"Thomas?" Ik hoor Roos naar me roepen dus ik stop met lopen en wacht op haar. Haar wang is rood en dik, haar hand zit onder het bloed en haar wangen zijn zwart van de uitgelopen mascara "wat is er met jou gebeurd?" vraag ik zodra ze zich in mijn armen werpt "h.het i.is .ja.jas.jasper" hikt ze. Ze kijkt naar me omhoog en zie dat de tranen over haar wangen lopen "hij h.hheeft me g.geslagen huilt ze.
"Kom ik breng je naar een dokter die wang moet gehecht worden." Ik loop met haar de school uit richting mijn fiets. Zodra ze achterop zit begint ze weer te huilen "hij is helemaal gek geworden" snikt ze "Jasper zou zoiets nooit doen Roos" zeg ik, maar ze begint gelijk nog harder te huilen "je gelooft me niet?" gilt ze "waarom zou hij dat doen?" vraag ik "omdat we ruzie aan het maken waren over jou" zegt ze "hij wilt je van me afpakken."
Ik vertel haar maar niet dat het hem nog zou lukken ook. Na afgelopen weekend moet hij wel moe zijn van de rondjes die hij in mijn hoofd rent. Zodra we bij het ziekenhuis zijn breng ik haar naar binnen. Bij de balie word er een arts opgeroepen die nog geen 2 minuten later aan komt rennen om Roos mee te nemen. Haar wang bloed best wel erg en ik twijfel eraan dat je dit zo met je hand kunt doen.
Natuurlijk geloof ik haar niet dat Jasper dit heeft gedaan. We weten allemaal dat Jasper dit nooit zou doen. Hij heeft zelfs in zijn leven nog nooit een vlieg dood gemaakt. Hij zou dit nooit doen toch? Mijn gedachten worden onderbroken door Roos die voor me staat. Ik kijk naar haar en zie dat ze haar gezicht heeft gewassen "en?" vraag ik "6hechtingen Thomas, hij heeft me 6 hechtingen gegeven" zegt ze.
"Kom ik breng je naar huis" ik pak haar hand en neem haar mee naar buiten. Deze hele situatie zit me dwars en dat ze zo zeker van haar zaak is zorgt ervoor dat ik ga twijfelen aan mijn beste vriend. Hij zou het niet doen toch? Ik zet Roos bij haar huis af en rij zelf door naar school.
Wanneer ik bij het lokaal sta te wachten komt Jasper naast me staan "hey, ik hoorde van Roos, hoe is het met haar?" vraagt hij. "Wat boeit jou dat? Het is niet alsof het je echt interesseert he?" snauw ik "Jezus Tho, ik weet dat ze mijn bff niet is, maar niemand hoeft haar te slaan" zegt hij "nee dat hoef je inderdaad niet. En ik heet Thomas" zeg ik.
Ik loop het lokaal in en ga op mijn plek zitten, Jasper zit altijd naast me dus schuif ik mijn stoel zo ver mogelijk bij hem vandaan en draai mijn hoofd naar het raam zodat ik naar buiten kan kijken. Ik vind het vreselijk hoe ik tegen hem doe, maar Roos is zo zeker van haar zaak dan zal het toch wel waar zijn?
Wanneer de les voorbij is loop ik achter hem aan naar zijn kluisje waar ik hem zacht tegen aan duw "wtf Thomas! Wat is je probleem eikel." roept hij naar me "jij en je losse handjes" zeg ik om zijn reactie te peilen. Ik zie zijn gezicht betrekken en dan word hij wit. Zijn ogen vol ongeloof
"Hoe bedoel je dat?" vraagt hij zacht "ze moest hechtingen Jasper" zeg ik "ja dat hoorde ik, maar wat heb ik ermee te maken?" vraagt hij. "Het is niet alsof ik haar heb geslagen" hij blijft even stil en kijkt me dan wanhopig aan "Je denkt toch zeker niet dat ik het heb gedaan?" vraagt hij "ze moest hechtingen" zeg ik nog een keer
"Thomas, zeg me dat je me gelooft!" Zegt hij "ik heb haar niet aangeraakt!" hij staat tegen me te roepen, maar ik kan alleen maar aan Roos haar gezicht denken. "Ze moest hechtingen" zeg ik nog een keer. "Zeg het me Thomas" smeekt hij. Ik kijk naar mijn beste vriend en zie de hoop in zijn ogen langzaam wegzakken "ik ga naar huis doe vooral geen moeite meer om me te bellen" hij rent langs me heen de school uit.
Die avond belt Roos me op en verteld ze me dat ze aangifte heeft gedaan tegen Jasper. Het verbaasd me dat ze zo snel handelt. Normaal doet ze niks zo snel. Wanneer ik haar vraag of ze echt zeker weet dat het Jasper was hangt ze op zonder nog iets tegen me te zeggen.
Wanneer ik wakker word bonst mijn hoofd. Ik heb denk ik een uur geslapen vannacht en nu moet ik weer naar school. Ik voel me zo slecht dat ik mijn beste vriend heb verraden en ik hoop dat het allemaal wel mee valt en dat hij er niet al te veel problemen mee krijgt.
Ik haal Roos op bij haar huis en zodra we bij school aankomen zie ik haar een beetje bleek worden. Ik pak haar hand en samen lopen we naar binnen. Het eerste wat ik zie is Jasper die zijn kluisje leeg staat te halen zodra hij klaar is en zijn kluisje dicht gooit zie ik dat er overheen is gekalkt. Wat een kleuters.
Hij draait zich om en kijkt naar ons. Ik wil iets zeggen maar Roos is me voor "ben je geschorst?" vraagt ze. Nu kijkt hij naar haar "ja, is dat wat je wilde?" vraagt hij "hoe heb je het eigenlijk gedaan? heb je iemand betaald je te slaan ofzo?" vraagt hij "de oudste truc uit het boek, maar goed hij blijkt toch nog te werken." Ik zie aan zijn gezicht dat hij pislink is nu.
"Wat is het probleem tulp? Ben je bang dat ik je vriendje van je af pak?" gaat hij verder. Zijn blik gaat nu naar mij "wees maar niet bang hyacint" zegt hij "hij is helemaal van jou" zegt hij. "En wat het jou aangaat jij en ik zijn geen vrienden meer." Ik weet dat hij het tegen mij heeft en ik wil dit niet. Ik kijk naar hem en zie dat zijn ogen vol walging staan wanneer hij naar me kijkt.
Ik zie Lukas aankomen en Jasper zijn hand vast pakken "ik geloof je" zegt hij. "Bedankt" zegt Jasper. Ik kijk naar hun handen die in elkaar zitten "toch nog iemand die me wel kent" zegt hij waardoor ik verder in elkaar krimp.
"Ik ga naar huis, ik ben geschorst" zegt hij tegen Lukas "ik kom je na school opzoeken" zegt Lukas "dat is goed" zegt Jasper. Hij haalt zijn hand uit die van Lukas maar die wilt er niks van weten en trekt Jasper tegen zich aan voor hij hem kust. Ik voel mijn lichaam aanspannen wanneer Jasper hem terug kust. Ik sta op het punt ze uit elkaar te trekken wanneer ik Koen hoor "Jasper? Ga je mee?" vraagt Koen die er inmiddels ook bij staat "ja ik kom pap" zegt Jasper die Lukas los laat en met zijn vader de school uit loopt.
JE LEEST
stiekem verliefd ✅
Romancedit is een spin-off van: een aanbod met gevolgen. dit verhaal gaat over Thomas en Jasper. dit boek bevat gedetailleerde sex scènes en grof taalgebruik als je daar niet tegen kunt moet je het niet lezen. #1 bi # 1 zwemmen