N I O G F Y R R E

168 14 0
                                    

Maraton 10/10

Katrines synsvinkel

"Jamen, kan vi ikke bare ligge alt bag os og starte på en frisk?"

"Kan vi vel godt," sagde hun tøvende. "Men jeg giver ikke op på Martinus."

"Det gør jeg heller ikke," svarede jeg. "Men kan vi så i det mindste ikke aftale, at den, der får ham, ikke at triumferende, og at man er glad på den andens vegne, hvis man ikke bliver valgt af ham?"

Hun rynkede lidt på næsen.

"Okay så."

Jeg smilede til hende og trådte tættere på. Jeg lagde forsigtet armene om hende, og hun gengældte det. Der stod vi lidt, indtil vi fortsatte ned af vejen, mens vi snakkede om en masse andet end Danny og Martinus. 

Da vi nåede mit hus, holdt der en ambulance ude foran. De var ved at løfte Martinus. Natalie og jeg løb begge derhen. Godt, at Natalie havde kamufleret stegepanden i en nettopose. De troede sikkert bare, vi havde været nede at handle.

"Hvordan går det med Martinus?" spurgte jeg hurtigt Marcus.

"Han bliver okay, men han skal lige en tur på skadestuen og tjekkes."

"Kan vi komme derud senere?"

"Tænker lige, han skal have lidt ro. Jeg kan skrive til jer, når vi ved, hvor slemt det er."

Natalie og jeg nikkede begge. Vi havde vist også en del at skulle gøre. Alle spor skulle slettes. Ingen skulle nogensinde kunne se, hvad der var foregået. Dog vidste jeg ikke, hvordan jeg skulle forklare voldtægten.

Mens Natalie stod i køkkenet og vaskede stegepanden op og spritede den af, satte jeg mig ved spisebordet med hænder i skødet. Jeg burde nok vaske dem. Eller også var det bare en irrationel følelse, der var gået ud i min krop. Jeg følte, at jeg havde Dannys lig på mig, selvom jeg slet ikke havde rørt ham i huset. Jeg var bange for, at hvis politiet tog en test af mig nu, ville de finde, at jeg var hans morder. 

"Natalie, jeg er nødt til at tage til lægen og blive undersøgt, om der er sket noget med mit underliv. Hvordan skal jeg gøre det uden at afsløre mordet på Danny?"

Hun tænkte sig om et øjeblik. Tyggede på indersiden af sin kind. 

"Gør det, jeg gjorde," svarede hun. "Sig, at du blev voldtaget. Så har du ikke løjet, men lad være med at fortælle af hvem. Og skyl dig godt for neden, så der ingen beviser kan findes."

Jeg nikkede og skyndte mig op oven på. Jeg tjekkede hurtigt min seng og skiftede sengetøjet og lagnet. Der var ingen pletter at se på det, så han var nok ikke kommet. Så var der ingen chance for, at jeg var blevet gravid, eller at de kunne finde beviser på, at det var netop ham, der havde gjort det. Der var dog en lille plet blod, som helt sikkert var fra mig af. Jeg var virkeligt nødt til at blive undersøgt. 

Jeg kylede det hele til vaske. Natalie var endeligt blevet færdig med opvasken af stegepanden og havde sat den ned i skabet. Jeg gav hende et taknemmeligt blik, og jeg blev belønnet med et lille smil. Måske ville alt alligevel blive, som det var engang. 

●●●

Det var slutning på maratonnet

I morgen vil der komme maraton på Another Chance på 3 afsnit, og der vil komme to afsnit på denne :))

Glem ikke at stemme og kommentere! <3

- Mathilde <3


The Game of Gunnarsen | Martinus Gunnarsen FanfiktionTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang