Maraton 6/6
Katrines synsvinkel
Jeg kiggede ned på mit dokument på computeren. Jeg havde kun fået forøget opgaven med tre linjer. Martinus ville på ingen måde åbne op for mig. Jeg vidste ikke, hvad jeg ellers skulle tilføje, når han nu var så lukket. Jeg havde ikke lyst til at fortælle ham om min fortid, men det så ud til, at det var det eneste, der ville få ham i snak.
"Du har jo hørt, hvad der er sket med mig," sagde jeg. "Gennem døren."
Jeg tog min mobil frem og gik ind på den sidste samtale, jeg havde med Danny. Jeg lagde telefonen i skødet på ham. Han kiggede undrende på mig, og samlede den op. Han læste dem, hurtigt. Samlede trådene mellem det, han havde hørt gennem døren og det, der stod i beskederne.
"Så du er trist over, at du har mistet din ven?" spurgte han.
"Ja, jeg troede virkeligt, jeg betød noget for ham. Men alt, hvad han sagde, viste sig at være en løgn."
"Jeg tror desværre, at Danny bare har været et råddent æg blandt mange."
"Måske, men han var jo min ven i flere år. Hvorfor vil han mig så ikke?"
"Fordi der er mange, der mener, de ikke vil have, man har kontakt med sine ex'er."
"Jamen, hvis man godt kan finde ud af det, hvad er problemet så?"
"Der er mange, der føler sig truet, fordi man engang har haft noget med en, der stadig er i deres omgangskreds. Men er jo op til hvert par at diskutere det mellem dem selv og lave reglerne. Der er jo ikke nogen regel, der er mere rigtig end den anden her."
"Hvad med dig, Martinus," spurgte jeg. "Synes du, man skal være venner med sine ex'er?"
"Nej, det synes jeg personligt ikke. Min sidste kæreste endte med at være mig utro med sin ex, fordi hun netop beholdte den tætte kontakt med ham."
Martinus havde tydeligvis haft en rådden kartoffel som kæreste. Hun havde tydeligvis ikke kunnet finde ud af forskellen på venner, bollevenner og kærester. Hun havde vist ikke sat nok pris på ham og havde fundet alt det, hun manglede hos sin ex. Hvorfor var hun ikke bare blevet sammen med ex'en, hvis hun alligevel foretrak hans pik?
"Hvordan ville du have det, hvis vi to havde været sammen, og jeg stadig havde kontakt med Danny?"
Han kiggede mig ind i øjnene og sukkede dybt.
"Jeg er sikker på, du er en, man kan stole på. Men jeg ville bede dig vælge mellem ham og mig. Jeg har haft flere ubehagelige oplevelser med netop dette, og jeg kan ikke holde til det endnu en gang."
Jeg nikkede. Jeg forstod godt, at han havde det sådan. Jeg vidste dog ikke, hvad jeg havde gjort i det tilfælde. Det ville nok kræve, at jeg var sammen med Martinus. Alle sådanne situationer kræved en individuel anskuelse, og Martinus havde en god grund til at have ret til den holdning, han havde. Det accepterede jeg fulgt ud.
"Hvordan ville du have det, hvis jeg stadig var venner med mine ex'er?" spurgte han. "Du virker til at have det fint med det?"
"Det har jeg også. Jeg ville dog nok ikke være så glad, hvis jeg vidste, dine ex'er var utro typer, fordi der altid ville være chance for, at de ville prøve at lægge and på dig, når I sås. Jeg ville stole på dig, men ikke på dem. Ikke, hvis de ikke kender foreskellen på at være sammen og ikke sammen i et romantisk forhold."
Han smilede og lagde armen om mig.
"Skal vi se den film, Kat?"
●●●
Mon de skal se film? Siger hun ja?
Dette er enden på maratonnet - svaret på Martinus' spørgsmål følger i morgen ;)
Hvilken film, synes I, de skal se, hvis hun accepterer?
Glem ikke at stemme og kommentere! <3
- Mathilde <3
KAMU SEDANG MEMBACA
The Game of Gunnarsen | Martinus Gunnarsen Fanfiktion
Fiksi PenggemarTo veninder er vild med den samme tvilling, Martinus Gunnarsen. De laver derfor et væddemål om, hvem der kan få fat i ham først. Venskaber er de vigtigste ting, man har, men en dreng kan hurtigt komme imellem. Copyright © Tullemulle98, 2020 20/9-20:...