40

742 9 1
                                    

"Goedemorgen" zegt de mevrouw achter de balie "goedemorgen" zegt mijn vader "wij hebben een afspraak met rechercheur Knops" zegt pap

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

"Goedemorgen" zegt de mevrouw achter de balie "goedemorgen" zegt mijn vader "wij hebben een afspraak met rechercheur Knops" zegt pap. De mevrouw pakt de telefoon en toetst een nummer in "hallo Nick, ik heb hier meneer Wouters voor u" zegt ze "ja ik stuur ze door." Ze hangt de telefoon op en geeft ons aanwijzingen waar we heen moeten.

Zodra we voor de deur staan word ik zenuwachtig "rustig Jasper" mompelt Vince. Pap klopt aan en bijna meteen word de deur open gedaan door een grote man "hallo, ik ben Nick Knops" zegt hij wanneer hij ons allemaal een hand geeft. "Ga zitten" zegt hij. We gaan zitten en meneer Knops bladert door wat papieren op zijn bureau.

"Meneer Wouters, u heeft afgelopen weekend gebeld over mevrouw Nachtzaam" zegt de agent "ja wij waren afgelopen weekend in België en mevrouw Nachtzaam was mee, omdat ze de vriendin is van Jasper zijn beste vriend Thomas" zegt pap "we gaan altijd met onze vrienden kamperen op de camping van andere vrienden" legt hij uit.

"Het is daar ontzettend uit de hand gelopen tussen Jasper en Roos. Uiteindelijk heeft Roos zijn gezicht opengehaald met haar nagels en heeft ze hem meermaals geslagen" zegt mijn vader. Ik zie de agent naar mijn wang kijken en knikken "dat ziet er lelijk uit jongen" zegt hij "heb je het laten behandelen?" vraagt hij "ik heb het ontsmet" zegt Vince tegen de man.

"Ik heb een USB stick bij me waar bewijs op staat dat Jasper onschuldig is aan alles waar Roos aangifte voor heeft gedaan." Ik zie hoe pap de stick aan de agent geeft en hij hem in zijn computer stopt. Hij kijkt de beelden en knikt vervolgens "ik begrijp het" zegt de agent.

"Wij willen aangifte doen tegen Roos Nachtzaam, haar moeder Lucy, Lukas Jongmaat wegens mishandeling" zegt pap "en de school wegens nalatigheid. Ze hebben mijn zoon alles onterecht ontnomen en hij heeft er last van. Hij is vanmorgen op school tegen zijn kluisje geduwd en uitgescholden" zegt mijn vader.

Vince kijkt naar me bij dat nieuws en pakt mijn hand. Ik kan niks zeggen. Ik zit alleen maar te denken dat ik hier zo snel mogelijk weg wil en dat ik thuis zielig in mijn bed wil liggen. "Jasper?" vraagt de agent "hoe heet de leerling die je last valt" vraagt hij "Leslie, ik weet zijn achternaam niet" zeg ik "hij zat bij mij in het zwemteam" vertel ik.

"Ik raad u aan om contact op te nemen met een advocaat" zegt de agent. "Ik heb al jaren dezelfde dus ik ga die zometeen bellen" zegt pap "Jasper zijn directeur vertelde dat Lucy Nachtzaam aangifte heeft gedaan tegen mijn man, maar u kunt zien dat ook hij onterecht word beschuldigd" zegt pap. De agent knikt "ja ik ga meteen uitzoeken wie er op de zaak zit" zegt hij.

Na het gesprek met de rechercheur belt mijn vader zijn advocaat die hij al jaren heeft in verband met zijn bedrijf en legt hem uit wat er is gebeurd en wat hij wilt doen. De advocaat gaat uitzoeken in hoeverre we in ons recht staan om ze aan te kunnen klagen en belt terug zodra hij iets weet. Wanneer we thuis aankomen word ik meteen begroet door onze pup die tegen me op springt.

Ik til hem op in mijn armen en kriebel hem achter zijn oortjes "hey jochie, hoe is het" vraag ik. Hij likt mijn gezicht en duwt zijn kopje in mijn nek "ja ik vind jou ook lief" zeg ik zacht voor ik hem weer op de grond zet. Hij begint met zijn bal te spelen. "We moeten nog een naam verzinnen voor hem" zegt mijn vader. "Maikel vind brownie leuk omdat hij bruin is" ik kijk naar de pup. "Hummer" mompel ik. De pup draait zijn kop naar me toe en rent naar me toe "ben je een Hummer?" vraag ik waarop de pup rondjes rond me voeten rent. "Hummer" zegt mijn vader "dat vind ik leuk." Vince knikt "ik ook."

We schrikken alle drie op als de deurbel gaat. Mijn vader doet open en meteen hoor ik Thomas praten. Hij komt de kamer binnen en glimlacht naar me "gaat het?" vraagt hij "ja hoor" zeg ik zacht "Laura vertelde me wat er is gebeurd" zegt hij zacht. Hij laat zich op de grond zakken en speelt met Hummer "moet jij niet op school zijn?" vraag ik "eigenlijk wel, maar dat boeit niet" zegt hij "zullen we met de pups buiten vanmiddag?" vraagt Thomas "hij heet Hummer" zeg ik. Thomas kijkt me aan "je hebt hem een naam gegeven" zegt hij verrast.

Die middag loop ik hand in hand met Vince en hummer naar het huis van Thomas zodat de hondjes samen kunnen spelen. Ik doe de deur open en roep een 'hallo' door het huis waarop ik Max terug hoor roepen dat ze in de tuin zijn. Vince en ik lopen door het huis naar de achtertuin en laten hummer los die meteen naar zijn zusje rent. Ze rennen achter elkaar aan en blaffen naar elkaar. "Zo schattig" mompel ik.

"Thomas zei dat het goed was gegaan?" vraagt Max "ja best wel" zeg ik "pap wilt ze allemaal aanklagen" vertel ik hem "ja" zegt Max "dat weet ik" grijnst hij. De poort gaat open en ik zie mijn vaders binnen komen "wat is er?" vraag ik meteen. Pap kijkt naar me "niks jongen, er waren agenten op kantoor, maar ze gingen na een telefoontje meteen weg" zegt hij "Lucy?" vraag ik waarop hij knikt.

"Ik wist niet eens dat ze in Eindhoven woonde" zegt mijn vader "ze zijn 3 jaar geleden hierheen verhuist" vertel ik hem "ze woonde eerst in Apeldoorn." Dat weet ik omdat ze geen Brabants accent heeft en ik in het begin nieuwsgierig was. Voor ze de vriendin van Thomas werd was ze nog wel aardig. Daarna ging het van kwaad naar erg.

We zitten die middag in de achtertuin van Max en Levi. Ik zit samen met Vince, Thomas, Jochem, Jasmijn en Maikel met de hondjes te spelen wanneer de poort ineens open vliegt en we allemaal opspringen van schrik "Gelukkig zijn jullie allemaal veilig" zegt Joost hijgend.

Mijn vader staat op "waarom zeg je dat?" vraagt hij. Ik word een beetje bang van het gezicht van Joost en eerlijk gezegd wil ik niet weten wat hij te vertellen heeft. "Nou" begint hij "ik zag politie bij jullie huis" pap laat hem niet uitpraten en rent naar ons huis toe. Ik wil achter hem aan, maar word tegen gehouden door Levi "blijf jij maar hier."

"

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.
stiekem verliefd ✅Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu