Als ik de volgende dag op school aan kom zie ik een aantal jongens van het zwemteam buiten staan. Ik stap uit mijn auto en loop op ze af "hey jongens" groet ik ze. De jongens groeten me terug en samen lopen we naar de kleedkamer.
Op maandag ochtend moeten we de eerste twee uur zwemmen, omdat de coach van mening is dat het goed is om aan het begin van de week actief te doen. Ik zweer het, die man is niet helemaal goed bij zijn hoofd. Ik kleed me om naar mijn zwembroek en gewapend met een handdoek loop ik naar het zwembad toe.
"Is er iets Jasper?" roept coach naar me. Ik pak de kant vast en kijk omhoog naar hem "nee coach" zeg ik "je zwemt net zo snel als een dooie Jasper" zegt coach tegen me "ik ben al twee uur bezig coach ik ben moe" zeg ik hem, maar hij lijkt er niks van te willen horen. Ik draai me om en terwijl ik van hem weg zwem geef ik hem alle namen die ik kan verzinnen en nee ze zijn niet zo aardig.
Tegen de tijd dat coach het genoeg vind en ik weg mocht zie ik dat bijna iedereen al weg is. Ik snap niet waarom ik zo lang moest blijven. Nu heb ik de pauze gemist, het derde uur en kom ik te laat voor het vierde uur. Allemaal omdat die eikel chagrijnig is en iemand nodig heeft om het op af te reageren.
Ik pak mijn spullen mee en stop ze in mijn kluisje. Die natte kleren moeten straks mee naar huis. Terwijl ik ze in mijn kluisje stop komt roos naast me staan "hoi jas" zegt ze "hoi tulp" zeg ik terug waardoor ze een wenkbrauw op trekt "ik heet Roos" zegt ze "ja en ik Jasper, wat is je punt?" reageer ik. Ze blijft naar me kijken met een uitdrukking die een beetje ongelooflijk is alsof ze niet kan geloven wat ik zojuist tegen haar zei. Het maakt haar er niet mooier op.
"Trek je face normaal en vertel me wat je wilt" zeg ik. Ze herpakt zichzelf en zet een stap dichter naar me toe "wat was er zaterdag aan de hand?" vraagt ze "niks" zeg ik haar "waarom hadden jullie ruzie?" Ik schud mijn hoofd "dat hadden we niet hoe kom je daarbij?" vraag ik "hij heeft de hele avond niks tegen me gezegd en wist niet hoe snel hij achter je aan moest toen je weg ging" zegt ze.
Ik haal mijn schouders op "ik weet het niet, ik kan niet in zijn hoofd kijken Roos. Misschien moet je het hem vragen" zeg ik "dat heb ik geprobeerd, maar hij negeert me" zegt ze waarop ik haar verbaasd aankijk "en je denkt niet dat het komt omdat we een mannen avond hadden en jij je er persee tussen moest wringen" zeg ik.
Ik zie haar een beetje in elkaar krimpen. Ze knijpt haar ogen tot spleetjes en geeft me een harde klap op mijn wang "jij bent echt een ongelooflijke klootzak Jasper" sist ze. Ik breng mijn hand naar mijn wang en kijk haar aan "als je me nog eens slaat, sta ik niet voor mezelf in" zeg ik terwijl ik mijn rug naar haar toe draai en weg loop.
Het is pauze en ik zoek een plekje aan tafel bij mijn vrienden. Ik zit naast Joris en Lukas, naast Lukas zit Marjolein met Laura te kletsen. "Hey hebben jullie het gehoord van Roos?" vraagt Renzo dan ineens terwijl hij de tafel rond kijkt. Ik schud mijn hoofd "ik hoorde dat ze naar de dokter moest voor hechtingen, omdat iemand haar heeft geslagen" zegt Renzo.
"Wie?" vraagt Lukas "dat weet ik niet, maar Thomas is met haar mee" zegt Renzo. Ik hou me stil en voel nog eens aan mijn wang die heel erg rood is zag ik in de spiegel. Ze heeft me echt heel hard geslagen "wat is er met jou gebeurd?" vraagt Lukas me zacht "niks" mompel ik "heb je daarom een hand afdruk op je wang staan?" vraagt hij. Ik kijk naar hem "laat het oké" zeg ik voor ik mijn brood op eet.
De lessen na de pauze gaan snel voorbij tot ik naar het laatst uur loop. Ik heb Thomas niet gezien vandaag. Bijna begin ik te denken dat hij me ontloopt tot ik ineens zijn hoofd zie bij het lokaal waar ik moet zijn "hey" zeg ik "ik hoorde van Roos, hoe is het met haar?" vraag ik. Hij kijkt naar me zijn blik donker "wat boeit jou dat? Het is niet alsof het je echt interesseert he?" snauwt hij "Jezus Tho, ik weet dat ze mijn bff niet is, maar niemand hoeft haar te slaan" zeg ik "nee dat hoef je inderdaad niet. En ik heet Thomas" zegt hij voor hij het lokaal in loopt.
Wtf is zijn probleem. Ik loop achter hem aan en ga op mijn plek zitten. Hij schuift zijn stoel zo ver mogelijk bij me vandaan en draait zijn hoofd van me weg. Ik besluit hem en zijn slechte bui te negeren en focus me op de leraar die zijn les staat uit te leggen.
Zodra de les voorbij is loop ik naar mijn kluisje om mijn natte kleren eruit te halen als ik ineens een duw krijg. Ik draai me om "wtf Thomas!" zeg ik "wat is je probleem eikel." Zijn ogen lijken steeds donkerder te worden "jij en je losse handjes" zegt hij.
Wacht.. wat?!
"Hoe bedoel je dat?" vraag ik "ze moest hechtingen Jasper" zegt hij boos "ja dat hoorde ik, maar wat heb ik ermee te maken?" vraag ik. "Het is niet alsof ik haar heb geslagen" zeg ik. Ik zie dat hij zich in houdt om me nog een duw te geven of weet ik veel wat hij wilt doen. En dan schiet het me te binnen "je denkt toch zeker niet dat ik het heb gedaan?" vraag ik "ze moest hechtingen" zegt hij nog eens.
"Thomas, zeg me dat je me geloofd!" zeg ik "ik heb haar niet aangeraakt!" Ik ben nu aan het roepen naar mijn beste vriend. "Ze moest hechtingen" herhaalt hij nog eens. "Zeg het me Thomas" smeek ik. Hij kijkt naar me, maar zegt niks waardoor mijn hart me in mijn schoenen zakt "ik ga naar huis" zeg ik "doe vooral geen moeite meer om me te bellen" ik loop zo snel ik kan naar mijn auto en sla met mijn handen op het stuur.
JE LEEST
stiekem verliefd ✅
Romancedit is een spin-off van: een aanbod met gevolgen. dit verhaal gaat over Thomas en Jasper. dit boek bevat gedetailleerde sex scènes en grof taalgebruik als je daar niet tegen kunt moet je het niet lezen. #1 bi # 1 zwemmen