EVIL 16

773 32 0
                                    

Sakit di belakang kepala yang mula berdenyut denyut menyedarkan aku daripada pengsan. Aku ingin menggerakkan tangan tapi tak mampu, terasa ada yang mencengkam tangan aku. 

Tangan aku direntap kuat tapi tetap terlepas. Tiba tiba saja lampu di atas aku menyala menyebabkan aku terpaksa menutup mata. Sakit akibat silaunya.

" My sweetheart dah bangun?." Suara yang aku kenal... suara yang aku dah lama tak dengar. Suara Diego, lelaki durjana yang dah rosakkan kehidupan aku. Dia dah hancurkan harapan aku untuk selamatkan kawan kawan aku.

" Kau sial Diego." Aku memejamkan mata sambil berkerut kening, menahan sakit kepala yang tak henti henti daripada berdenyut. Tangan  dan kaki aku digari sambil aku terbaring di atas meja. Aku tak nampak dia.

" Masih belum terlambat untuk kau melutut depan aku." Dia tergelak jahat. Aku tersengih sinis sebelum turut ketawa.

" Aku?. Melutut depan kau?. Dalam mimpi jelah. Lelaki jahanam macam kau ni, layak ke disembah?. Kalau kau cakap kau malaikat sekalipun, aku takkan cium tapak kaki kau." Aku tergelak lagi. 

Dia menolak lampu tadi sebelum mencengkam leher aku kuat. Terus terpampang wajahnya di hadapan aku. Makin sial muka dia. Aku masih tersengih walaupun terasa nafas tersangkut di kerongkong.

" Kau yang sial Haura. Kau buat aku rugi berjuta juta ringgit. Kau yang bodoh sebab cari pasal dengan aku. Tapi kau jangan risau, aku masih boleh maafkan kau. Kalau kau jadi bahan uji kaji aku, HAHAHAHAHA." Dia tergelak besar, jahat dan sinis.

" Come here." Diego menoleh ke belakang. Seorang wanita yang aku tak kenal membawa satu picagari dan dihulur ke arahnya. Aku memandang picagari tadi dengan pandangan tak percaya. Jangan...  

" Kau jangan risau... sakit dia sekejap je. Aku boleh jamin kau high sampai bulan." Dia menggesel hujung hidungnya dengan hujung hidung aku. Aku memejam mata, berdoa agar ada seseorang yang selamatkan aku. Radio di telinga aku juga sudah ditanggalkan. Macam mana aku nak minta tolong Antoine?.

Belum sempat dia suntik cecair dadah tadi di leher aku, pintu dibuka kasar. Terus terhenti kerjanya. 

"Sorry bos tapi kita kena serang dekat bawah. Ramai yang dah mati. Barang kita semua dah  dibakar. !" Seorang lelaki masuk sambil terkalut kalut menyampaikan berita buruk untuknya. Terus meja ditumbuk kasar.

"SIAL!!." Dia mengamuk tak tentu pasal. Dah high le tu. Aku mengeluh lega apabila dia tak jadi nak suntik najis tadi dalam badan aku. Aku tahu, Antoine akan hantar budak dia juga untuk bantu aku.

" Kau jaga dia. Memang sial siapa yang rosakkan plan aku ni, huh!." Dia mencapai pistol di atas mejanya dan keluar dengan amarah. Lelaki tadi menghampiri aku sebelum tersenyum manis.

"Hai kakak." Dia melambai mesra ke arah aku. Aku tak tahulah dia ni memang budak lagi ataupun dia dah... high?. Dengan bawah mata hitam, gigi kuning dan penampilan dia.. kusut. Tiba tiba muncul satu idea di kepala aku

"Adik, tolong kakak boleh?." Dia memandang aku pelik. Aku acah acah menangis. Dia sudah mula cemas apabila melihat aku menangis.

" Kakak... kakak jangan nangis. Nanti bos marah... Kakak nak adik buat apa?." Dia menepuk nepuk lembut bahu aku supaya 'menenangkan' tangisan palsu aku. 

" Tolong bukakan gari ni. Tangan kakak sakit..." Aku mencebik bibir, meminta 'simpati' daripadanya. Dia memandang tangan aku lama sebelum memandang aku pula.

" Tangan kakak sakit?. Kesian kakak... Tapi nanti bos marah?. Bos suruh adik jaga kakak." Dia menggosok hidungnya kasar. Ergh.. Aku cover riak wajah geli aku. 

Belum sempat dia bersuara, pintu tadi ditolak seseorang. Lelaki tadi memandang pintu dengan pandangan takut. Dia ke belakang beberapa langkah. Tolong cakap tu bukan Diego...

DEVILWhere stories live. Discover now