Martinus' synsvinkel
Mens dommeren udpenslede detaljerne en efter en, holdt alle vejret. Jeg var bange på Natalies vegne. Mit hjerte bankede i brystet på mig. Havde mit forsvar været godt nok til at redde hende? Og Katrine? Og Erin? Jeg vidste det ikke, og det var pinefuldt.
"Derudover er det også bevist, at Martinus rent faktisk blev slået. Hospitalsrapporten vidner om, at Martinus blev slået i hovedet flere gange, og at konsekvensen af det var en slem hjernerystelse, hvor han ikke kunne se i flere dage."
Han bladrede hurtigt gennem papirerne. Fandt dem, han skulle bruge. Jeg gættede på, at det var alle beviserne for det, han lige havde siddet og fortalt ud i retssalen.
"Derudover har vi også fået afhørt Oliver, som var Dannys bedste ven. Han fortalte, at han hørte noget larm, men kun fandt Danny, da det hele var overstået. Oliver har dog fortalt senere i et vidneudsagn, at han godt ved, at Danny har voldtaget flere piger og har haft flere piger af gangen. Han har udover Katrine haft en anden pige på sidelinjen ved navn Mellissa, som vi også har haft kontakt med. Hun har fortalt, at hun faktisk ikke anede, at Danny havde flere på en gang. Hun troede også, at han faktisk ville hende. Hun havde været gal, da han pludseligt havde sagt, han var sammen med Katrine igen, da det var sket fra den ene dag til den anden. Hun fandt ud af, at han havde været sammen med Katrine allerede i flere uger på det tidspunkt, og han havde haft sex med hendes selv flere gange."
Jeg kunne næsten ikke tro det, jeg hørte. Danny havde været virkeligt slem. Meget værre, end jeg havde troet. Jeg anede ikke, Danny havde haft gang i hende Mellissa samtidigt med Katrine. Måske burde hun have taget en kønssygdomstest? Bare for en sikkerheds skyld. Jeg burde sige det til hende bagefter.
"Alt det leder os frem mod den afgørelse, vi alle har ventet på. Natalie er tiltalt for at have myrdet Danny. Vi anerkender, at hun har myrdet Danny i koldt blod, men vi har besluttet, at hun ikke vil blive dømt for denne hændelse med fængselsstraf. Vi har i retten valgt at vise forståelse for, at Danny har behandlet både Natalie, Erin og Katrine på en måde, som ingen kvinde burde prøve, og derfor vil vi ikke dømme nogen, selvom et mord et blevet begået, og det er den endelige dom."
Natalie sprang op fra stolen. Skreg. Det samme gjorde Erin og Katrine. De krammede hinanden alle sammen i en lille gruppe. Jeg havde lyst til at gå hen og kramme dem, men jeg vidste ikke, om de ville have det.
De kom dog hen til mig af sig selv. Inkluderede mig i deres næste kram. Marcus holdt de dog udenfor.
"YES!" råbte Natalie. "Jeg havde fanme ikke regnet med, at jeg ville slippe levende ud herfra."
"Det tror jeg, ingen af os havde," sagde Erin. "Men holdkæft hvor er jeg glad. Lad os gå ud og fejre det."
"Hvad skal vi så?" spurgte Katrine.
"Vi skal ud og drikke," grinte Natalie.
●●●
Natalie vandt sagen!
Og nu skal set fejres
Nu mangler der kun opgøret med Marcus - skal I have endnu et afsnit i dag?
Glem ikke at stemme og kommentere! <3
- Mathilde <3
YOU ARE READING
The Game of Gunnarsen | Martinus Gunnarsen Fanfiktion
FanfictionTo veninder er vild med den samme tvilling, Martinus Gunnarsen. De laver derfor et væddemål om, hvem der kan få fat i ham først. Venskaber er de vigtigste ting, man har, men en dreng kan hurtigt komme imellem. Copyright © Tullemulle98, 2020 20/9-20:...