Část 63. - Korunovace

144 5 1
                                    

Gendry Baratheon vešel do trůnního sálu, muži kolem něj nesli královské korunovační klenoty. Postupovali pomalu, v pozadí hrála hudba. Sansa, která seděla vedle Brienne se k ní nahnula, „Jaime Lannister tu není," podotkla, protože se předtím o něm bavily.

„Potom ho najdu," špitla jí Brienne. Promnula si ruce a nedokázala se usmívat ani během korunovace, její myšlenky stále běhaly kolem jednoho světlovlasého rytíře.

U paty trůnu stál Jon Targaryen, v rukou držel širokou korunu s dlouhými výčnělky ve tvaru zaoblených ostnů. Hosté tajili dech. Nebyli tu naprosto všichni lordi Západozemí, ale jak Tyrion napočítal, byla to dobrá většina. Po bitvě čekali několik dnů a zpráva o smrti královen obletěla všechny. Nikdo však nevznesl své právo na trůn.

Když byl Gendry před ním, poklekl. Jon se prvně podíval na něj a potom na všechny v sále, „naše země, Západozemí, si prošla velkou zkouškou. Ve jménu trůnu se odehrálo bezpočet bitev, poslední přímo v tomhle sále, proti společnému nepříteli. Díky spojení všech rodů jsme ho dokázali porazit a to nejen díky statečnosti mužů, ale především žen," jeho pohled mu sjel k Brienne, „bez kterých bychom tu nikdo nebyl. Hrají v našich životech důležitou roli, ať už rodí prince či bastardy, kováře nebo krále. I já sám jsem zjistil, že jako Targaryen mám právo na trůn, ale jak mnozí víte, nemohu se kvůli tomu nazývat králem. Má matka byla Stark. Já jsem Stark," oči se zadívaly na jeho drahé sestřenice, Sansu a Aryu a bokem od lidí byl i Bran. Třásly se mu rty a hlas, ale jeho slova byla pevná a silná.
„Minulým týdnem jsem zjistil, že mám právo se takto nazývat. Eddard byl pro mne otcem, vychoval mne po vzoru svém, vychoval ze mne Starka," nyní pohlédl na Gendryho, „a jako Stark chci být po boku Baratheonovi, stejně jako muž, který mě vychoval. Proto tě, lorde Gendry Baratheone, lorde z Bouřlivého konce, korunuji na krále Sedmi království," s těmito slovy položil Gendrymu na hlavu masivní korunu. Usadila se mu na hlavu stejně tak dobře jako jeho otci Robertovi.

Gendry byl korunován, byly mu předány korunovační klenoty a usadil se poprvé na Železný trůn. Hned jak započaly oslavy, Brienne se vzdálila a rozhodla se vyhledat Jaimeho. Stejně tak, nezávazně na ní, se vypravil i Tyrion.

{[Stolen-Relic] Je to velmi kontroverzní, protože by se mi líbila i forma vlády Daenerys, kterou bych zde vytvořila. Svrhnout boháče, udělat z nepotřebných a jen nablýskaných předmětů něco, co má smysl. Vládla by takovou ekologickou Západozemskou formou. Pro Západozemí by to však byl šok největšího kalibru. Naprosto by zbortila systém, který tam do té doby fungoval, o což se vlastně snažila i v samotném seriálu („Break the wheel") Možná by jí to všechno i vyšlo (myslím v seriálu), kdyby dokázala držet emoce na uzdě a nezapálila celé město. Stále jí šlo o nevinné lidi a místo toho, aby tedy potrestala vládce – Cersei – tak se jí pomstila ubohým způsobem – zapálila nevinné lidi. S příchodem do Západozemí mi přišlo, že se Daenerys změnila a zapletla se do vysoké hry s lordy a začala používat jako nástroj nevinné lidi. V závěru by se dalo říci, že nebyla o nic lepší než oni. „Jde mi o prostý lid." „Lordi mě nezajímají." --- měla hodně keců, ale činy mluvily o opaku. Nebyla lepší než ostatní, byla jen lepší řečník, lepší politik...}

---------------------------------

Otevřely se pomalinku dveře od komnat Cersei Lannister, „Jaime? Jsi tu ještě? Přišel jsi o celou korunovaci," zavolala jemně Brienne, spatřila ho vzadu, ležícího na posteli, zdálo se, že usnul a opravdu všechno zmeškal.

„Bohové! Měla jsem tě najít a probudit a vzít tě na korunovaci," přistoupila k němu. On dál tvrdě spal a tak se rozhlédla po místnosti a stydlivě si přisedla na postel vedle něj, „Jon měl opravdu krásnou řeč, měl jsi tam být," mluvila už o trochu hlasitěji, aby se probral.

„Jaime?" vzala ho a promnula hřbet ruky. Nasála vzduch a ucítila krev. Polštář pod jeho uchem se leskl od krve, která musela vytéci z jeho úst.

Stáhl se jí krk. K čemu jí bylo, že celé království oslavovalo její vítězství, odvahu a statečnost, když její tajný sen se rozpadal před očima? Brienne se již mohly pouze nahrnout slzy do očí a skutálet se jako dva velké hrachy. Položila si čelo na jeho hruď, kde žádné srdce nebilo jako o závod, kde teplo odcházelo z jeho těla, „milovala jsem tě už dlouho před tímhle vším," mluvila mezi silnými vzlyky, „miluji tě i teď, ale copak mohu dát lásku mrtvému muži? Copak jsi to udělal, Jaime?"

Srdce jí pukalo ve dví, „mohli jsme odjet do Tarthu. Utéci od toho všeho."

K velké posteli přistoupil Tyrion, ode dveří již zaslechl poslední věty Brienne. Jen pohlédl na Jaimeho a ústa si musel zakrýt dlaní, tiskl zuby k sobě a zvedal se v něm vztek, ani nevěděl vůči komu. Vůči sobě, že to zavinil smrtí Cersei, vůči Jaimemu, že se jí nechal po celý život tak vláčet a nechal se jejími vyděračskými city zlomit anebo vůči Cersei samotné, která nikdy nevěděla, kdy má dost. Možná vůči celému rodu Lannisterů. Vzal opatrně do rukou drobnou lahvičku, byla otevřená a prázdná a stála vedle postele na nočním stolku. Otrávil se stejným jedem, jakým zemřel Joffrey.

Jaime si raději vzal život, protože věděl, že by jinak zármutkem zabil všechny okolo. Cersei byla jeho vztekem, ona nechala skrze sebe proudit veškerou nenávist za ně za oba. Pokud ona nebyla, Jaimeho by neměl kdo zastavit, nenašel by jiného vybití než nekonečné nenávisti. Jediný, kdo by dokázal alespoň trochu rozveselit zlomeného Lannistera byla Brienne. Čistá duše, nejmilejší úsměv, dobré srdce. Oproti jeho nenávistnému srdci, bylo její tak neposkvrněno zlobou. Uhynulo by vedle něj. Nenávistné srdce by pohltilo dobrotu v srdci Brienne. Tohle nechtěl dovolit.

Brienne měla pocit, že již nikdy neodejde. Už nikdy nechtěla od něj odejít.

{[Stolen-Relic] Chci poděkovat čtenářům, kteří trpělivě čekali na další kapitoly. Příběh se stal delším, než jsem původně zamýšlela, ale doufám, že každý v něm našel svoji část, která se mu líbila :) Oproti seriálu se mnohé změnilo a to také bylo mým účelem - poskytnout čtenářům náhled do odlišných osudů postav. Změnit tak historii Západozemí. Snad se opět potkáme u dalších příběhu na wattpadu!}

 Snad se opět potkáme u dalších příběhu na wattpadu!}

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.
Oathbreaker [Alternativní konec] [GOT]Kde žijí příběhy. Začni objevovat