Ik zit beneden aan de keukentafel met mijn vader en potje Monopoly te spelen. Ik ben helemaal kapot van de moeite die het me gekost heeft om hier te komen, maar pap wilde beneden zitten zodat ik nog eens een andere ruimte zag dan mijn bed. Pap heeft me bijna al mijn geld afgepakt, omdat ik simpelweg niet op zit te letten waardoor hij al de dure straten heeft gekocht en ik nu dus bijna failliet ben.
"Jasper" begint hij. Ik wist dat hij iets met me wilde bespreken "de man van Lucy heeft contact met me opgenomen. Hij wilt met ons afspreken omdat hij tegen haar wilt getuigen" zegt hij dan. "Wat?" mompel ik "blijkbaar heeft ze hem jarenlang mishandeld en nu dit allemaal gebeurd wilt hij dat ze voorgoed achter de tralies komt" ik knik "dat snap ik" zeg ik "maar wat heb ik daar mee te maken?" vraag ik "ik wil dat je erbij bent wanneer we hem zien" zegt hij "we nodigen onze advocaat ook uit bij het gesprek, maar ik wil dat hij ziet hoe ernstig de situatie is zodat hij achteraf niet terug krabbelt."
"Mag ik er over nadenken?" vraag ik "ja natuurlijk jongen" zegt hij "het was een idee die in me op kwam. Als je het niet wilt is dat ook helemaal goed. Voel je niet verplicht" zegt hij. "Pap zei dat ze willen dat ik getuig" zeg ik zacht "maar ik weet niet of ik daar klaar voor ben pap" zeg ik zacht. Hij legt zijn hand op mijn arm "dat is pas over twee weken. Je bent niks verplicht, we hebben bewijs genoeg dus of je nu wel of niet getuigd. Ze gaan allebei de cel in" zegt hij.
De voordeur gaat open en ik hoor pap en Vince met elkaar praten. Ze komen deze kant op lopen en glimlachen allebei wanneer ze mij zien zitten. Vince geeft me een snelle kus "hoi" ik mompel een hoi terug. Hij gaat naast me zitten "hoe gaat het?" vraagt hij "ik ben moe" zeg ik "wat doe je beneden" vraagt mijn vader "pap wilde beneden zitten" zeg ik "hij heeft me geholpen, maar nu ben ik moe en ik heb het koud."
Vince staat op en trekt mij op mijn voeten. Hij legt een arm rond mijn middel en loopt langzaam de keuken uit richting de woonkamer. Hij stopt voor de bank "blijf je staan?" vraagt hij als hij me los laat. Ik probeer te blijven staan waar ik sta, maar ik wankel een beetje en dus pakt hij me meteen weer vast "Koen? Wil je even helpen?" vraagt hij.
Ik zie pap de kamer in komen "wil je Jasper even vasthouden voor hij omvalt" vraagt Vince die me los laat en vervolgens naar boven rent. Ik leun tegen mijn vader aan met mijn ogen dicht en wacht tot Vince terug komt. "Ik heb je eigen kussen en deken mee genomen. Dat ligt lekkerder" zegt Vince wanneer hij de spullen op de bank legt. Pap laat me langzaam zakken tot ik op de bank lig met mijn hoofd op het kussen. Ik ga op mijn zij liggen en trek mijn benen zo dicht mogelijk naar mijn buik zodat ik sneller warm ben.
"Wil je verder nog iets?" vraagt pap "nee hoor" zeg ik waardoor hij wegloopt. Vince zit voor me op de grond naar me te kijken. Ik kijk terug naar zijn gezicht en voel een rare kriebel door mijn buik heen trekken wanneer hij naar me glimlacht "ik voel een rare kriebel in mijn buik" zeg ik hem zacht "hoe voelt het?" vraagt hij "ik weet niet hoe ik het uit moet leggen" zeg ik "heb je het weleens eerder gehad?" vraagt hij "nee."
Hij buigt zich naar me toe en drukt een zachte kus op mijn lippen "en wat voel je nu?" vraagt hij "nog steeds een rare kriebel" zeg ik. Hij likt over mijn lippen en nu?" vraagt hij "hetzelfde" mompel ik. Hij kust me en werkt mijn mond open zodat hij met mijn tong kan spelen. Er schieten meer van die kriebels door me heen waardoor mijn adem stokt "en nu?" vraagt hij "vuurwerk" zeg ik voor ik hem terug naar me toe trek voor nog zo'n kus.
Hij glimlacht naar me wanneer hij zich terugtrekt "ik voel het ook" zegt hij. Zijn hand ligt op mijn wang "dat noemen ze verliefd zijn" fluistert hij. Mijn ogen worden groot "voelt het niet geweldig?" vraagt hij waarop ik knik "ik heb dit nog nooit gevoeld" zeg ik zacht "ik ben blij dat je het nu wel doet" zegt Vince. Hij geeft me nog een kus "ga nu maar lekker slapen" zegt hij "blijf je bij me?" vraag ik waarop hij knikt "ik ga nergens heen" hij pakt mijn hand en houd me stevig vast.
Het moment dat ik wakker wordt lig ik niet meer thuis op de bank. "Jasper?" hoor ik een stem vragen "kun je me horen?" het is de stem van mijn vader. Ik probeer mijn ogen open te doen en knijp ze gelijk weer dicht door het licht. Ik hoor iemand op staan en de gordijnen dicht doen "doe ze maar open Jasper het gordijn is dicht."
Langzaam doe ik ze open en kijk naar mijn vader die naast me staat met zijn hand rond de mijne "welkom terug" zegt hij zacht "waar ben ik?" vraag ik. Mijn stem klinkt raar. "In het ziekenhuis" zegt hij. Ik draai mijn hoofd en zie Vince naast mijn bed op een stoel zitten. Zijn hoofd ligt op mijn bed en zijn ogen zijn dicht "laat hem maar even slapen, hij zit al bijna twee dagen aan je bed" zegt pap "wat is er gebeurd?" kraak ik.
"Je kreeg ineens hele hoge koorts en toen kreeg je er een bloedneus bij" verteld hij. Vince vertrouwde het niet en heeft de dokter gebeld die je meteen heeft laten ophalen door een ambulance en die heeft je hierheen gebracht" zegt hij "als Vince niet had gebeld had je hier nu niet meer gelegen Jasper. Die jongen heeft je leven gered" zegt pap.
JE LEEST
stiekem verliefd ✅
Romancedit is een spin-off van: een aanbod met gevolgen. dit verhaal gaat over Thomas en Jasper. dit boek bevat gedetailleerde sex scènes en grof taalgebruik als je daar niet tegen kunt moet je het niet lezen. #1 bi # 1 zwemmen