ale nyní je již ve službách starých bohů," představil je.
„Melisandra i Bran si jsou jistí, že to, co se odehrálo v trůnním sále, bylo součástí dávného proroctví," vysvětlila Sansa. Jaime znatelně znervózněl.
„Staří bohové si vybrali svého hrdinu," začala Melisandra, „ten minulý se před několika sty lety zrodil a jeho jméno bylo Azor Ahai. Měl porazit temnotu, ale prvně potřeboval ukovat meč hrdinů. Pracoval 30 dní a 30 nocí než bylo dílo hotovo. Avšak když meč schladil ve vodě, rozpadl se. Hrdina se nenechal odradit a začal znovu kovat. Podruhé mu práce trvala 50 dní a 50 nocí a výsledný meč nechal schladit v srdci lva, kterému proklál srdce, ale ocel se znovu rozpadla. Verze se občas mění a legenda říká, že se jedná o jákekoliv divoké zvíře. Potřetí pracoval s těžkým srdcem, trvalo mu to 100 dní a 100 nocí, než ho dokončil. Tentokrát zavolal pro svoji milovanou ženu. Jmenovala se Nissa Nissa a požádal ji, aby odhalila svá ňadra. Proklál svým mečem její srdce, její duše prostoupila ocel a byl stvořen meč Světlonoš. Tímto Světlonošem však nemusí být meč, nemusí to být ani žádná jiná zbraň. Samotným Světlonošem je hrdina, stane se jím až po těchto činech," dovyprávěla Melisandra. Většina přítomných pokukovala po jednom členovi, který mezi nimi seděl. Ten rozrušeně poklepával nohou.
„Dalším člověkem při záchraně před temnotou má být princ, který byl zaslíben, není to jeden a ten samý, jak si mnozí mysleli. Hrdina ho má zbavit falešných uzurpátorů a pomoci mu při boji s temnotou," mluvila dál Melisandra. Jaime se prudce zvedl ze židle, „omluvte mě," řekl rychle a odešel z jednací místnosti. Nemohl už nadále poslouchat tato fakta, připadalo mu to, jakoby si všechna slova vymysleli cestou sem. O proroctvích již slyšel, ale nikdy by si nepřál být jejich součástí, natož v proroctví tak starém.
„Také mě omluvte," řekla zdráhavě Brienne a následovala Jaimeho.
Melisandra se na ně ani nepodívala, když odcházeli a museli projít kolem ní, jen se mírně pousmála, „hrdina již splnit, to co se od něj čekalo," řekla, když se za ní zavřely dveře od místnosti. Tyrion se nechtěl nechat rozhodit, plánoval pokračovat v jednání, „jak to bylo dál? Pokračují ještě proroctví? Mám pocit, že ano," pobídl Melisandru, ale místo ní promluvil Bran, „drak má tři hlavy," pronesl a udělal pomlku, „neznamená to nic se třemi draky na obloze, ale se třemi draky v trůnním sále. Hrdina je měl sjednotit, svými činy, které provedl, se všichni dostali až sem. Draci symbolizují rod Targaryenů a přesně to Jaime Lannister udělal," poprvé vyřkl nahlas jeho jméno, „sjednotil tři Targaryeny v jednom trůnním sále," po jeho slovech všichni znejistěli. Pár vyvolených vědělo o Jonově pravém původu jako o druhém Targaryenovi, ale nepředpokládali, že se mezi nimi nachází třetí Targaryen. Kvůli tomu již Tyrion znejistěl a přejel po listinách před sebou znovu rukou. Sam vedle něj se zdál rovněž nejistý a vyměnili si pohledy.
„Co tím myslíš, třetí Targaryen?" musel se Tyrion zeptat.
„Omluvte mě," řekl Bran neutrálně a odjel z jednací místnosti.
{[Stolen-Relic] Co myslíte vy? Kdo podle vás v seriálu byl princem, který byl zaslíben a kdo znovuzrozený hrdina Azor Ahai? Podle mě byl nejspíš princem Jon, ale nejsem si jistá, hodně se tam mluvilo i o tom, že to mohla být i princezna a všichni ukazovali na Daenerys. Jako Azor Ahai by mohl být rovněž Jon, sedí mi tak nějak všude xD ale říkám si, že stejně tak i Tyrion, který tak nenápadně dost hýbal dějinami Západozemí. No bůh ví, můžem si jen domýšlet :D Mají to zapletený, cheers! :D}
ČTEŠ
Oathbreaker [Alternativní konec] [GOT]
FanfictionDOKONČENO Západozemí od událostí →4. dílu 7. série← kdy se Jaime Lannister snažil ukončit válku v jejím samém počátku a to zabitím posledního Targaryena na bitevním poli. Od té chvíle se děj odehrává zcela jiným způsobem, než jste viděli ve vašich t...