Na een verhoor van bijna 2 uur mag ik eindelijk het hokje uit. Ik loop de wachtkamer in en zie dat mijn vaders daar zitten met mijn broertje en Lukas. Zodra ze me zien staan ze alle vier op en komen ze naar me toe "en?" vraagt mijn vader "ik heb haar verteld wat ik jullie ook heb verteld" zeg ik.
We stappen allemaal in de auto wanneer ik naar Lukas kijk "wat brengt jou hier?" vraag ik "ik was bij je huis toen je vader zei dat je op het bureau zat" zegt hij alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. Ik leg mijn hoofd op zijn schouder en wikkel mijn vingers door die van hem "ik ben blij dat je er bent" zeg ik.
Wanneer we thuis zijn gaat de deurbel "als het de politie is ben ik niet thuis" grap ik. Mijn vader staat op en loopt naar de gang om de deur open te doen. "Hey, kom binnen" hoor ik hem zeggen en dan hoor ik voetstappen naar de woonkamer lopen. Ik kijk naar de deuropening en zie Max daar staan. Hij kijkt de kamer rond en zodra hij mij ziet zitten komt er een voorzichtige glimlach op zijn gezicht.
"Ik kwam even kijken hoe het met je gaat" zegt hij. Ik haal mijn schouders op "wat denk je zelf? Ik ben een week geschorst en ben net bijna 2 uur verhoord op het politiebureau" zeg ik. Max knikt "Thomas zei al zoiets ja" zegt hij. Op dat moment flip ik hem "Thomas moet zijn mond houden, zeg dat maar tegen hem" snauw ik.
"Ik ga naar mijn kamer" zeg ik voor ik naar de trap loop "Jasper!" zegt mijn vader "nee pap, die eikel weet dat ik nooit zoiets zou doen, maar is degene die mij laat vallen omdat zijn zogenaamde vriendinnetje dat zegt" zeg ik "Thomas heeft geen recht meer om over mij te praten" zeg ik.
Max kijkt me verbaasd aan "hij gelooft je niet?" vraagt hij zacht "nee Max, gister heeft hij me duidelijk gemaakt dat ik geen meisjes mag slaan. En vandaag heeft hij me niet één keer aangekeken" zeg ik "terwijl hij samen met tulp recht voor mijn neus stond om het erin te wrijven dat ik geschorst ben door die trut" roep ik voor ik de trap op stamp.
"LUKAS!" gil ik boven aan de trap. Ik kijk hoe hij de trap op rent en samen gaan we naar mijn kamer. Ik doe de deur achter me dicht en laat me op mijn bed vallen. Lukas komt naast me liggen en slaat zijn armen rond me heen "het komt wel goed oké" zegt hij "uiteindelijk komt het wel uit dat ze liegt" ik knik "bedankt dat je me geloofd" zeg ik.
De eerste paar dagen blijf ik zoveel mogelijk thuis. Ik werk aan mijn schoolwerk en ik weet zeker dat ik nu met de meeste vakken voorloop, maar het houd mijn gedachten bezig dus ik vind het niet zo erg. Lukas is alle dagen na school langs gekomen met mijn huiswerk. Alleen vandaag komt hij niet, omdat hij moet trainen.
De coach belde me dinsdag aan het eind van de dag nog op met de mededeling dat ik uit het team ben gezet, omdat ik geschorst ben. Hij zei dat hij er weinig van geloofd, maar omdat het de schoolregels zijn kon hij er weinig aan doen. Dus dat is nog iets wat doe trut voor me verpest heeft.
Het is vandaag donderdag dus ik heb besloten dat ik vanavond de stad in ga. Joris en Renzo gaan met me mee. Die twee hebben me ervan verzekerd dat ze achter me staan en dat ze er niks van geloven. Dat zijn er nu in totaal 3 van de 7 van het zwemteam die me wel geloven. De rest heeft niks laten horen, inclusief Thomas.
Ik sta voor mijn kast en trek er een strakke donkerblauwe jeans uit die ik aantrek. Ik doe er een wit shirt op met mijn bruine jasje. Ik doe wat gel in mijn haar en doe mijn sieraden aan om het af te maken. Wanneer ik beneden kom zet mijn vader net de pan met eten op tafel "je bent net op tijd" zegt hij. Ik ga zitten en schep mijn bord vol.
"Wat ga je doen?" vraagt pap "ik ga poolen met Joris en Renzo" zeg ik. Pap kijkt naar me en lijkt iets te willen zeggen "zeg het maar pap" zucht ik "Max belde me vanmiddag" begint hij "als dit over Thomas gaat dan heb ik geen interesse" zeg ik waarop mijn vader zucht "hij vertelde dat Roos mee gaat kamperen dit weekend" zegt pap.
Mijn ogen worden groot wanneer ik naar pap kijk. "Hij belde om je alvast te waarschuwen" zegt hij "klootzak" mompel ik "ik begrijp het als je niet mee wilt" zegt pap "nee ik ga, ik mis Vince en Liam. Ik laat me niet weg jagen door die trut" zeg ik wanneer ik naar mijn vader kijk "zeg je het als het uit de hand loopt" vraagt pap "ja pap. Geen zorgen oké? Ik ben toch te druk met Vince en Liam om me druk te maken over Roos" zeg ik. Ik hoop maar dat mijn stem beter klinkt dan ik me voel.
Wanneer ik de kroeg binnen stap waar ik heb afgesproken met Joris en Renzo zie ik ze al bij pooltafel staan. Ze zijn bezig met een potje als ik binnen kom "hey" groet ik ze. Ik hang mijn jas aan een stoel en loop door naar de bar om een biertje te bestellen voor mij en de jongens. Zodra ik het bier op een tafel zet stoot Renzo me aan "hoe is het?" vraagt hij.
"Ik ben een week geschorst, ik word beschuldigd van iets dat ik niet gedaan heb, ik ben twee uur ondervraagd op het politiebureau, ik ben uit het zwemteam gezet en nu hoor ik net van mijn vader dat tulp mee gaat kamperen dit weekend. Ik heb wel eens betere weken gehad" zeg ik hem. Renzo knikt "ze heeft het er de hele week al over, ik word er gek van" zegt hij "zullen wij mee gaan?" vraagt Joris "ik ben wel toe aan een weekend weg" zegt hij.
"Van mij mag je, maar ik vertrek morgen vroeg al die kant op. Ik hoef morgen toch niet naar school" zeg ik. Renzo grijnst "ik denk dat ik morgen verkouden ben" zegt hij waarop Joris begint te hoesten "shit, ik heb een vervelende hoest" zegt hij waardoor we alle drie lachen.
JE LEEST
stiekem verliefd ✅
Romancedit is een spin-off van: een aanbod met gevolgen. dit verhaal gaat over Thomas en Jasper. dit boek bevat gedetailleerde sex scènes en grof taalgebruik als je daar niet tegen kunt moet je het niet lezen. #1 bi # 1 zwemmen