F E M O G T R E D I V E

225 17 4
                                    

Martinus' synsvinkel

"Hvad står der?" spurgte jeg forsigtigt Natalie, som tydeligvis bare var i chok. Hun svarede ikke, men drejede mobilen. Det var en forholdsvis lang tekst fra Katrine.

Natalie... jeg ved, vi ikke snakker. Please se beskeden! Danny er sindssyg. Jeg ved, hvad han har gjort mod dig. Han voldtog dig. Ligesom Erin. Fil du også dødstrusler, da du prøvede at forlade ham? Tævede han dig? Please fortæl mig det... jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre, og jeg er bange for, at jeg er ved at ende op som hakkekød for ham.

"Ja, han gjorde," svarede hun. "Katrine, jeg troede, jeg skulle dø, da han kom til mit hus. Han havde en kniv med."

Hun løftede op i ærmerne og afslørede nogle lange år.

"Han prøvede at cutte min hovedpulsåre," svarede hun. "Så det ville ligne selvmord. Jeg fortalte det aldrig til nogen. Hvordor skulle han sige det til dig?"

"Han truede mig. Så jeg udspurgte ham. Han har en vis svaghed for mig, siden jeg har kendt ham længe. Også mens I var sammen, så jeg kan få alt ud af ham."

"Er han efter dig?" spurgte jeg hurtigt.

"Ja, han er vred over, jeg knaldede røret på før, og at jeg tog herover."

"Hvorfor?"

"Martinus," sagde Natalie. "Danny er en kontrollerende person. Han vil gerne styre, hvad alle laver hele tiden. Han tror nu, at hun ligger og boller med din bror, selvom Katrine sikkert sagde, de skulle lave lektier."

"Det passer," svarede Katrine. " Det var det, han sagde!"

"Hvad fanden gør vi?" spurgte Marcus. "Vi kan ikke have en galning rendende, eller at Katrine kommer til skade."

"Vi ringer til politiet, hvis han dukker op." Jeg havde tænkt over det, og det var den bedste mulighed. Nu manglede vo bare den sidste ting. "Du er nødt til at komme af med ham, Katrine. Slå op med idioten."

"Det kan jeg ikke," klynkede hun.

"Kom nu ikke med den smøre om, at du stadig elsker ham. Det gider jeg ikke høre på," sagde jeg advarende.

"Nej, Martinus. Du forstår ikke. Danny slår man ikke op med, han er den, der skal gøre det forbi."

"Hvad mene du?"

"Det hun mener er, at Danny ikek tager en afvisning som et svar. Han vil jagte hende, indtil han selv bestemmer sig for, at han ikke gider hende." Natalie gav ham et advarende blik. "Vi må dræbe ham. Det er sidste udvej."

"Dræbe ham?" udbrød Marcus. "Hærer du selv, hvad du siger?"

"Ja da, tro mig, jeg har haft lyst til det, siden han voldtog mig. Jeg mangler at hævne mig på ham."

"Er du sikker Natalie?" spurgte Katrine.

"Selvfølgelig er jeg sikker. Jeg tvivler ikke ligesom dig."

Det her ville gå galt. Fuldstændigt galt. Jeg kunne se det for mig. Natalie ville blibe fanget af politiet, eller også ville Danny få fat i hende først - og hvad var værst?

"Er du sikker på, det er en god idé?" spurgte jeg. "Du kunne komme i fængsel."

"Det er det værd. Jeg tager gerne et par år inde bag tremmerne, hvis jeg bare ved at verden er fro for Danny Larsen."

●●●

Tak for alle de søde kommentarer i går. Jeg har læst hver og én. Jeg svarer på dem her i løbet af aftenen <3

Så de vil dræbe Danny...

Mon det er en holdbar plan?

Vil det mon gå galt?

Glem ikke at stemme  og kommentere! <3

- Mathilde <3

The Game of Gunnarsen | Martinus Gunnarsen FanfiktionWhere stories live. Discover now