" Seriuslah papa..."
Aku menghentak kepala di atas meja makan. Papa tergelak melihat gelagat aku yang macam budak 3 tahun. Sedih pulak aku tiba tiba.
" Mana lah papa tahu yang Haura belum makan. Tu yang papa order untuk papa je."
Aku memandang segala jenis makanan tersusun di atas meja tapi semuanya untuk dia seorang?. Aku punya tak ada?.
" Takkan tak boleh kongsi?. Haura lapar ni?."
Aku membuat riak wajah simpati sambil memegang perut aku yang sudah berbunyi. Papa menggeleng laju sambil tersengih jahat.
"No way. Haura kan dah besar, pergilah beli makanan sendiri."
Aku memandang papa tak puas. Kedekut betul. Dengan anak sendiri pun nak berkira. Aku bingkas bangun daripada duduk dan berlalu ke tempat aku biasa sangkut kunci kereta.
" Belikan papa air sekali!."
Aku pura pura pekak. Ouh, pandai pulak nak order order dnegan aku?. Aku memusingkan kepala, memandang papa meluat. Dia mengangkat ibu jarinya dengan senyuman.
" Haih, sabar jelah."
Aku menghentak kaki sebelum menghampiri Ferrari kelabu yang papa belikan untuk aku. Aku boleh je beli guna duit sendiri tapi aku tak ada kerja, mana nak dapat duit?. HAHAHA.
Aku memandu kereta sehingga masuk ke dalam kawasan pasaraya. Mengikut mood aku sekarang ni, aku rasa aku nak makan Ramen atau maggie je. Aku boleh beli berapa banyak bungkus pun.
Punyalah ramai orang sampai penuh parking. Tiada satu pun yang kosong kecuali... situ!.
Aku tersenyum kecil sebelum memandu dengan perlahan untuk ke sana. Belum sempat aku masuk, sebuah kereta tiba tiba saja melanggar tepi kereta kesayangan pujaan aku. WHAT!?.
Aku terdiam seketika sambil ternganga. Dia langgar kereta aku macam tu je?. What the hack? . Mak bapak dia tak ajar adab ke?. Ni yang nak mengamuk ni !. Seorang lelaki keluar daripada keretanya dan menghampiri tingkap cermin bahagian penumpang hadapan.
"Woi !."
Dia mengetuk kasar sambil menjerit kuat. Walaupun kuat, tapi samar samar je suara dia. Kalis bunyi kan?. Aku berdegus kasar sebelum keluar daripada perut kereta dan menghampiri lelaki tinggi lampai tadi.
" Apa masalah kau ni hah?."
Dia bersuara kasar. Aku memeluk tubuh memandang dia bosan. Apa masalah aku?. Dia yang curi parking aku, lepas tu cakap masalah aku. Apa masalah dia?. Eh?.
" Kau tak nampak aku dah masuk dulu ke?."
Aku bersuara tanda nada. Malas nak cari gaduh sebenarnya walaupun dia dah mulakan. Lelaki tadi tergelak besar sebelum menanggalkan spek mata hitamnya.
" Woi perempuan. Aku yang nampak parking ni dulu. Kau jangan nak macam macam eh?."
Dia menolak bahu aku. Aku memandang bahu aku yang ditolaknya. Aku mengerutkan kening sambil memandang dia tajam.
" Kenapa, kau nak marah?. Marahlah!. Aku tak kisah pun bodoh!."
Dia menolak lagi bahu aku. Aku memejamkan mata, menahan diri daripada marah. Kalau diikutkan hati aku ni, memang aku lunyaikan dia dekat sini tapi ramai yang memandang.
" Aku malas nak besarkan kes, jadi disebabkan salah kau tapi aku tak minta ganti rugi. Deal." Aku kembali masuk ke dalam kereta. Hilang terus mood aku nak beli makanan.
" Amboi, senangnya kau cakap!!. Aku yang kena minta ganti rugi dekat kau!!."
Dia menolak aku kasar sehingga aku jatuh. Orang ramai mula menghampiri. Orang ramai mula menghalang jahanam ni.
YOU ARE READING
DEVIL
Action"Separuh daripada hasil niat baik itu jahat dan separuh hasil niat jahat itu baik." - DEVIL. Pertemuan aku dengan dia, lelaki yang sentiasa menyeksa jiwa dan raga aku. Kehadiran dia membawa 1001 bala dalam hidup aku. Membencinya adalah satu cara un...