8

1.1K 14 0
                                    

Thomas: dus je vind het niet erg als ze morgen mee gaan? Vraagt hij in mijn oor.
Ik zucht een keer luid

Ik: nee hoor is prima.

Thomas: ik hoorde je zuchten Jas

Ik: dat weet ik, maar we zouden met de jongens gaan. Ik begrijp gewoon niet waarom ze zich overal zo tussen moet wringen.

Thomas: dat zegt ze van jou ook mompelt hij zacht, maar ik hoorde het luid en duidelijk

Ik: pardon?

Thomas: niks

Ik: jawel, je zei dat ze dat over mij ook zegt. Is dat ook wat jij denkt Tho? vraag ik.

Thomas: nee natuurlijk niet! Roos is gewoon een beetje jaloers

Ik: waarom?

Thomas: hij zucht nog maar eens oké ik ga dit maar één keer zeggen dus luister goed.

Ik: ik luister

Thomas: ze zegt dat je verliefd op me bent. Zegt hij dan KUT! Die trut weet het KUT! Mijn vingers omklemmen mijn telefoon steviger. Mijn knokkels worden wit mijn ogen groot.

Thomas: Jasper?

Ik: natuurlijk ben ik dat niet lieg ik dat ik barst. Ik kan wel door de grond zakken op dit moment. Waarom nou, waarom moet uitgerekend zij dat nou zien.

Thomas: Jas? Ik hoor het wanneer je liegt zegt hij zachtjes in mijn oor

Ik: Tho, ik Euh.. mijn vader roept ik moet hangen.

Ik hang op zonder nog iets te zeggen dat heb ik nog nooit gedaan. "Fuck wat moet ik nu." Mijn telefoon gaat nog een keer over en dan krijg ik een appje binnen. Ik bekijk het bericht en zie dat het van Thomas is

Thomas: je kunt ophangen zoveel je wilt, ik kom morgen naar je toe om hier over te praten. Ik zou zorgen dat ik thuis was als ik jou was!

Da's een vriendelijk bericht. Ik stuur een bericht terug

Ik: doe geen moeite om hierheen te komen, ik weet toch al wat er uit komt.

Thomas: dus het is waar?

ik geef mezelf een klap op mijn voorhoofd. Fuck ik heb mezelf verraden door dat bericht ik ben af en toe echt zo dom.

Ik: dat zei ik niet

Zo daar moet hij het maar mee doen. Er is geen haar op mijn hoofd die het gaat toegeven nu dat het waar is.

Thomas: je ontkent het ook niet Jas.

Ik: Jezus hoe is het Sherlock Holmes

Thomas: Nee ik ben meer detective Monk

Ik: ugh, die is lelijk

Thomas: serieus?

Ik: ja, vind jij hem knap dan?

Thomas: nee, maar ik kijk niet naar mannen

Ik: ook niet naar mij?

Thomas: misschien maak ik voor jou een uitzondering

Ik: het is een begin

Thomas: op één voorwaarde

Ik: en dat is?

Thomas: vertel me de waarheid.

Ik: dat heb ik net gedaan

Thomas: we weten allebei dat je loog

Ik: als je het zo zeker weet, waarom vraag je het mij dan nog?

Thomas: omdat ik wil dat jij bevestigd wat ik denk.

Ik: en wat denk je dan?

Thomas: dat ik je nog niet bedankt heb voor de lekkere boterhammen van vandaag. Dus bij deze

Ik: graag gedaan ;-)

Ik: ik ga slapen. Welterusten <3

Ik druk mijn telefoon uit voor hij nog meer kan sturen en ik er op in ga. Shit wat moet ik nu. Ik loop naar beneden naar de woonkamer. Mijn vaders zitten tegen elkaar aan op de bank één of andere film te kijken.

"Hebben jullie even?" vraag ik ze. Ze knikken allebei en willen rechtop gaan zitten maar ik hou ze tegen door te zeggen dat dat niet hoeft "wat is er?" vraagt pap "nou Thomas belde net en die vroeg of het waar was" zeg ik zacht. Ik zie ze allebei naar me kijken de één met een vragende blik en de ander met medelijdende "wat heb je gezegd?" vraagt pap "niks ik heb opgehangen" zeg ik.

"Waar gaat dit over?" vraagt pap "ugh Luuk soms heb jij echt stront in die mooie ogen van je zitten" zegt pap "onze Jasper hier is al jaren verliefd op Thomas" zegt hij. Ik kijk naar pap en zie het kwartje bijna vallen in zijn hoofd. Hij plaatst de puzzelstukjes bij elkaar en knikt "dat verklaard veel" zegt hij "en wat is er nu dan?" vraagt hij

"Roos heeft hem erop gewezen dat ik verliefd op hem ben en hij belde net op en zei dat tegen me" vertel ik "toen zei ik dat jullie me riepen en ik op moest hangen" pap grinnikt "daar gaat hij echt niet intrappen "nee hij appte gelijk daarna" zeg ik "mag ik eens kijken wat hij stuurde?" vraagt pap. Ik knik en geef hem mijn telefoon.

Ik zie hoe hij het ding ontgrendeld, we hebben hier in huis allemaal dezelfde pincode. Het is de datum van hun trouwdag. Zijn vingers gaan over het beeld heen "mm, ik vind zijn reactie wel meevallen" zegt pap "ja, maar je moet me morgen ergens mee naar toe nemen. Ik ga dood als ik hem onder ogen moet komen" zeg ik "dat zal wel los lopen Jas, het ziet er niet naar uit dat hij boos is" zegt pap.

Hij geeft me mijn telefoon terug en ik stop hem in mijn zak "wat kijken jullie?" vraag ik "dat weet ik niet, Luuk heeft hem uitgezocht. Ik zat stiekem meer met mijn ogen dicht" zegt pap die gelijk een por in zijn zij krijgt.

Op het tv kastje staat een foto van ons gezin samen met Sam. Sam was de liefste hond die je je maar kon bedenken. Pap vertelde dat hij Sam heeft gekregen van oom Jozef, omdat Sam heel verdrietig werd als pap er niet was. Hij is nu al bijna 4 jaar dood, maar wat mis ik dat beest. Altijd lag hij bij mij in bed tenminste als Thomas niet bleef slapen dan lag hij naast mijn bed.

Pap zei altijd dat Sam helemaal verzot op me was sinds de dag dat ze met mij naar huis kwamen. Hij is bij mijn wieg gaan zitten en is nooit meer bij me weg gegaan. Pap is er ontzettend verdrietig van geweest toen hij stierf, maar hij was al 16 jaar oud en dat is echt ontzettend oud voor zo'n grote hond.

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.
stiekem verliefd ✅Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu