MALIQUE HAIDER
Sebuah pendrive dicampak di atas meja. Mereka yang lain memandang USB tadi. Aku menarik kerusi dan duduk memeluk tubuh.
" Apa ni?."
Harris mencapai pendrive tadi sebelum menyoal. Aku tersenyum kecil sebelum memandangnya.
" Aku ada idea macam mana nak tangkap mamat tu." Mereka mula berubah riak termasuk Haura yang duduk di sebelah aku. Sampul surat di tangan aku lempar perlahan di tengah tengah meja supaya mereka bole mencapai.
" Tu, beberapa bukti yang boleh jatuhkan dia tapi tak cukup lagi."
Amanda mengeluarkan isi sampul surat tadi.
Dia terkejut apabila melihat beberapa keping gambar yang sempat aku tangkap. Harris mencapai gambar tadi dan dia juga terkejut.
" Macam mana kau tahu yang dia buat kerja kerja ni?."
Harris menyoal lagi. Haura memandang aku. Dia juga mahukan jawapan daripada aku tapi dia hanya mendiamkan diri.
Tu, beberapa keping gambar Daniel bersama beberapa orang wanita yang aku boleh cakap, pelacur untuk puaskan nafsu sial dia.
Aku tahu, kalau setan bertopengkan manusia macam dia, tak akan buat satu kerja. Dia mesti ada beberapa lagi sebagai spare. Antoine mencapai gambar tadi sebelum dia tersengih sinis.
" Aku dah agak dah. Lelaki macam dia ni, mana pernah cukup satu. Tak dapat 'harimau', dia try biri biri pulak."
Antoine memandang Haura saat menyebut Harimau. Haura membesarkan matanya.
" So, kita nak buat apa dengan segala gambar ni?. Simpan dalam bilik ke apa?."
Antoine menjauhkan gambar tadi dengan dirinya. Aku mengangguk dan berdiri.
" Aku dengan Haura akan pasang kamera dalam bilik hotel dia, aku nak Amanda dengan Antoine, pastikan korang dapat tangkap game dia malam ni. Harris, kau follow dia. Apa apa, roger aku balik. Ghibran jaga orang sekitar dia." Mereka mengangguk faham.
" Sekejap. Mana Alex?."
Aku mengerutkan kening apabila batang hidung Alex masih tak kelihatan. Antoine berdiri sambil tergelak seakan mengejek.
" Kau tanya dia sendirilah, kenapa dia tak join."
Amanda juga turut tergelak dan mengikuti langkah Antoine ke luar. Harris hanya mendiamkan diri.
" Kau call dia."
Harris tersenyum sambil menepuk bahu aku beberapa kali. Dia menarik pintu dan membawa diri ke luar. Apa maksud diorang?. Bagitahu je lah aku mana Alex?.
" Kau yakin ke benda ni jadi?."
Haura berdiri sambil merenung aku ragu ragu. Aku tergelak sinis sebelum bercekak pinggang.
" Kau tak percayakan aku?."
Wajahnya aku renung sambil mengangkat ke dua belah kening. Dia menggeleng laju sebelum berdiri di hadapan aku.
" Macam mana kalau dia licik?. Aku tahulah yang aku nak dia tu menyesal tapi kalau melibatkan keselamatan diorang, aku tak nak ambil risiko."
Dia memeluk tubuh sebelum mengeluh kecil. Aku berkerut kening.
" Apa je yang mamat tu boleh buat?. Aku tak akan biarkan dia perbodohkan kau macam tu je."
Telapak tangan aku diletakkan di kedua belah pipinya sambil merenung anak matanya dalam jarak yang dekat.
YOU ARE READING
DEVIL
Action"Separuh daripada hasil niat baik itu jahat dan separuh hasil niat jahat itu baik." - DEVIL. Pertemuan aku dengan dia, lelaki yang sentiasa menyeksa jiwa dan raga aku. Kehadiran dia membawa 1001 bala dalam hidup aku. Membencinya adalah satu cara un...