Napětí narůstalo i v jednací místnosti.
„O třetího Targaryena si nemusíte dělat starosti. Jedná se jen o otázku krve, ne o následovnictví trůnu," pousmála se Melisandra na Tyriona, viděla v něm nervozitu a užívala si, že ho může nějakou dobu potrápit. Sam si odkašlal, „mluví se, vážená kněžko Melisandro," řekl uctivě, „v proroctví i něco o následnictví trůnu?" zeptal se raději, jestli tu všichni nesedí zbytečně.
„To přímo ne, ale myslím, že o tom by měl rozhodnout princ, který byl zaslíben. Vidím na vás pánové," zaměřila svůj pohled na Tyriona se Samem, „že o této záležitost již máte povědomí. Princ je jedním z této trojice draků a i přesto, jak si mnozí mysleli, že zaslíbenou princeznou byla Daenerys Targaryen, nebylo tomu tak."
„Výborně," vypískl Sam a následně se rychle uklidnil, „Tyrione?" popohnal ho a Tyrion otevřel dokumenty, které rozložil po stole.
„Princ, který byl zaslíben, měl být z linie Aeryse II. Targaryena a Rhaelly Targaryen," začal vysvětlovat všechna fakta.
-------------------------------------
Brienne z Tarthu se navracela nazpět do jednací místnosti, ale v chodbě se setkala s Branem Starkem.
„Lady Brienne," usmál se na ni.
„Lorde Starku," poklonila se lehce, „proč nejsi na jednání?"
Místo odpovědi k ní natáhl ruku, chtěl, aby ho chytila. Brienne tak učinila.
„Věřím, že brzy bude rozhodnuto, lady Brienne," lehce zmáčkl její ruku, „věděla jsi, proč ti Lesní děti věřili, že právě ty dokážeš přemoci Nočního krále?"
Brienne se na něj mile usmála, „to opravdu nevím, lorde, nejspíš jsem byla ve správný čas na správném místě."
„To také," přisvědčil Bran, „ale také proto, že ve tvých žilách koluje krev Prvních lidí, především jsi potomkem jedné zvláštní ženy, se kterou se Lesní děti přátelily," prozradil Bran a Brienne se zamračila, měla pocit, že o své rodinné historii věděla dost.
„Tvá matka," zašeptal. Je pravda, že Brienne toho příliš o matce a jejích předcích nevěděla, pouze něco málo od otce.
„Měla dost významné předky, ale chtěla to raději tajit," Brienne nechávala Brana mluvit, napětím se nedokázala ani nadechnout, „Jenny od Starého kamene se hodně přátelila s Lesními dětmi, měly v ní důvěru, podle příběhů a písní, které se o ní zpívají, si jistě dobře vzpomeneš, že se do ní zamiloval..."
„Duncan Targaryen," polkla Brienne. Netušila, že dnes se dozví i zapomenutý rodokmen své matky.„Ano, drak má tři hlavy, tři Targaryeni na konci proroctví. Jsi tím posledním," řekl Bran a pustil ji. V rodokmenu Jenny od Starého kamene a Duncana Targaryena nejsou zaznamenáni žádní potomci, avšak tito dva lidé se velmi milovali a byli spolu bezmála 20 let, bylo by zvláštní, kdyby spolu nezplodili žádného potomka. Navíc matka Brienne nikdy moc nemluvila o dědečkovi a babičce.
„Věřím, že lordi i lidé Králova přístaviště budou chtít oslavit tvé vítězství nad Nočním králem," podotkl Bran, aby přešel k jinému tématu. Brienne se ještě vzpamatovávala ze své rodové linie, „nebylo to vítězství, byla to povinnost a také," odmlčela se na chvíli, „z přemožení Nočního krále jsem necítila žádnou radost, pouze úlevu, že nezabil mé přátele," mluvila pravdu.
„Tušil jsem, že to řekneš," usmál se na ni a Brienne tak vyčaroval úsměv na tváři, „ty teď tušíš hodně věcí, co jsem tak zaslechla od tvého bratra Jona," mrkla na něj. Bran jen lehce pokrčil rameny, „bratránek toho občas hodně napovídá."
Brienne zamrkala, přeslechla se, anebo Bran nazval Jona svým bratrancem? Jak to u Starků ve skutečnosti bylo?
„Měla by ses vrátit do jednací místnosti, myslím, že již brzy bude rozhodnuto," nenechal ji ani nadechnout. Lady z Tarthu se neptala a raději se rychle dostavila do jednací místnosti. Otevřela dveře a spatřila, že Tyrion konečně rozložil po stole své starostlivě schraňované listiny a horlivě vysvětluje.
„Podle těchto údajů je tedy potvrzené, že Jonovi rodiče se skutečně vzali," ukazoval na text na listině, „i kdyby Daenerys žila, jeho právo na trůn by bylo větší, protože je synem jejího staršího bratra Rhaegara Targaryena," dopověděl a změřil si pohledem všechny přítomné. Sansa nevěřila vlastním uším a Petyr vedle ní raději ani nemluvil.
„Náš otec tě celou dobu chránil," řekla Sansa k Jonovi a náhle posmutněla, „a naše matka," zkousla si ret, „je mi tak líto, jak se k tobě chovala. Přeji si, aby žila a mohla se dozvědět, že celou dobu jsi byl synem otcovy sestry Lyanny," chytila se za paže, jakoby jí oklepala zima.
Jon se pousmál, moc dobře věděl, co všechno by mu chtěla říct, „nikdy mi nic nechybělo, byl jsem s vámi všemi šťastný."Všichni přítomní tuto skutečnost přijali, že Jon Sníh je ve skutečnosti Targaryen. Brienne jen poslouchala a nedokázala uvěřit vlastním uším. Melisandra se otočila a hodlala opustit jednací místnost, „má úloha je u konce, princ, jenž byl zaslíben byl nalezen," řekla, ale Jon ji ještě požádal, aby zůstala, „prosím Melisandro, mohla bys s námi ještě chvíli setrvat?" Melisandra kývla a souhlasila, že ještě chvíli zde bude.
„Je tu někdo o kom si i můžete myslet, že má větší právo na Železný trůn?" Tyrion si opět všechny změřil pohledem.
„Já," ozvalo se místností a všechny oči se zaměřili na něj. Jon Targaryen se zvedl ze židle, „já vím o nástupci s větším právem než-li je moje," řekl zvučně, opřen dlaněmi o masivní jednací stůl. Nikoho nenapadlo, že by Jon odmítl takovou nabídku, přijetí Železného trůnu, krom Sansy, která se jemně usmála.
„Je tu někdo, kdo může nastoupit na Železný trůn a má na to veškeré právo," oznámil, „jsem velmi vděčný mým přátelům a rodině, kteří pro mě všechno zjistili a stojí za mnou, ať se děje cokoliv," přejel pohledem Tyriona se Samem a nakonec Sansu. Arya tu nebyla, nechtěla být tohoto součástí.
„Jone, jsi si jistý? Máš na to opravdu právo jako Targaryen," špitl Sam, pro kterého bylo velkým přáním, aby Jon usedl na trůn a urovnal tak všechny spory.
„Ne, myslím, že tohle je špatně," zakroutil hlavou, „tohle jsem se snažil vysvětlit i Daenerys. Targaryeni již nemají právo na trůn, posledním byl Aerys a po Robertově rebelii právo připadlo Baratheonům, v této linii by se mělo pokračovat. Nepřeji si, aby další Targaryen seděl na Železném trůně."
„Vím, o co ti jde Jone, ale ten chlapec nemá uznané tituly a nevíme jistě, zda je opravdu Baratheon," začal Tyrion.
„Připravte korunovaci pro Gendryho Baratheona. Jako prozatímní král ho uznávám za levobočka Roberta Baratheona, ode dneška je lordem panství Bouřlivého konce a nástupcem Železného trůnu," přerušil jej Jon rychle, aby nemohl vznést námitku.
Melisandra se pousmála, „nemějte strach, ten mladík je Baratheonem krví i vzhledem, měla jsem tu čest si to osobně ověřit," podotkla a nikdo se raději dál neptal.
{[Stolen-Relic] Koho jste doopravdy čekali, že bude třetím Targaryenem?}
ČTEŠ
Oathbreaker [Alternativní konec] [GOT]
Hayran KurguDOKONČENO Západozemí od událostí →4. dílu 7. série← kdy se Jaime Lannister snažil ukončit válku v jejím samém počátku a to zabitím posledního Targaryena na bitevním poli. Od té chvíle se děj odehrává zcela jiným způsobem, než jste viděli ve vašich t...