" Tolong!!."
Aku yang baru nak masuk ke dalam kereta, pantas menoleh ke arah seorang perempuan yang dirompak tiba tiba. Aku baru balik dari beli barang dapur. Aku rasa, aku memang tak boleh pasar lah. Mesti ada je benda buruk yang jadi.
Dua orang lelaki menunggang dan membonceng motosikal semakin jauh bersama motosikal.
Aku mengeluh kecil sebelum pantas masuk ke dalam kereta dan mengejar mereka berdua. Banyak lagi kerja halal yang diorang boleh buat, nak juga merompak.
Kereta aku masuk ke dalam sebuah kawasan sunyi. Memang tak ada sesiapa di sini. Cuma aku dan angin yang berderu. Aku mencekak pinggang apabila dua ekor penyangak tu dah tiada.
Aku berjalan hingga ke tengah tengah sebelum aku menoleh ke arah sebuah lorong kecil yang agak sempit. Dari jauh, aku nampak dua lelaki tadi sedang bercangkung di sana bersama hasil rompakannya.
"Woi!."
Aku menjerit kuat. Mereka menoleh ke arah aku sebelum berdiri, langsung tak lari. Melihat aku seorang perempuan, jadi tak ada rasa takut. Ouh, kalau perempuan je lemah?. Macam tu?.
" Hai kak manis?. Buat apa dekat sini?. Nak lepak dengan kitaorang sekali ke?."
Lelaki remaja yang berTshirt kelabu menghampiri aku dengan senyuman. Aku memandang dia tanpa riak sebelum mengeluh kecil.
" Bagi beg yang korang curi tu." Aku menghulur tangan, meminta dengan cara yang baik. Dia tergelak suka. Lelaki sebelahnya menampar lembut telapak tangan aku yang terhulur. Amboi, buat gurau dengan aku ke?.
" Aku cakap baik baik ni. Bagi balik. Kau tak kesian ke dengan orang yang korang ragut ni?."
Lelaki remaja yang dalam belasan tahun memandang aku dengan senyuman 'nakalnya' . Mata melilau melihat kawasan sekitar sebelum dia melangkah menghampiri aku.
" Kak buat apa ni?. Sini tempat king tau, kalau kak masuk, dia tak lepaskan kak lagi. Baik kak pergi cepat."
King?. Siapa king?. Aku tak kenal pulak ?. Aku tergelak kecil sebelum mengangguk faham.
"Okay, kalau macam tu, kau bagi aku beg tu dulu. Kalau kau nak aku berambus cepat lah."
Aku menghulurkan tangan aku lagi. Dia tergelak kecil sebelum bercekak pinggang. Dia menghembus nafas marah. Kenapa, annoying?.
" Kau ni tak faham bahasa ke?. Aku cakap, ni kawasan King. Kalau dia tahu kau masuk tempat dia, dia cari kau sampai dapat. Aku nak tolong kau tau. Blah."
Dia memandang aku sebelum memusingkan badan untuk kembali ke tempatnya.
" Ouh kalau macam tu..."
Aku mengeluarkan telefon daripada poket seluar untuk telefon polis. Sekarang kerja aku mudah je. Call polis.
" Hello polis. Saya nak buat laporan polis ni, ada perompak dekat depan saya ni."
Aku sengaja meninggikan suara agar dia dengar. Terus terhenti langkahnya. Dia pantas menoleh ke belakang sebelum berlari mendapatkan aku.
"Woi, kau buat apa!!."
Dia merampas telefon di tangan aku sebelum memandang skrin iPhone aku yang kosong. Aku tergelak sinis sebelum memeluk tubuh. Aku tak tahu pulak ada samseng takut polis?.
" Kau tipu aku..."
Dia memandang aku tajam. Belum sempat dia ingin menyentuh pipi aku, kedengaran bunyi siren polis yang menghampiri kawasan ini.
Tepat pada masanya. Dia mencampak telefon aku ke lantai sebelum berlari menyelamatkan diri.
" Cau cau!!."
YOU ARE READING
DEVIL
Action"Separuh daripada hasil niat baik itu jahat dan separuh hasil niat jahat itu baik." - DEVIL. Pertemuan aku dengan dia, lelaki yang sentiasa menyeksa jiwa dan raga aku. Kehadiran dia membawa 1001 bala dalam hidup aku. Membencinya adalah satu cara un...