MALIQUE HAIDER
Aku mencari cari kereta milik Haura di parking rumahnya tapi tak ada. Mana pula dia pergi tengah tengah malam ni?. Jari mengetuk ngetuk stereng kereta, memikirkan cara untuk aku cari dia.
Hari tu, dia hampir dapat aku ketika aku ikut dia ke rumah Amanda tapi aku berjaya lepaskan diri. Aku tak tahu kenapa aku masih larikan diri macam orang tak ada akal. Sekarang, aku dah mula rindukan dia.
" Cari location kereta Haura."
Aku pantas mematikan panggilan sebelum menghidupkan enjin kereta dan memandu meninggalkan kediaman rumah Kamal. Aku kena cari dia. Tak aku, siapa nak cari dia?.
Sedang aku memandu, lokasi yang aku minta tadi terpapar di skrin kereta. Aku mengerutkan kening apabila melihat koordinat yang dihantar, bukan koordinat yang biasa. Maksud aku, bukan di kawasan yang biasa.
" Aku dah jumpa tapi kereta dia ada dekat tebing jalan lama. Aku tak tahu apa yang jadi sebab tak ada CCTV dekat kawasan situ. Better kau cepat."
Suara Antoine kedengaran di sebalik radio. Kereta ni memang dah diubahsuai. Terima kasih untuk Antoine.
Aku pantas memecut laju, menuju ke lokasi yang dihantar. Semakin aku hampir dengan lokasi tadi, semakin aku tak sedap hati. Tak silap aku, ni kawasan yang dah lama orang tak guna sebab banyak kemalangan di laluan ni.
Sedang aku memandu, lampu kereta aku terpancar ke arah sebuah kereta yang aku kenal di hujung sana. Aku pantas mematikan lampu dan enjin kereta saat mengenalpasti milik kereta tadi. Tu kereta Haura.
" Kau buat apa dekat situ Haura?."
Aku mengerutkan kening sebelum keluar daripada perut kereta. Aku menghampiri kereta milik Haura. Aku harap tak ada benda yang buruk terjadi dekat dia. Bukan berharap tapi memang aku tak nak.
Gelap tanpa bantuan lampu, macam mana dia boleh duduk dekat sini?. Atau... dia buat kerja bodoh?. Jangan cakap yang.... Terbeliak mata aku apabila satu benda yang terfikir di otak aku. Dia bunuh diri.
Tak... tak mungkin.
Saat menghampiri keretanya, aku terdiam saat melihat seseorang sedang duduk menyandarkan bahu di sebuah pokok. Aku pasti tu dia. Apa dia buat dekat sini?. Tak panas ke?.
Aku memerhatikan wajah Haura dengan bantuan lampu suluh. Dia tidur ke?. Rambut yang menutupi wajahnya aku selak ke tepi. Wajah yang aku rindu setiap hari.
Dah tiba masanya... untuk aku jumpa dia semula. Aku kena tunaikan janji aku untuk bawa dia dengan aku. Aku akan lindungi dia sama macam mana dia jaga aku dulu. Percayakan aku Haura. Aku akan jaga kau.
" Haura?."
Aku melutut sebelah kaki di sisinya. Dengan bantuan lampu suluh yang aku letak di tepi, aku dapat tengok wajah dia. Belum sempat aku pegang bahu dia, kaki aku terlanggar sesuatu di sebelahnya.
Aku tergamam saat melihat sebotol berupa ubat yang sudah kosong. Aku mencapai botol tadi dan membaca nama ubat yang tertera.
Eszopiclone
Aku pantas menggoncang bahunya tapi dia tetap tak sedarkan diri. Kepalanya yang tersengguk sengguk aku ampu dengan telapak tangan. Dia masih bernafas tapi matanya tertutup rapat.
" Haura, woi bangunlah."
Pipinya aku tampar beberapa kali. Aku pasti yang dia ni bodoh, pergi telan ubat insomnia ni. Dia dah gila ke apa?. Aku mengeluh kecil sebelum mendukung tubuhnya dan membawa ke dalam kereta aku.
YOU ARE READING
DEVIL
Action"Separuh daripada hasil niat baik itu jahat dan separuh hasil niat jahat itu baik." - DEVIL. Pertemuan aku dengan dia, lelaki yang sentiasa menyeksa jiwa dan raga aku. Kehadiran dia membawa 1001 bala dalam hidup aku. Membencinya adalah satu cara un...