Zodra ik wakker word naast Thomas besluit ik gelijk zijn bed uit te gaan. Ik douche me snel en trek na het afdrogen mijn broek terug aan. Mijn shirt gooi ik hier in de was. Ik trek er wel één van Thomas aan. Ik duik zijn kast in en trek er mijn lievelings shirt uit.
Ik ga naar beneden en zie dat Jasmijn in de keuken zit "goedemorgen" zeg ik tegen haar "goedemorgen" mompelt ze. Ze zit met haar neus bijna tegen haar telefoon geplakt "is het spannend?" vraag ik "nee het is je broertje" zucht ze "kijk" ze houdt haar telefoon omhoog en ik zie een foto van Maikel samen met een meisje dat ik niet ken "wie is dat?" vraag ik "dat weet ik niet" zegt ze zacht "maar ze is wel heel knap."
Ik glimlach "je hoeft je geen zorgen te maken, hij is verliefd op jou, dat is hij al jaren" zeg ik "als jij het zegt" hoor ik zacht. Ik sta ondertussen brood te smeren voor mij en Tho. Natuurlijk gaat zijn lievelingseten erop. Ham. Echt waar die jongen is verzot op ham. En dan krijg ik een ideetje.
"Jasmijn?" vraag ik "hebben jullie toevallig zo'n vorm dingetje om iets uit te snijden?" vraag ik "ja, daar in de kast" ze wijst een kast aan en ik trek hem open om te kijken wat ik zoek. Zodra ik vind wat ik nodig heb loop ik terug naar het brood. Ik druk het vormpje erin en bekijk het resultaat met een grijns.
Ik hoor dat Jasmijn op staat van haar stoel en dat ze naast me komt staan. "Je neemt het wel heel serieus hè?" vraagt ze waardoor ik mijn schouders op haal "een weddenschap is een weddenschap en ik ben niet van plan om hem te laten winnen" zeg ik. Ze kijkt me even peinzend aan "is Maikel volgens jou net zo verliefd op mij als dat jij dat op mijn broer bent?" vraagt ze me.
Mijn lichaam verstijft een beetje "ik zal niks zeggen" beloofd ze me. Ik heb haar nog niet eens aangekeken "luister Jasmijn. Ik heb al jaren een ding voor Tho en dat dit nu zo is, is voor mij alleen een kans om hem te laten zien hoe leuk het kan zijn als we samen zijn" zeg ik. "Denk je dat je een kans maakt" vraagt ze "dat weet ik niet Jas, maar ik ga het zeker proberen" zeg ik.
Ik stop een briefje bij zijn brood en stop zijn broodtrommel in zijn tas "ik ga thuis even spullen ophalen" zeg ik tegen Jasmijn. Die knikt en loopt de keuken uit naar weet ik veel waar. Ik pak nog een papiertje en schrijf nog een briefje voor Thomas
Ik ben mijn spullen thuis halen, zie je op school. Lunch zit al in je tas.
Eet smakelijk ..xWanneer ik thuis kom staat mijn vader daar "kom je even met me mee" vraagt hij. Ik knik en loop achter hem aan de keuken in waar hij koffie voor me inschenkt en gaat zitten "dus" zegt hij "jij denkt dat dit een goed idee is?" valt hij met de deur in huis "ik weet het niet pap, maar waarom zou ik het niet proberen" vraag ik "ik dat het heel goed uit kan pakken, maar ik ben me ervan bewust dat het ook helemaal fout kan gaan" zeg ik.
Mijn vader zucht "luister Jasper, ik weet dat je al een paar jaar over die jongen droomt, maar denk alsjeblieft goed na voor er iets gebeurd dat je niet meer terug kunt draaien" zegt hij "dat weet ik pap en ik denk serieus dat wanneer hij ziet hoe het kan zijn dat hij me wel een kans geeft" zeg ik "wat hoop je ermee te bereiken?" vraagt hij.
"Wat jij hebt pap, dat wil ik. Ik wil oud worden met mijn man en net zo'n band met hem hebben als jij hebt met papa" zeg ik zacht "wanneer ik over mijn toekomst droom dan droom ik over Thomas. Hij hoort bij mij pap, hij weet het alleen nog niet" zeg ik. Pap schud met zijn hoofd "wees alsjeblieft voorzichtig Jasper, ik wil niet dat je gekwetst wordt" zegt hij.
"Oom Jozef belde gister avond" zegt hij "hij vroeg of we volgend weekend komen kamperen" zegt hij. Er komt een glimlach op mijn gezicht "leuk! Ik heb Vince en Liam al kei lang niet gezien" zeg ik enthousiast "wie gaan er allemaal mee?" vraag ik "Max en Levi met de kinderen en Joost en Sander gaan ook mee met Claire en Martijn" zegt hij
"Tante Benthe en ome Henk gaan ook mee" zegt hij. "Gezellig, die kan zeker niet zonder tante Mila" grinnik ik. Hij schudt zijn hoofd "nee sinds Mila bij Dean woont in België is ze volgens Henk een beetje nukkig" lacht hij.
Tante Mila is twee jaar geleden getrouwd met Dean. Dean is het broertje van Jozef. Opa en oma waren niet zo blij met het grote leeftijd verschil omdat oom Dean 11 jaar ouder is dan tante Mila, maar ze werden verliefd en wilden niet anders dan samen zijn. Tante Mila heeft alles hier opgezegd en is naar België vertrokken waar ze nu met oom Dean woont.
"Ik ga het straks gelijk tegen Thomas zeggen" zeg ik enthousiast "als ik hem los gepulkt krijg van die plastic-niet-zo-fantastic meid, straks wilt ze ook nog mee" zeg ik "ach dan kun jij altijd Lukas nog mee nemen" knipoogt mijn vader. Op dat moment gaat mijn telefoon.
Ik: hallo?
Thomas: waar ben je?
Ik: thuis? Hoezo?
Thomas: omdat ik in het tweede uur zit en jij er niet bent.
Ik: shit! Ik zat te kletsen met pap. Ik kom er aan
Ik hang op en kijk naar pap die een beetje lacht "ik heb het eerste uur gemist" zeg ik "dat weet ik, maar ik vond het wel leuk om even wat quality time te hebben, dat hebben we niet zo vaak meer" zegt hij. "Zal ik een te laat briefje voor je schrijven?" vraagt hij waarop ik knik "ja dat zou fijn zijn anders moet ik nablijven" zeg ik. Hij pakt een stuk papier en een pen en schrijft er iets op. Hij vouwt het dicht en geeft aan mij "geef dit maar aan de leraar" zegt hij.
Ik glimlach naar hem "je bent echt de liefste vader die er is wist je dat?" vraag ik "zelfs liever dan Luuk?" Grijnst hij "ja, maar dat mag je niet tegen hem zeggen, want ik zal het altijd ontkennen" zeg ik. Hij grinnikt "ik zal niks zeggen" zegt hij "ga nu dan maar naar school" zegt hij. Ik sta op en loop met mijn tas naar buiten naar mijn fiets. Op weg naar de plek des onheils.
JE LEEST
stiekem verliefd ✅
Romancedit is een spin-off van: een aanbod met gevolgen. dit verhaal gaat over Thomas en Jasper. dit boek bevat gedetailleerde sex scènes en grof taalgebruik als je daar niet tegen kunt moet je het niet lezen. #1 bi # 1 zwemmen