Ik word wakker van een zoemend geluid. Ik zie dat ik alleen ben in mijn kamer en draai mijn hoofd richting mijn telefoon. De hoofdpijn is gelukkig een stuk minder, maar ik weet wel dat er een beeld door mijn hoofd ging van de puppy die pap liet zien.
Ik pak mijn telefoon van het kastje naast mijn bed en ontgrendel hem via gezichtsherkenning. Zodra hij aan springt zie ik een aantal berichten binnen komen
Vince: hey Jasper, ik hoorde wat er gebeurt is. Gaat het een beetje met je?
Thomas: ik ben iets later. Moet nog iets regelen met de coach
Renzo: yo! Thomas vertelde dat je wakker bent. Ik kom samen met Joris langs vanmiddag
Maikel: sorry dat je me nog niet gezien hebt. Elke keer als ik langs kom dan slaap je. Pap zegt dat je het niet erg vind, maar ik wilde het toch even laten weten. Tot snel grote broer.
Ik besluit eerst mijn broertje terug te appen
Ik: pap heeft gelijk. het geeft niet! Maak je niet druk oké. Tot snel kleine broer.
Vervolgens is Renzo aan de beurt.
Ik: leuk! tot straks
Mijn vingers gaan naar de app van Vince.
Vince: mijn vader heeft gebeld zeker? Ik ben mijn geheugen kwijt dus wat denk je zelf? Weet jij wat er gebeurd is?
Ik zie hem online komen en wacht tot hij iets terug stuurt. Elke keer wanneer de stipjes verschijnen gaan ze net zo snel weer weg. Heel irritant. Ik besluit Thomas ondertussen even terug te appen
Ik: zeg je de coach dat het wel even gaat duren voor ik weer kan/mag zwemmen?
Mijn telefoon trilt dat er een bericht binnen is gekomen. Ik open het en zie dat het van Vince is.
Vince: je vader heeft inderdaad mijn vader gebeld. Ik vind het heel erg vervelend voor je dat je je geheugen kwijt bent, maar je vader zei dat het vanzelf terug komt. Ik weet niet precies wat er gebeurd is. Alleen dat je in het ziekenhuis ligt. Ik wilde alleen laten weten dat ik er voor je ben.
Ik: pap zei dat jullie pups hebben?
Vince: dat klopt. Jullie ook toch? ;-)
Ik: ik hoorde zoiets ja.
Ik: Vince?
Vince: ja?
Ik: waarom staat er een foto van jou op mijn achtergrond?
Ik zie geen nieuwe stipjes tevoorschijn komen wanneer ik dat bericht heb gestuurd. Ik weet dat het een rot streek is, maar als niemand me wilt vertellen wat er aan de hand is dan moet ik zelf maar creatief zijn. Ik zie dat Vince offline gaat en geen reactie meer terug stuurt.
De deur gaat open en ik zie Renzo en Joris binnen komen "hey" zeg ik wanneer ze een stoel naast mijn bed schuiven "hey jas, hoe is het?" vraagt Joris "wel oké, denk ik" zeg ik "en jullie?" vraag ik "alles goed" zegt Renzo. "Hebben jullie nog nieuws?" vraag ik. Ik word er gek van dat niemand iets normaals verteld.
"Ik heb vanavond een date met Laura" zegt Renzo "Laura?" vraag ik "ja de vriendin van Roos" zegt hij. Er gaat een lampje branden wanneer ik haar gezicht voor me probeer te halen "oh zij" zeg ik "sinds wanneer ga je met haar om?" vraag ik "sinds afgelopen weekend" zegt hij "jammer dat ik dat gemist heb" zeg ik. Ze wisselen een blik uit met elkaar die een beetje raar is. "En jij?" vraag ik Joris "ik heb geen date met Laura" grijnst hij.
Mijn telefoon trilt en ik kijk wie het is "weten jullie wanneer ik voor het laatst op de camping van geweest?" vraag ik waarop Renzo en Joris allebei nee schudden. Ik open het bericht en zie dat het van Vince is.
Vince: sorry voor de late reactie, mijn vader riep me.. Maar misschien vind je me gewoon leuk? Dat je me daarom op je achtergrond hebt staan?
Mijn ogen worden groot en Renzo vraagt me gelijk wat er mis is. Ik geef mijn telefoon aan hem en laat hem de berichten lezen. "Misschien heeft hij gelijk" zegt joris "hoe bedoel je dat? Ik heb hem in geen maanden gezien. Ik zou zweren dat ik een foto van Sam op mijn achtergrond had staan" zeg ik verward. Ik typ een bericht terug naar Vince
Ik: wanneer hebben we elkaar voor het laatst gezien?
Vince: dit is niet eerlijk Jasper..
Ik: dat niemand me iets verteld is niet eerlijk. Weet je hoe het voelt om volledig in het duister te tasten?
Vince: nee
Ik: kut.
Ik zet mijn telefoon uit en leg hem naast me neer. "Hoe gaat het eigenlijk met het zwemmen?" vraag ik. Ze geven elkaar weer zo'n rare blik voor Renzo besluit te vertellen dat het goed gaat. "Wat is dat toch steeds met die blikken van jullie" vraag ik "niks Jasper, het is alleen een beetje raar voor ons dat je je niks herinnert" zegt Renzo. Ik geloof geen woord van wat hij zegt en wil er tegen in gaan maar de deur gaat open.
Thomas komt binnen lopen "hey" hij glimlacht naar me en meteen voel ik mijn wangen warm worden "hoi" mompel ik terug. Hij kijkt naar de jongens naast mijn bed en begint tegen ze te praten. Ik begrijp niks van wat ze zeggen dus besluit ik er niet naar te luisteren.
Ik pak mijn telefoon en open de foto app om de foto van mijn achtergrond op te zoeken. Zodra ik hem heb gevonden zoom ik in op mijn gezicht. Ik zie dat er krassen op mijn wang staan. Automatisch gaat mijn hand naar mijn wang en wrijf ik er zacht overheen. Ik voel korstjes zitten dus open ik mijn camera en zet hem op mezelf zodat ik mijn gezicht kan zien. Er staan drie grote krassen op mijn wang, net als op de foto.
Ik: weet je waarom ik die krassen op mijn gezicht heb?
stuur ik naar Vince. Ik hoop dat hij snel iets terug stuurt zodat ik een antwoord krijg op mijn vragen.
Vince: je had ruzie met een meisje of zoiets. Ik weet het niet precies.
Ik: die foto van jou is van de laatste keer dat we elkaar hebben gezien. Wanneer was dat?
Vince: *zucht* afgelopen weekend.
Ik: bedankt!
"Wie ben je aan het appen?" vraagt Thomas "Vince" mompel ik "wat heeft hij te vertellen?" vraagt hij "de waarheid" zeg ik. Thomas trekt een wenkbrauw op wanneer hij mijn antwoord hoort "wat voor waarheid?" vraagt hij "dat ik de krassen op mijn wang heb door een meisje, al weet ik niet door wie en dat we afgelopen weekend naar de camping zijn geweest" zeg ik. Thomas knikt "ja maar dat wist je al" zegt hij "dat heeft je vader verteld."
"Pap vertelde me over onze pup" zeg ik "ineens zag ik een beeld voor mijn ogen dat hij rond mijn voeten rende en daarna kreeg ik een enorme hoofdpijn. Volgens mij heet hij Hummer?" zeg ik zacht. Thomas zijn ogen worden groot "dat klopt" zegt hij "heb je dit aan de dokter vertelde?" vraagt hij waarop ik nee schud. Hij drukt op een bel naar mijn bed en wacht tot één van de verpleegsters binnen komt.
JE LEEST
stiekem verliefd ✅
Romancedit is een spin-off van: een aanbod met gevolgen. dit verhaal gaat over Thomas en Jasper. dit boek bevat gedetailleerde sex scènes en grof taalgebruik als je daar niet tegen kunt moet je het niet lezen. #1 bi # 1 zwemmen